افراد دارای پوست چرب از چه مرطوب نماینده ای باید استفاده نمایند؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بسیاری از افرادی که دارای پوست چرب و آکنه ای هستند، تصور می نمایند نباید از کرم مرطوب نماینده استفاده نمایند. این افراد این تصور را دارند که مرطوب نماینده ها فقط برای پوست خشک مناسب است و در صورتی که از مرطوب نماینده استفاده نمایند، شرایط پوست شان بدتر شده و بیشتر جوش می زنند. اما این یک تصور غلط است.

افراد دارای پوست چرب از چه مرطوب نماینده ای باید استفاده نمایند؟

اگر پوست چرب دارید یا مستعد آکنه هستید، مرطوب نماینده ها همچنان نقش مهمی در روتین مراقبت از پوست شما دارند. چربی پوست و آبرسانی پوست یکسان نیستند و پوست شما می تواند هم چرب و هم کم آب باشد. مرطوب نماینده ها می توانند از دست دادن مایعات ناشی از عوامل محیطی مانند هوای سرد یا دلایل دیگر را جبران نمایند. در این مقاله قصد داریم به شما در خصوص خرید برترین مرطوب نماینده برای پوست چرب یاری کنیم.

چرا مرطوب کردن پوست برای افرادی که پوست چرب دارند، مهم است؟

اگر می خواهید یک پوست شفاف و بانشاط داشته باشید، استفاده از مرطوب نماینده را نباید فراموش کنید. استفاده از کرم های رطوبت رسان یک روش عالی و کم هزینه، برای داشتن یک روتین روزانه است. با استفاده از این کرم ها، پوست شما رطوبت رسانی می گردد و به جوان سازی پوست تان نیز یاری خواهد شد. استفاده از این کرم ها به خصوص در فصل های سرد سال، سبب حفظ شادابی پوست و یاری به کاهش چین وچروک و در نهایت جوان سازی پوست می گردد. با استفاده مداوم از این کرم ها، از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود جلوگیری کنید تا صورتی صاف و درخشان داشته باشید.

از دیگر مزایای استفاده از کرم های رطوبت رسان پوست، جلوگیری از ایجاد جوش است. شاید کمی تعجب آور باشد؛ اما با استفاده از این کرم ها، رطوبت رسانی عمیقی به پوست انجام می گردد که سبب جلوگیری از جوش زدن می گردد. اگر از این کرم های فوق العاده در روتین پوستی خود استفاده نکنید، پوست شما رفته رفته خشک می گردد که این مورد می تواند باعث بروز انواع جوش و آکنه گردد. اگر پوست چرب و حساسی دارید، برترین مرطوب نماینده پوست چرب برای شما حاوی عصاره آلوئه ورا و بابونه است. مصرف کرم هایی با این ترکیبات سبب جلوگیری از بروز قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار می گردد.

چه موادی برای مراقبت از پوست برای افراد دارای پوست چرب مفید است؟

اگر مراقبت از پوست برای شما اهمیت زیادی دارد، علاوه بر استفاده از کرم های مرطوب نماینده می توانید از سایر روش های مراقبتی نیز بهره ببرید. یکی از روش های مراقبتی، داشتن تغذیه خوب و مناسب است. استفاده از خیار، آووکادو و گردو برای افرادی که پوست های چرب دارند، بسیار کارآمد است. به علاوه محصولات مراقبتی که حاوی این مواد فوق العاده هستند، بسیار توصیه می گردد.

محصولاتی که در ساخت آن ها از ویتامین A، B,C استفاده شده باشد، بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از ماسک شیر، ماسک گلاب، ماسک خاک رس، ماسک گوجه فرنگی و لیمو و ماست برترین محصولات مراقبت پوستی برای پوست های چرب هستند. تمام محصولات پوستی که برای پوست های چرب و جوش دار استفاده می گردد، باید بدون سولفات باشد. سولفات موجود در ترکیبات این محصولات، سبب فراوری چربی در پوست می گردد. برای مراقبت از پوست های چرب استفاده از لایه بردارها به شدت توصیه می گردد. استفاده از محصولاتی که حاوی BHA و AHA هستند، برترین انتخاب برای پوست های چرب و جوش دار هستند.

افرادی که پوست چرب دارند، هنگام جست و جوی مرطوب نماینده ها باید از چه چیزی اجتناب نمایند؟

بااینکه استفاده از مرطوب نماینده ها برای افرادی که پوست چرب دارند، به شدت توصیه می گردد؛ اما همه مرطوب نماینده ها مناسب استفاده نیستند. بعضی از مواد به کاررفته در ترکیبات کرم مرطوب نماینده اثرات بدی روی پوست دارد و بهتر است که از خرید این نوع محصولات پوستی خودداری گردد. به همین علت بهتر است حتماً قبل از خرید محصولات مراقبتی، مواد به کار رفته در ساخت آن ها را آنالیز کنید. درصورتی که این مواد مضر با درصد بالا در ترکیبات کرم ها وجود داشته باشد، از خرید آن ها خودداری کنید. مواد ناسازگار با پوست که در ساخت بعضی از محصولات به کار می رود، شامل موارد زیر است:

روغن معدنی

روغن معدنی از هیدروکربن ها ساخته می گردد که این مواد از نفت به دست می آیند. این ماده می تواند تأثیرات بدی بر سیستم ایمنی بدن بگذارد. استفاده از محصولاتی که حاوی این ترکیب هستند، به هیچ عنوان برای افرادی که دارای پوست های حساس و چرب هستند، توصیه نمی گردد؛ چراکه این ماده سبب بسته شدن منافذ و افزایش جوش می گردد.

پروپیلن گلیکول

این ماده می تواند برای افرادی که داری پوست حساسی هستند، سبب خارش، اگزما و بثورات پوستی گردد.

الکلس

یکی دیگر از ترکیباتی که ممکن است در ساخت کرم مرطوب نماینده پوست های چرب به کار برود، الکل است. استفاده از الکل در ساخت کرم ها سبب خشکی پوست می گردد. افرادی که پوست آن ها به شدت خشک است، مستعد جوش و آکنه هستند.

وازلین

استفاده از وازلین این ترکیب نفتی که در ساخت بیشتر محصولات آرایشی به کار می رود، سبب مسدود شدن منافذ پوست می گردد. بسته شدن منافذ پوست سبب به دام افتادن چربی و آلودگی می گردد که این مورد می تواند باعث بروز جوش سرسیاه بگردد.

در یک کرم مرطوب نماینده برای پوست های چرب در پی چه چیزی باشید؟

به گفته متخصصان پوست افرادی که پوست چرب دارند باید در پی ترکیبات زیر در یک کرم مرطوب نماینده خوب باشند:

  • سرامید (Ceramides)
  • اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid)
  • نیاسینامید (niacinamide)
  • اسید سالیسیلیک (Salicylic acid)
  • ویتامین A

آنها توصیه می نمایند که از فرمول های سبک وزن و غیر کومدون زا بهره ببرید و از مواد مسدود نماینده منافذ، مواد انسدادی و عطرهای مصنوعی خودداری کنید.

نکات مراقبتی از پوست چرب

  • هنگام خرید، حتماً نوشته های روی جعبه محصول را بخوانید. این کار به شما یاری می نماید تا از ترکیبات به کاررفته در ساخت کرم و سایر محصولات پوستی مطلع شوید و محصولات بدون چربی و ضد آکنه را بخرید.
  • بافت محصول مورد دیگری است که باید در نظر بگیرید. استفاده از محصولات با بافت سنگین و غلیظ به هیچ عنوان برای افرادی که پوست چرب دارند، توصیه نمی شوند.
  • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است که از مرطوب نماینده های مناسب باپوست حساس برای پوست های چرب بهره ببرید.
  • اگر در پی برترین کرم مرطوب نماینده پوست چرب هستید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک با توجه به پوست شما، برترین کرم را تجویز می نماید.
  • نکته مهم دیگری که در خرید کرم و محصولات پوستی باید به آن توجه کنید، نتیجه و کیفیت است. هرگز بر اساس قیمت از محصولی ناآشنا استفاده نکنید.

سخن پایانی

داشتن یک روتین پوستی که حاوی مرطوب نماینده برای پوست های چرب باشد، به سلامت و جوان سازی پوست یاری می نماید. برترین کرم مرطوب نماینده پوست چرب را از فروشگاه اینترنتی قلاب بخواهید. انواع محصولات مراقبت پوست های چرب را در این سایت جست وجو کنید و مناسب ترین آن ها را جهت خرید انتخاب کنید. با داشتن یک روتین منظم و روزانه، چربی پوست شما کنترل می گردد و کم کم می توانید با جوش های خود خداحافظی کنید. شما از کدام محصولات پوستی برای کنترل چربی پوست خود استفاده می کنید؟

منبع: همشهری آنلاین

به "افراد دارای پوست چرب از چه مرطوب نماینده ای باید استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد دارای پوست چرب از چه مرطوب نماینده ای باید استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید