آرتروز آرنج چگونه ایجاد می گردد، بوکسورها بیشتر مراقب باشند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، یک جراح شانه و آرنج، در ارتباط با علل بروز آرتروز آرنج و مشکلاتی که بیمار دچار آن می گردد، نکاتی را متذکر شد.

آرتروز آرنج چگونه ایجاد می گردد، بوکسورها بیشتر مراقب باشند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ به نقل از مهر، مرتضی نخعی امرودی، با عنوان این مطلب که آرتروز آرنج یک بیماری اکتسابی است که پس از گذشت زمان در بدن حادث می گردد، گفت: هرکدام از مفاصل بدن می توانند به آرتروز مبتلا شوند و آرتروز آرنج یکی از آنها است.

وی با عنوان این مطلب که آرتروز آرنج معمولاً افراد میانسال را درگیرمی نماید، افزود: در اثر ابتلاء به این بیماری، غضروف مفصلی نرم تر و شنماینده تر شده و کم کم شکاف هایی در آن پیدا می گردد و به مرور زمان و با بدتر شدن بیماری، قطعاتی از آن کنده می گردد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید نمود: وقتی بیماری آرتروز آرنج پیشرفت کند، قطعات عظیم تری از غضروف های بین دو استخوان جدا شده و عملاً تماس استخوان با استخوان اتفاق می افتد.

نخعی امرودی گفت: در صورت ابتلاء به آرتروز، غضروف ها از بین می فرایند و استخوان بر روی استخوان حرکت نموده، خراشیده شده و باعث بروز درد می گردد. به دنبال آن بیمار کم کم نمی تواند مفصل خود را حرکت دهد و بنابراین به مرور زمان دامنه حرکتی آرنج کمتر و کمتر می گردد و این امر باعث می گردد که پس از گذشت زمان مفصل آرنج نتواند به طور کامل صاف و خم گردد.

به گفته وی، مهم ترین نشانه ابتلاء به آرتروز آرنج، ایجاد محدودیت حرکتی است. یعنی بیمار نمی تواند آرنج خود را به طور کامل صاف و یا آن را کامل خم کند.

این جراح شانه و آرنج افزود: این محدودیت حرکتی معمولاً همراه با درد است و گاهی اوقات هنگام گیر کردن استخوان ها بر روی یکدیگر سر و صداهایی به صورت خرت خرت کردن هم احساس می گردد.

نخعی امرودی افزود: بعضی اوقات نیز در صورت ابتلاء به آرتروز آرنج قطعات غضروف شکسته شده بین دو استخوان دو طرف مفصل در بعضی زوایا گیر می نمایند و آرنج دچار قفل شدگی می گردد و بیمار با کمی تکان دادن آن را آزاد می نماید.

این جراح شانه و آرنج عنوان نمود: معمولاً مفصل که دچار آرتروز می گردد مقداری نیز تورم در آن وجود دارد و از آرنج سالم عظیم تر به نظر می رسد. در اغلب موارد همراه آرتروز مفاصل، مقدار مایع مفصل نیز افزایش می یابد که در اصطلاح عامیانه به آن می گویند مفصل آب آورده است. بنابراین افزایش مایع مفصلی خود یک بیماری جداگانه نیست و معمولاً نشانه ای از سایر بیماری های مفصلی مانند آرتروز است.

وی گفت: فردی که دچار آرتروز آرنج می گردد، در هنگام انجام کارهای سنگین دچار درد در ناحیه آرنج شده و توان حرکت دادن این ناحیه نیز در بعضی موارد وجود ندارد.

نخعی امرودی در ارتباط با علل بروز آرتروز آرنج، گفت: عواملی مثل سن، انجام ورزش های سنگین، آسیب های وارده به آرنج و شکستگی یا دررفتگی های قبلی از عوامل مستعد نماینده آرتروز هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: معمولاً این بیماری در افرادی که کارهای سنگین دستی و نیز در ورزشکارانی که ضربات سنگین با دست می زنند مانند بوکسورها شایع تر است.

وی افزود: راه تشخیص آرتروز آرنج در مرحله اول دریافت توضیح حال و معاینه است. اگر قرار باشد بیمار با جراحی درمان گردد یا به مشکل دیگری غیر از آرتروز هم شک داشته باشیم از کارهای تشخیصی دیگر مانند ام آر آی و سی تی اسکن نیز استفاده می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "آرتروز آرنج چگونه ایجاد می گردد، بوکسورها بیشتر مراقب باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرتروز آرنج چگونه ایجاد می گردد، بوکسورها بیشتر مراقب باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید