اولین پتوی دنیا که همزمان خنک و گرم می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تیمی از دانشمندان نوعی پتوی منحصر به فرد را طراحی و فراوری نموده اند که متناسب با دمای بدن تنظیم شده و همزمان می تواند کاربر را خنک یا گرم کند.

اولین پتوی دنیا که همزمان خنک و گرم می نماید

HILU پتوی منحصر به فرد ساخته شده از الیاف گرافن که با استفاده از فناوری انحصاری Adaptex بافته شده است. توانایی منحصر به فردی برای تنظیم دما در هنگام خواب دارد و در زمستان به شما گرما می دهد و در تابستان شما را خنک نگه می دارد.

این پتو نرم است، اما ماده ای که از آن ساخته شده از فولاد قوی تر است، در عین حال ضد حساسیت، ضد باکتری و سازگار با محیط زیست است.

گرافن، یک ماده شگفت انگیز ساخته شده از ورقه ای از ذرات کربن، قوی تر از فولاد، رساناتر از مس است و در الکترونیک، زیست پزشکی، هوافضا و حتی جنگ کاربرد دارد. HILU که به عنوان اولین پتوی تنظیم کننده حرارت مبتنی بر گرافن در دنیا طراحی شده است، بسته به احساسی که دارید، شما را گرم یا خنک نگه می دارد و بعلاوه می تواند به طور مستقل دو قسمت از تخت را تنظیم کند، به طوری که یک نیمه را خنک و یکی را بر اساس ترجیحات کاربران گرم نگه دارد.

اولین پتوی خالص گرافن دنیا، نوآوری بسیار جسورانه ای است که به شما اطمینان می دهد که بدون توجه به سرد یا گرم بودن بدن، خوابی بهینه و آرام داشته باشید؛ و اگر شما از آن دسته ای هستید که با شریک زندگی خود در خصوص دمای تنظیم ترموستات یا کولر گازی بحث می کنید، این پتو برای حل این مشکل طراحی شده است.

اگر با گرگرفتگی و عرق سرد از خواب بیدار می شوید، HILU خود را بر اساس دمای بدن شما تنظیم می نماید تا اطمینان حاصل گردد که در هوای گرم یا حتی در سرما راحت هستید.

در طول تابستان، پتو گرمای درون الیاف را جذب و دفع می نماید و این اطمینان را می دهد که شما اصلاً عرق نمی کنید. به گفته یانکو دیزاین، ماهیت ضد باکتریایی این پتو به این معنی است که شما لازم نیست نگران شستن پتو هر دو هفته یکبار باشید.

منبع: 24ae

وبلاگ تکنولوپ علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اولین پتوی دنیا که همزمان خنک و گرم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پتوی دنیا که همزمان خنک و گرم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید