سفر به منطقه دوردونی فرانسه و بازدید از روستاهای زیبای آن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، منطقه دوردونی (Dordogne) در فرانسه یکی از طولانی ترین تاریخچه ها در اروپا را دارد و بعضی از عاشقانه ترین چشم اندازهای کل این کشور در آنجا به چشم می خورند. باستان شناسان شواهدی از سکونت انسان در دوردونی مربوط به 400000 سال پیش پیدا نموده اند. تپه های آهکی چشمگیر منطقه مملو از غارهایی است که بعضی از مهم ترین نقاشی های باستانی دنیا را درون خود جای داده اند.

سفر به منطقه دوردونی فرانسه و بازدید از روستاهای زیبای آن

اما این منطقه از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی و با ظهور روستاهای مختلف در سواحل جنگلی رودخانه های دوردونی شکل گرفت. در این زمان، این منطقه با نام تاریخی اش یعنی پریگورد (Perigord) شناخته می شد و بعضی از مردم بومی نیز همچنان از آن استفاده می نمایند. کلیساهایی برای قدیسان و قلعه هایی برای بارون ها ساخته شده بود که بعدا روستاها را برای جنگ هایی بر سر وراثت مستحکم کردند.

امروزه سواحل رودخانه، توپوگرافی سنگ آهکی و آثار تاریخی با هم ترکیب شدند و منطقه دوردونی را به منطقه پر از روستاهای زیبا تبدیل کردند که افتخار فرانسه است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی هفت روستا در این منطقه بپردازیم که باید از آن ها تماشا کنید.

روستای روکامادور

روکامادور (Rocamadour) روستایی پلکانی است که در بالای دره رودخانه ای قرار گرفته و در بالای آن نیز قلعه ای رویایی وجود دارد. اینجا سوژه بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می شود و گشت و گذار در اوایل روز برای اجتناب از جمعیت زیاد می تواند بسیار دلنشین باشد. با وجود مقدار کوچکش، روستای روکامادور در قرون وسطی یکی از مهم ترین مکان های زیارتی اروپا بوده و به همین علت نیز تا به امروز به خوبی حفظ شده است.

دروازه های سنگی و پله های بسیار زیادی که به مجموعه مقدس مذهبی ختم می شوند، نمای بسیار زیبایی به اینجا بخشیدند. این مجموعه مقدس تعداد کلیسای کوچک، سردابه و باسیلیک سنت سوور را درون خودش دارد، باسیلیکی که در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

Limeuil sits at the confluence of two riversCanva

روستای لایمویل

روستای لایمویل (Limeuil) در تپه ای جنگلی و بسیار زیبا قرار گرفته و در دو سمت آن نیز رودخانه دوردونی و وزره به چشم می خورند. موقعیت نزدیک به آب به این روستا یاری نموده تا برای چندین قرن به وسیله تجارت رونق پیدا کند اما از سوی دیگر، آن را در مسیر تهاجم وایکینگ ها و جنگ ها با انگلیس قرار داده بود.

امروزه این روستای مستحکم از زیبایی های بسیار زیادی برخوردار است و خانه های سقف سفالی آن نیز به یک ساحل رودخانه ای سرسبز منتهی می شوند. بر روی این رودخانه ها نیز پل های قوسی قرن نوزدهم برپا هستند که مناظری تماشایی را رقم می زنند.

روستای لا روک گیجیک

صخره آهکی که ناگهان از پشت روستای لا روک گیجیک (La Roque-Gageac) سر به آسمان بلند می نماید، جلوه بسیار تماشایی ای به اینجا بخشیده است. جاذبه اصلی در اینجا رودخانه آن نیست بلکه قلعه نورمنی در بالای روستا است. شما می توانید به وسیله خیابان های سنگ فرش شده ای به این قلعه بروید، خیابان هایی که پر از رستوران و کافه های مختلف است.

Beynac was a filming location for the movie ChocolatCanva

روستای بیناک

روستای بیناک (Beynac) به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین دهکده های فرانسه شناخته می شود و جای تعجب ندارد که چرا این روستا به عنوان محل فیلمبرداری برای بخش هایی از فیلم Chocolat محصول سال 2000 میلادی انتخاب شده بود. سفر به اینجا شبیه به قدم گذاشتن در گذشته است. خیابان های قرون وسطایی به طور بی نقصی حفظ شدند.

یک بندر رودخانه ای نیز در اینجا وجود دارد و بازتماشامایندگان در آنجا می توانند سوار کرجی سنتی شوند. در بالای روستا نیز قلعه قرن دوازدهمی ای واقع شده است که از آن برای فیلمبرداری چندین فیلم استفاده شده است.

Theres a secret hiding beneath Dommes quiet streetsCanva

روستای دام

روستای دام (Domme) یکی دیگر از روستاهای قرون وسطایی مشهور دوردونی فرانسه محسوب می شود که برترین چشم انداز را در منطقه دارد و علت آن نیز موقعیت آن در ارتفاع 150 بالاتر از سواحل رودخانه است. اینجا یک مکان کلیدی برای فرانسوی ها در طول جنگ صد ساله بوده و در سال 1346 نیز برای مدت کوتاهی در اختیار انگلیسی ها قرار داشت. در زیر این دهکده نیز غاری به طور 450 متر وجود دارد که مملو از استالاکتیت ها و استالاگمیت ها است و می توان از آن تماشا کرد.

روستای سنت اماند د کولی

روستای سنت اماند د کولی (Saint-Amand-de-Coly) در نزدیکی سارلات است و در مرکز آن نیز کلیسای رومی و مستحکمی واقع شده است که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می شود و بالاتر از سطح دهکده قرار گرفته است. سنت اماند که نام روستا از وی گرفته شده، گوشه نشینی بوده که در قرن ششم در غاری در دامنه تپه زندگی می کرد.

بسیاری از آثار زندگی سنتی در اطراف خیابان های این روستا دیده می شوند که از جمله آن ها می توان به برج ناقوس، اجاق نان پزی عمومی و یک انبار تنباکو اشاره نمود که امروزه به فروشگاهی برای مواد غذایی تبدیل شده است.

Castelnaud-la-Chapelle has one of the best preserved castles in FranceCanva

روستای کاستلانود لا چپل

روستای کاستلانود لا چپل (Castelnaud-la-Chapelle) بین دو رودخانه دوردونی و سیویو قرار گرفته و قدم زدم در بین خانه های سنگی با کرکره های چوبی و دروازه های طاق دار آن می تواند بسیار دل انگیز و مجذوب کننده باشد. اما جاذبه اصلی این دهکده پر از تاکستان های انگور، قلعه کاستلانود لا چپل است که نمونه ای عالی و به خوبی حفظ شده از قلعه ای پریگوردینی به شمار می رود. در اینجا بعلاوه یک موزه جنگ وجود دارد که در آن، دوران این روستا به عنوان یک نقطه دفاعی استراتژیک به نمایش گذاشته می شود.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "سفر به منطقه دوردونی فرانسه و بازدید از روستاهای زیبای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به منطقه دوردونی فرانسه و بازدید از روستاهای زیبای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید