توضیح مبانی نظری و راهنمای استفاده از آثار صوتی در درآمدی نو بر کتاب گویا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ ، زندگی روزمره چارچوب های بسیار زیادی را به ما تحمیل می نماید که می توان به سادگی و در خیال خود این چارچوب ها را نپذیرفت؛ اما اگر به امکان زندگی باکیفیت بالاتری باور داشته باشیم، باید به جای فن ستیزی و گریز از نوآوری های تازه و نوعی محافظه کاری در حفظ به هر قیمت اشکال پیشین، برعکس، این اشکال را با یکدیگر در تضاد ندانیم.

توضیح مبانی نظری و راهنمای استفاده از آثار صوتی در درآمدی نو بر کتاب گویا

اگر کتابی نباشد، نه خوانشی کاغذی وجود خواهد داشت نه خوانشی از خلال صدا؛ بنابراین نباید این دو شکل مصرف را با یکدیگر اشتباه گرفت.

امروز شاهدیم که در ادبیات، داستان های کوتاه و مینیمال جایگزین رمان های طولانی قرن نوزدهمی می شوند. این به معنای ناممکن بودن رمان نویسی نیست؛ اما باید فرهنگ را دارای انعطافی کرد که بتواند از تفکر محافظه کارانه، فاصله گرفته و برای نوآوری و حتی آوانگاردیسم، ولو در شکل تجربی آن آمادگی داشته و از آن استقبال کند و کتاب های صوتی راهی برای این کار است.

کتاب درآمدی نو بر کتاب گویا در بخش های جداگانه به معرفی مبانی نظری، راهنمای کاربردی، نهادها و نوین کتاب گویا پرداخته است.

بخش مبانی نظری به تشریح معنای کتاب گویا و تاریخچه و پیشینه کتاب گویا در ایران و دنیا و نیز قابلیت ها و مزیت های آن اختصاص دارد.

در بخش راهنمای کاربردی نیز خواننده با چگونگی انتخاب کتاب، توجه به حق مولف، نوع ویرایش و روایت، انتخاب موسیقی، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و نیز پدیدآورندگان و دست اندرکاران فراوری کتاب گویا آشنا می گردد.

در بخش نهادها، موسسات و تشکل های فعال در حوزه کتاب گویا ازجمله انجمن ناشران صوتی، جایزه آئودی، جایزه ادیسه برای کتاب گویا، فراوریکنندگان خارجی و داخلی و نیز فروشگاه ةای کتاب صوتی معرفی شده اند و بخش نهایی نیز به معرفی موسسه نوین کتاب گویا و افتخارها، گویندگان و آهنگسازان و تدوین گران حرفه ای کتاب گویا اختصاص دارد.

کتاب درآمدی نو بر کتاب گویا نوشته مریم چهرقانی و همکاری مصطفی آهنگر با مقدمه ناصر فکوهی، استاد انسان شناسی دانشگاه تهران و مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ اخیرا در 292 صفحه مصور و همراه با جدول و عکس با بهای 80 هزار تومان به وسیله نشر کتاب کوچه در اختیار علاقه مندان کتاب های صوتی قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "توضیح مبانی نظری و راهنمای استفاده از آثار صوتی در درآمدی نو بر کتاب گویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح مبانی نظری و راهنمای استفاده از آثار صوتی در درآمدی نو بر کتاب گویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید