16 نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده که باید بدانید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آشنایی با جزییات و نکات مهم استفاده از سفیدکننده به شما یاری می نماید تا از آن به روشی درست و اصولی و بی خطر بهره ببرید. سفیدکننده ها مواد شیمیایی بسیار قوی هستند که باید تنها در مواقع لزوم و برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های سطوح کثیف استفاده شوند. اما استفاده درست و بی خطر از وایتکس و سفیدکننده ها چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص برترین روش برای استفاده از مایع سفید کننده می دانید؟ در این مقاله می توانید با نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص نکات ایمنی در هنگام استفاده از مایع سفیدکننده پاسخ خواهیم داد.

16 نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده که باید بدانید

نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده

مایع سفید کننده یک محلول قوی برای ضدعفونی و تمیز کردن سطوح است که اگر به درستی استفاده نگردد، عوارض خطرناکی برای سلامتی دارد. در ادامه می توانید با نکات ایمنی در هنگام استفاده از مایع سفیدکننده آشنا شوید.

1- از سفیدکننده بیشتر به عنوان ضدعفونی کننده بهره ببرید

شاید فکر کنید که سفیدکننده ها تنها برای از بین بردن لکه ها مناسب هستند. اما حقیقت است که سفیدکننده ها بیشتر خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند. درواقع شما باید قبل از استفاده از سفیدکننده روی هر سطح یا لباسی ابتدا آن را با یک شوینده مناسب بشویید و تمیز کنید. سپس می توانید برای از بین بردن باکتری ها و عوامل بیماری زا از اندازهی مایع سفید کننده بهره ببرید.

2- به هیچ عنوان سفیدکننده را با مواد شوینده ترکیب نکنید

یکی از مهم ترین نکات استفاده از مایع سفید کننده این است که نباید آن را با هیچ گونه ماده شوینده شیمیایی ترکیب کنید. مواد شوینده حاوی آمونیاک هستند و ترکیب سفیدکننده با آمونیاک موجب آزاد شدن گازی سمی به نام کلرامین می گردد.

این گاز به بافت چشم، گلو، بینی و ریه ها آسیب جدی وارد می نماید و موجب بروز بیماری های تنفسی می گردد. درباره چیزی شنیده اید؟

3- از سفیدکننده برای تمیز کردن سطوح سنگی و گرانیت استفاده نکنید

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از مایع سفید کننده این است که نباید روی هر سطحی استفاده گردد. استفاده از سفید کننده روی سطوح سنگی و گرانیتی موجب فرسایش، تغییر رنگ و آسیب این سطوح می گردد.

سفیدکننده لایه روی سطوح سنگی را از بین می برد و موجب کدر شدن و تیره شدن آن می گردد. در این باره مقاله را مطالعه کنید.

4- همواره از سفیدکننده به صورت رقیق شده بهره ببرید

بزرگ ترین تصور اشتباهی که در خصوص مواد سفید کننده وجود دارد، این است که فکر می کنید می توانید به صورت مستقیم آن را روی سطوح مختلف بهره ببرید. برترین روش برای استفاده از مایع سفید کننده این است که اندازهی از آن را با آب رقیق کنید. سپس مصرف کنید.

توجه داشته باشید که تنها به اندازه مورد احتیاجتان سفیدکننده را با آب ترکیب کنید و نهایتاً تا یک روز بعد از آن بهره ببرید. در صورتی که ترکیب آب و سفیدکننده استفاده نشد، بهتر است آن را دور بریزید، زیرا دیگر خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست می دهد و کارایی قبل را ندارد.

5- از سفیدکننده برای تمیز کردن سطوح فلزی استفاده نکنید

یکی از نکات مهم هنگام استفاده از مایع سفیدکننده این است که نباید از آن روی سطوح فلزی استفاده گردد. استفاده از سفیدکننده روی سطوح فلزی موجب ایجاد واکنش های شیمیایی و ایجاد لکه روی این سطوح می گردد.

نباید فراموش کنید که سفیدکننده حاوی کلر است و خاصیت خورندگی دارد و برای استفاده روی هیچ سطح فلزی مناسب نیست.

6- از ترکیب کردن سفیدکننده با آبلیمو و سرکه اجتناب کنید

در سفیدکننده ها ترکیبات شیمیایی قوی استفاده شده است که به هیچ عنوان نباید با هیچ گونه ماده دیگری ترکیب شوند. بهتر است بدانید که ترکیب کردن سفید کننده با سرکه و آبلیمو نیز می تواند موجب ایجاد واکنش های شیمیایی و ایجاد گازهای سمی گردد. از همین رو بهتر است سفیدکننده را تنها با آب رقیق کنید و مصرف کنید.

7- قبل از تمام شدن تاریخ انقضای سفیدکننده، آن را بهره ببرید

یکی دیگر از مهم ترین نکات استفاده از سفیدکننده این است که باید آن را قبل از نزدیک شدن به تاریخ انقضای آن بهره ببرید. گذشتن تاریخ انقضای سفیدکننده می تواند موجب آزاد شدن گازهای سمی گردد و از طرفی خاصیت تمیزکنندگی آن را کاهش دهد.

8- از قرار دادن سفیدکننده در برابر نور خورشید اجتناب کنید

سفیدکننده باید به صورت رقیق نشده در بسته بندی خودش نگهداری گردد. به هیچ عنوان سفیدکننده را در معرض نور خورشید قرار ندهید. این کار موجب آزاد شدن گازهای سمی می گردد. این مواد باید در مکانی خنک و کاملاً سایه نگهداری شوند.

9- در زمان استفاده از سفیدکننده از ماسک و دستکش بهره ببرید

برای استفاده درست و بی خطر از وایتکس و سفیدکننده ها به خاطر داشته باشید که باید از دستکش و ماسک تنفسی بهره ببرید. سفیدکننده ها موجب تحریک غشاهای مخاطی، آسیب پوستی و مسائل تنفسی می شوند.

بهتر است قبل از استفاده از سفیدکننده حتماً از دستکش آشپزخانه و ماسک تنفسی بهره ببرید و حتما بعد از آن دست ها را بشویید. می توانید و را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

10- از ریختن سفیدکننده در شیشه اسپری دار اجتناب کنید

یکی دیگر از نکات استفاده از سفید کننده این است که نباید آن را درون بطری های اسپری دار بریزید. ریختن سفیدکننده در بطری اسپری دار موجب زنگ زدگی و آسیب به نازل و قطعات فلزی اسپری می گردد و این موضوع خاصیت پاک کنندگی سفیدکننده را کاهش می دهد.

از طرف دیگر زمانی که شما سفیدکننده را اسپری می کنید، حجم زیادی از آن در هوا پخش می گردد و این موضوع موجب بروز مسائل تنفسی خواهد شد. بهتر است سفیدکننده ها را رقیق کنید و سپس روی یا سطح مورد نظر بریزید.

11- به طور مرتب از سفید کننده استفاده نکنید

مایع سفید کننده یک محلول بسیار قوی است که تنها باید در مواقع خاص استفاده گردد. می توانید از این ماده برای از بین بردن لکه روی لباس با بعلاوه ضدعفونی سطوح مختلف در صورت احتیاج از آن بهره ببرید. بنابراین استفاده هر روزه از مایع یا پودر سفیدکننده را فراموش کنید و تنها در مواقع لزوم از آن بهره ببرید.

12- برای استفاده از سفیدکننده لباس برای لباسشویی زیاده روی نکنید

برای استفاده از مایع یا پودر سفیدکننده لباس هیچ گاه نباید آن را به صورت مستقیم روی لباس بریزید. برای این کار باید طبق دستورالعملی که روی برچسب محصول قید شده، اندازهی از سفیدکننده را در محفظه ماشین لباسشویی بریزید و سپس ماشین را روشن کنید.

13- به هیچ عنوان صفحه گوشی را با سفیدکننده تمیز نکنید

استفاده از مایع سفید کننده برای تمیز کردن صفحه گوشی موبایل مناسب نیست. این کار موجب از بین رفتن پوشش محافظ صفحه و آسیب به آن می گردد. برای این کار بهتر است از دستمال الکلی یا اندازه کمی مایع ضدعفونی کننده بهره ببرید.

14- در زمان استفاده از سفیدکننده حتماً درب و پنجره ها را باز کنید

سفید کننده یک ماده شیمیایی است که قرار گرفتن در معرض گازهای سمی آن موجب بروز بیماری های تنفسی و مسائل جدی ریوی می گردد. در زمان استفاده از انواع سفیدکننده باید درب و پنجره ها را باز کنید و سیستم تهویه هوا را روشن کنید تا هوا به خوبی تهویه گردد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید قبل از خرید پاک کننده های سطوح باید بدانید

15- از سفیدکننده برای تمیز کردن فاضلاب استفاده نکنید

هیچ گاه سفید کننده را به صورت مستقیم داخل لوله ها نریزید. این کار موجب آسیب به لوله ها و بعلاوه ایجاد گازهای سمی می گردد. از طرف دیگر سفیدکننده برای تمیز کردن لوله ها به هیچ عنوان مناسب نیست. برای این کار می توانید از 1 فنجان سرکه بهره ببرید. می توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

16- از سفیدکننده برای ضدعفونی مواد خوراکی استفاده نکنید

یکی دیگر از نکات استفاده از سفیدکننده این است که نباید برای مواد خوراکی از آن استفاده گردد. مواد شیمیایی موجود در سفیدکننده ها به شدت برای سلامتی مضر هستند. در صورت احتیاج می توانید از سفیدکننده تنها برای تمیز کردن ظروف و سطوح بهره ببرید.

می توانید و از برندهای معتبر بازار را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

سوالات متداول

از چه موادی می توان به عنوان سفیدکننده و لکه بر استفاده کرد؟

برترین جایگزین به جای سفیدکننده ها آب اکسیژنه است. این سفیدکننده برای از بین بردن لکه های روی پارچه بسیار مناسب است و برخلاف سفیدکننده های حاوی کلر موجب از بین بردن رنگ و طرح پارچه نمی گردد.

نحوه استفاده از سفیدکننده لباس چگونه است؟

برترین روش برای استفاده از مایع سفیدکننده برای شستشوی لباس ها این است که آن را با آب سرد رقیق کنید. سپس لباس را برای 10 دقیقه در ترکیب آب و سفیدکننده قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

برترین مایع سفیدکننده لباس چه ویژگی دارد؟

برترین سفیدکننده لباس باید در کنار قدرت تمیزکنندگی زیاد، بوی کمتری داشته باشد و از یک برند شناخته شده و استاندارد باشد.

منابع: architecturaldigest، consumer

منبع: افق کوروش

به "16 نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 نکات مهم استفاده از مایع سفیدکننده که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید