ضربان قلب نامنظم در بچه ها

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آیا می خواهید بدانید چه عواملی موجب نامنظم شدن ضربان قلب در بچه ها می شود و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟ این مقاله به شما در مورد درک این موضوع کمک خواهد کرد. به آن نگاهی بیندازید!

ضربان قلب نامنظم در بچه ها

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

آیا می خواهید بدانید چه عواملی موجب نامنظم شدن ضربان قلب در بچه ها می گردد و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد؟ این مقاله به شما در مورد درک این موضوع کمک خواهد کرد. به آن نگاهی بیندازید!

ضربان قلب نامنظم را در بین بزرگسالان یا بچه ها، در مواقعی می توان به نام ضربان قلب طبیعی در نظر گرفت. ما انسان هستیم، و تمایل داریم خودمان را در بسکمک از فعالیت ها مانند ورزش کردن، گریه کردن، فریاد زدن، پریدن و غیره درگیر کنیم. تجربه کردن یک ضربان قلب نامنظم یا سریع در این گونه موارد، ضربان قلب نسبتاً طبیعی می-باشد. بچه ها در مرحله رشد هستند، و از لحاظ جسمی نسبت به بزرگسالان بسیار فعال تر می باشند. به همین دلیل در مقایسه با بزرگسالان، ضربان قلب بچه ها سریع تر می زند. این کلیدی ساده است برای درک این موضوع که فرزند کوچک تر شما دارای ضربان قلب تندتری خواهد بود و بالعکس. ضربان قلب در حال استراحت یک نوزاد تازه متولد شده، معمولاً چیزی بین 130 تا 150 ضربان در هر دقیقه می باشد. با این حال، ضربان قلب یک کودک نوجوان که از لحاظ جسمی بسیار فعال تر می باشد، بین 50 تا 100 ضربه در دقیقه متغیر می باشد! ببینید، چه قدر این ضربان می-تواند بر اساس سن کودک، متفاوت باشد! در حالی که در بیش تر اوقات، یک ضربان قلب نامنظم در بچه ها علت نگران کننده ای ندارد، اما دلایلی وجود دارد که نشان می دهد اگر زمانی این ضربان قلب نامنظم به طور منظم با علائم بیش تری همراه باشد، به توجه و بررسی جدی نیاز پیدا می کند.

علل نامنظم بودن ضربان قلب در بچه ها

ضربان قلب نامنظم، به نام آریتمی شناخته شده است. ضربان یک قلب سالم و طبیعی، به طور منظم می باشد. مکاهمم کلی، به منظور پمپاژ کردن مقدار خون کافی در زمان مورد نیاز و انتقال آن به بقیه نقاط بدن، به درستی هماهنگ شده است. با این حال، وقوع برخی از مسائل در این مکانیسم، ممکن است به ضربان قلب نامنظم منجر گردد. بنابراین، دلایل خاص ضربان قلب نامنظم چه عواملی می باشند؟ در مورد این علل در زیر بحث شده است.

متولد شدن با وجود نقصی در قلب.

سطح هورمونی غیر طبیعی.

مصرف داروهای خاص هم می تواند به ضربان قلب نامنظم منجر گردد.

دیابت

سابقه حمله قلبی

استرس یا اضطراب در بچه ها هم می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم یا آریتمی گردد.

بیماری عروق کرونر قلب همچنین می تواند یکی از علل بی نظمی در ضربان قلب باشد.

علائم نامنظم بودن ضربان قلب یا آریتمی در بچه ها

همان طور که قبلاً ذکر شد، همه موارد مربوط به ضربان قلب آهسته، سریع یا نامنظم، ارزش نگران شدن ندارند. ضربان قلب نامنظم می تواند از ورزش های فیزیکی متفاوت، هیجان عاطفی، استرس و دیگر دلایل طبیعی مشابه، ناشی گردد. به منظور اطمینان از این که کودک شما از آریتمی رنج می برد یا خیر، علائم دیگری هم همراه با نامنظم بودن ضربان قلب باید وجود داشته باشد. بیش تر علائم در بچه ها، با بروز ضربان قلب نامنظم در شب مشاهده شده است. به این معنی که بیش تر بچه ها، ممکن است در طول روز خوب به نظر برسند، با این حال، ممکن است آن ها با نامنظم بودن ضربان قلب در شب دست و پنجه نرم کنند. از این رو، اگر شما در کنار کودک خود نمی خوابید، سعی کنید برای مشاهده علائم آریتمی در طول یک یا دو روز، کنار او بخوابید. این علائم ممکن است در طول روز مشاهده شوند. به فهرستی از علائم که شامل نشانه های معمول مشاهده شده از ضربان قلب نامنظم، که نیاز به توجه و مراقبت پزشکی دارند، نگاهی بیندازید.

تپش قلب

شکایت از صدای قلب

سرگیجه

احساس سبکی سر

تنگی نفس

غش کردن

درد قفسه سینه

احساس تکان و لرزش در قفسه سینه

رنگ پریدگی

تعریق بیش از حد

ضربان تپش دار

ضعف داشتن

تشخیص ضربان قلب نامنظم در بچه ها:

به محض این که حداقل سه مورد از علائم ذکر شده فوق را به ویژه هنگام شب مشاهده کردید، توصیه می گردد با یک متخصص قلب بچه ها تماس بگیرید تا در اسرع وقت، از تشخیص علت آن اطمینان حاصل کنید. انجام بسکمک از آزمایشات مانند نوار قلب یا ECG، رادیوگرافی قفسه سینه، سونوگرافی قلب و غیره از طریق پزشک تجویز می گردد تا این که آیا شرایط کودک شما طبیعی است یا جدی، مشخص گردد. مجدداً، این برای پزشک حائز اهمیت است که تشخیص دهد آیا شرایط یک آریتمی سینوسی طبیعی است، که بسیار رایج است و در بیش تر موارد نیازی به درمان ندارد، یا یک آریتمی ثابت می باشد، که به توجه و مراقبت پزشکی نیاز دارد. بسته به شرایط و نوع آریتمی، پزشک دارو تجویز خواهد کرد و از دستگاه هایی برای کنترل بی نظمی در ضربان قلب استفاده خواهد کرد و کمک می کند تا ضربان قلب کودک شما را در شرایط مناسبی حفظ کند.

یادگیری در مورد این شرایط به بهترین روش، نه تنها به شما در تشخیص علائم ضربان قلب نامنظم کودکتان کمک خواهد کرد، بلکه در مراقبت از وی به بهترین روش به شما آموزش خواهد داد. با آرزوی این که شما و فرزندتان یک زندگی سالم و شاد را پیش رو داشته باشید. مراقب خودتان باشید.

منبع: راسخون

به "ضربان قلب نامنظم در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربان قلب نامنظم در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید