پیشگیری از ابتلا به سرطان و آلزایمر با روغن زیتون

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، اسید اولئیک ماده اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون است و در سلامت انسان نقش مهمی دارد. پزشکان می گویند در مغز بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی شدید و آلزایمر سطح اسید اولئیک کاهش میابد.

پیشگیری از ابتلا به سرطان و آلزایمر با روغن زیتون

مدت هاست که متخصصان علم تغذیه بر فواید روغن زیتون تاکید می نمایند. نتایج یک مطالعه تازه نشان داده است، اسید اولئیک که حدود 70 تا 80 درصد از ترکیب روغن زیتون را تشکیل می دهد می تواند از ابتلا به بعضی از بیماری ها پیشگیری کند.

دانشمندان دانشکده داروسازی و پزشکی در دانشگاه سویا می گویند که جزء اصلی روغن زیتون حاوی خواصی است که به پیشگیری از سرطان و بیماری آلزایمر و کاهش کلسترول یاری می نماید.

اسید اولئیک ماده اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون است و در سلامت انسان نقش مهمی دارد. پزشکان می گویند در مغز بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی شدید و آلزایمر سطح اسید اولئیک کاهش میابد.

ترکیبات روغن زیتون ممکن است با سرطان مبارزه کند

مانند تمام اسید های چرب آزاد، عملکرد اصلی اسید اولئیک این است که به عنوان یک مولکول انرژی و جزء غشای سلولی عمل کند. یکی از بزرگترین ویژگی های آن خواص آنتی اکسیدانی است، زیرا می تواند به طور مستقیم سنتز و فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی را تنظیم کند. مزیت دیگر آن اثر هیپرکلسترولمی است که به کاهش جذب کلسترول یاری می نماید.

این تمام خواص اسید اولئیک نیست، این ماده به عنوان یک مولکول ضد سرطان شناخته شده. علاوه بر این، محققان به طور کلی اسید اولئیک را به عنوان یک مولکول ضد التهابی می دانند، اگرچه این موضوع هنوز در میان دانشمندان مورد بحث است.

مطالعات در این زمینه نشان می دهند اسید اولئیک می تواند بر مکانیسم های اپی ژنتیکی (پروتئین های مرتبط به دی ای ان) و تقویت سیستم ایمنی به وسیله تنظیم سلول های مرتبط نیز اثر بگذارد.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید

به "پیشگیری از ابتلا به سرطان و آلزایمر با روغن زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از ابتلا به سرطان و آلزایمر با روغن زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید