فراوری کاغذ تحریر از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، ابوالفضل روغنی گلپایگانی درباره شرایط فراوری کاغذ تحریر در کشور گفت: با توجه به اصرار دولت سیزدهم بر فراوری داخل، شرکت چوب و کاغذ مازندران به چرخه فراوری برگشته و در حوزه کاغذ تحریر نیز فعال شده است. سال جاری هم برای فراوری کاغذ تحریر برنامه ریزی نموده و در حال آغاز عرضه کاغذ تحریر به بازار است. البته دولت برنامه ریزی های دیگری هم در این زمینه دارد که هنوز محقق نشده است.

فراوری کاغذ تحریر از سر گرفته شد

او درباره افزایش قیمت کاغذ در امسال نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای مختلف، گرانی اجتناب ناپذیر است و قیمت کاغذ هم افزایش یافته، اما کاغذ در این مدت افزایش قیمت غیرمنتظره نداشته است.

روغنی گلپایگانی سال گذشته گفته بود که احتیاج کشور به کاغذ تحریر حدود 380 هزار تن است و 180 هزار تن ظرفیت فراوری کاغذ تحریر در کشور ایجاد شده، اما فراوری ناچیز است، چرا که به علت قوانین موجود فراوریکنندگان توان رقابت با واردکننده را ندارند.

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا با بیان اینکه تغییر اساسی در حوزه کاغذ ایجاد نشده، توضیح داد: قیمت کاغذ تجاری افزایش جزئی 7 تا 10 درصدی داشته است. این برخلاف سال هایی است که در کشور کاغذ تا 4 برابر افزایش قیمت داشت.

وی اضافه نمود: اما باید این نکته را هم در نظر کرد که قیمت کاغذ از قیمت گندم و آرد هم تاثیرپذیر است، چرا که بخشی از فراوری کاغذ به نشاسته بر می گردد که از آرد و گندم حاصل می گردد. بنابراین افزایش قیمت آرد هم بر قیمت کاغذ تأثیر خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "فراوری کاغذ تحریر از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کاغذ تحریر از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید