افشاگری های افسر بحرینی علیه آل خلیفه برایش گران تمام شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، چهارشنبه گذشته منزل افسر سابق بحرینی که افشاگری هایی در مورد ادعاهای دروغ رژیم آل خلیفه بحرین درباره حوادث میدان اللولو منامه در سال 2011 انجام داده بود٬ مورد حمله و آتش سوزی نهاده شد.

افشاگری های افسر بحرینی علیه آل خلیفه برایش گران تمام شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تکنولوپ به نقل از الجزیره چهارشنبه گذشته افرادی ناشناس اقدام به آتش زدن منزل مسکونی یاسر جلاهمه افسر سابق بحرینی در منطقه رفاع غربی منامه پایتخت بحرین کردند.

ویدئوهایی مربوط به صحنه آتش سوزی منزل جلاهمه در این کشور منتشر شد. یکی از شاهدان عینی این اتفاق می گوید که دو فرد ناشناس با خودروی خود در مقابل منزل یاسر جلاهمه توقف کردند و چند دقیقه قبل از اقدام به آتش زدن این خانه وارد حیاط آن شدند.

تا این لحظه پلیس بحرین هیچ بیانیه ای در مورد علت این اتفاق صادر ننموده؛ اما منابع مربوط به خانواده این افسر سابق بحرینی اعلام نموده اند که پلیس گفته درحال تحقیق درباره علت این اتفاق و آنالیز دوربین ها است.

یاسر جلاهمه که پیش از این سرهنگ دوم در نیروی دفاع بحرین بود٬ یکی از بارزترین شاهدان در تحقیقات شبکه الجزیره درباره اتفاقات سال 2011 در میدان اللؤلؤ منامه به شمار می آید. جلاهمه در آن سال فرمانده یگان ویژه نظامی بود که تجمع نمایندگان را متفرق می کرد.

افشاگری های یاسر جلاهمه در برنامه ما خفی اعظم الجزیره درباره ادعاهای دروغ رژیم آل خلیفه در بحرین درباره اتفاقات میدان اللولو در سال 2011 با واکنش های زیادی در داخل و خارج برای او همراه بود. ضمن اینکه جلاهمه در آن موقع اعلام نموده بود در معرض تهدیدهای مختلفی نیز قرار گرفته است.

وی که در سال 2013 بحرین را ترک نموده است، گفت که عناصر امنیتی بحرین اطلاعات نادرستی را به آنها داده بود مبنی بر اینکه اعتراض نمایندگان مسلح هستند و در مسیرهای مواصلاتی مین کار گذاشته اند. همین موضوع باعث شد که گردان وی متشکل از 700 نظامی به همراه هواپیما و خودروهای زرهی به مبارزه با مردم بپردازند، اما در ادامه تعیین شد اعتراض نمایندگان غیر مسلح هستند و هیچ مقاومت مسلحانه ای از خود نشان نمی دهند. وی بیان کرد که سلاح هایی که تلویزیون بحرین نمایش داده و مدعی بود که از اعتراض نمایندگان ضبط شده است، توسط نیروهای امنیتی در مناطق اعتراضات کارگذاری شده بود و بعد از تصویربرداری نیز از آنجا برده شد.

این برنامه تلویزیونی همچنین میزبان جان کریاکو مسئول سابق یگان مبارزه با تروریسم در سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) بود. او در این مصاحبه تاکید نمود که حاکمیت بحرین کوشش داشت در میان مخالفان خود تفرقه ایجاد کند، اما در این زمینه بازنده شد.

رژیم آل خلیفه در آن موقع مدعی شده بود که شرکت نمایندگان در تظاهرات میدان اللولوة سلاح هایی را در اختیار داشتند که از کشورهای خارجی برای آن ها تهیه شده بود. آل خلیفه از همین دستاویز برای اجرای احکام سنگین قضایی ضد تطاهرات نمایندگان مسالمت آمیز استفاده نموده و تعدادی از آن ها را در درگیری های میدانی به خاک وخون کشید.

نیروهای امنیتی بحرین 17 فوریه 2011 اعتصاب مسالمت آمیز مردم این کشور را در میدان اللؤلؤه به بهانه غیرقانونی بودن تجمع معترضان و تأثیر اقدام آنها بر تردد مردم، سرکوب کردند. همچنین تنها سه روز قبل از آن، خودروهای زرهی عربستان حامل 1000 سرباز سعودی با پشتیبانی 500 پلیس اماراتی به درخواست حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از پل ملک فهد؛ حلقه اتصال میان بحرین و امارات عبور کردند تا اعتراضات را خاموش نمایند. در جریان این اقدام رژیم آل خلیفه، چهار تن از معترضان کشته و حدود 231 نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افشاگری های افسر بحرینی علیه آل خلیفه برایش گران تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری های افسر بحرینی علیه آل خلیفه برایش گران تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید