7 مورد برترین مایع شستن مبل رنگی و سفید در خانه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آیا می دانید برترین مایع برای شستن مبل چیست؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که برترین مواد شوینده برای شستشوی آسان و سریع مبلمان موادی هستند که بدون آسیب به پارچه مبل، ظاهری تمیز و درخشان به مبل شما ببخشند. شاید در ظاهر پیدا کردن برترین محلول خانگی تمیز کننده مبل سخت به نظر برسد یا فکر کنید شستن مبل کاری نیست که بتوان در خانه انجام داد، اما حقیقت این است که اگر از شوینده مناسبی برای تمیز کردن مبلمان بهره ببرید، این کار بسیار ساده و مؤثر خواهد بود. پس اگر در فکر شستشوی مبلمان در منزل هستید، در این مقاله از سرویس در می توانید با آموزش شستشوی مبل با برترین مواد شوینده در منزل بدون دستگاه آشنا شوید.

7 مورد برترین مایع شستن مبل رنگی و سفید در خانه

برترین مایع برای شستن مبل

اگر در پی برترین مایع برای شستن مبل های خودتان هستید، بهتر است ابتدا مواد طبیعی و شوینده های ملایم را انتخاب کنید و در صورتی که رنگ مبلمان شما تیره شده و احتیاج به تمیز کردن بیشتری دارد، به سراغ تمیزنماینده های قوی بروید. در ادامه می توانید با برترین مایع شوینده برای شستن مبل آشنا شوید.

1- صابون مایع، برترین مایع برای شستن مبل

صابون مایع برترین مایع برای شستن مبل در خانه است که می تواند لکه ها و آلودگی ها را از سطح مبل تمیز کنید. برای این کار باید در یک ظرف مقداری صابون مایع را با آب گرم ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم مبل را تمیز کنید. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

2- الکل سفید و نمک یک شوینده مؤثر برای تمیز کردن لکه های مبل

برای شستشوی مبلمان در منزل می توانید از ترکیب الکل سفید و نمک بهره ببرید. الکل لکه هایی مثل رنگ و جوهر را به راحتی از سطح پارچه تمیز می نماید و زمانی که با نمک ترکیب گردد، به یک تمیزنماینده فوق العاده تبدیل می گردد. برای درست کردن این محلول خانگی تمیزنماینده مبل باید مقداری نمک را با الکل ترکیب کنید.

سپس با یک ابر یا اسفنج آغشته به این ترکیب، مبل را تمیز کنید. می توانید را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

3- سرکه سفید، برترین مایع شوینده برای شستن مبل

سرکه سفید یک ماده فوق العاده مؤثر برای از بین بردن لکه چای و از بین بردن آلودگی های روی مبل است. برای این کار باید یک ابر را به سرکه آغشته کنید و سپس سطح مبل را با آن تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن مبل با سرکه به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم روی مبل بریزید.

می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

4- شستن مبل با پودر لباسشویی

برای ساختن محلول خانگی تمیز نماینده مبل می توانید از ترکیب پودر لباسشویی و آب گرم بهره ببرید. برای این کار باید 1 قاشق پودر لباسشویی را با 2 لیوان آب ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج تمیز یا ابر آغشته به این ترکیب، مبل ها را تمیز کنید.

بعد از اتمام شستشو یک دستمال مرطوب تمیز روی مبل بکشید تا کف از سطح پارچه تمیز گردد. در نهایت با دستمال کاغذی یک دور دیگر سطح مبل را پاک کنید تا رطوبت اضافی جذب گردد. برای خرید به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه های انجام دهید.

5- شستن مبل با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی شویندگی ملایمی دارد و به بافت پارچه آسیب کمتری وارد می نماید. از طرف دیگر از جمله این است که یکی از برترین شوینده ها برای از بین بردن لکه چربی و غذا از روی پارچه است.

برای این کار باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید تا رقیق گردد. سپس یک ابر را به این ترکیب آغشته کنید و با آن مبل ها را تمیز کنید. حتماً بعد از اتمام کار سطح مبل را با یک پارچه نمناک پاک کنید و اجازه دهید مبل برای 1 روز کامل خشک گردد. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

6- شستن مبل با شامپو فرش

بسیاری از افراد برای تمیز کردن مبل از شامپو فرش استفاده می نمایند. اگر را بلد باشید شامپو فرش قدرت پاک نمایندگی بالایی دارد و از آنجایی که استفاده از آن ساده است، گزینه مناسبی برای تمیز کردن مبل های پارچه ای و محسوب می گردد.

برای این کار باید مقداری شامپو فرش را با آب ترکیب کنید. سپس مواد را هم بزنید تا شامپو کف کند. حال مقداری از کف ایجاد شده را بردارید و یا یک ابر مبل ها را تمیز کنید. در نهایت یک ابر نمناک روی مبل بکشید و اجازه دهید مبل شما کاملاً خشک گردد. می توانید انواع را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

7- اسپری تمیزنماینده فرش و مبل؛ برترین محلول شستشوی مبل در منزل

اگر روی مبلتان لکه های تیره رنگ ایجاد شده و ظاهر آن بسیار کثیف به نظر می رسد، برترین مایع برای شستشوی مبلمان شما استفاده از اسپری های تمیزنماینده فرش و مبل است. برای این کار باید مقداری از پاک نماینده مبل و فرش را روی مبل اسپری کنید. سپس با یک پارچه تمیز یا ابر آغاز به پاک کردن لکه ها کنید.

نکاتی مهم برای شستشوی مبل با برترین شوینده

قبل از انتخاب برترین مایع شوینده برای شستن مبل بهتر است ابتدا جنس مبلمان خود را آنالیز کنید. تا زمانی که مطمئن نیستید یک شوینده برای تمیز کردن مبل شما مناسب است یا خیر از آن استفاده نکنید.

همواره قبل از استفاده از هر نوع شوینده و تمیزنماینده ای، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پارچه مبلی امتحان کنید و در صورتی که مسئله ای ایجاد نشد، برای تمیز کردن کل مبلمان از آن استفاده نمایید. در ادامه می توانید با نکاتی مهم برای شستشوی مبل با برترین شوینده آشنا شوید.

1- ابتدا مطمئن شوید که پارچه مبلی شما قابل شستشو است

قبل از انتخاب برترین مایع برای شستن مبل و آغاز شستشوی مبلمان منزل باید مطمئن شوید که جنس پارچه مبلی شما چیست و چطور باید شسته گردد. روی بعضی از مبل ها علائم اختصاری خاصی معین شده است که نشان می دهد پارچه مبلی باید چطور تمیز گردد.

در صورتی که نمی دانید جنس پارچه مبلی شما چیست و چطور باید تمیز گردد، بهتر است حتماً با یک فرد متخصص مشورت کنید و یا از شرکت تولیدنماینده مبل درخواست کنید تا شما را هدایت کند. سپس می توانید با خیال راحت برترین مواد شوینده مناسب مبل خودتان را تهیه کنید. در ادامه می توانید با علائم اختصاری مربوط به شستشوی مبل آشنا شوید.

  • W: این علامت نشان می دهد که می توانید برای تمیز کردن مبل از انواع پاک نماینده های بر پایه آب بهره ببرید.
  • W/S: این علامت یعنی تمیز کردن مبل شما با استفاده از پاک نماینده هایی بر پایه آب و یا مواد شیمیایی بلامانع است.
  • S: این علامت نشان می دهد که برای شستن مبل می توانید تنها از مواد شیمیایی بهره ببرید.
  • X: این علامت نشان می دهد که برای تمیز کردن مبل تنها باید از برس کشیدن بهره ببرید.

2- حتماً مبل ها را جارو بزنید و موها را جمع کنید

بعد از این که مطمئن شدید، مبلمان شما قابل شستشو است یا خیر، باید با یاری جاروبرقی سطح مبل و درزهای آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که این کار قبل از شستن مبل اهمیت زیادی دارد و موجب تمیز شدن گرد و خاک و ذرات درشت از درزهای بین مبل می گردد. برای تمیز کردن مو و کرک باید از غلتک های پرزگیر بهره ببرید.

3- مبل را با شوینده مناسب تمیز کنید

در این مرحله باید مبل را با استفاده از شوینده مناسب آن تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ گاه شوینده را به صورت مستقیم روی مبل نریزید. بهتر است آن را روی پارچه یا ابر بریزید و بعد با آن مبل را تمیز کنید.

برای این که مطمئن شوید شوینده موردنظر به بافت مبل آسیب وارد نمی نماید، بهتر است ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پشت مبل امتحان کنید و بعد برای تمام بخش های مبل بهره ببرید.

4- مبل ها را بعد از شستشو خشک کنید

بعد از شستن مبل یک پارچه تمیز مایکروفایبر مرطوب پاک کنید. برای جذب رطوبت اضافی می توانید چند عدد دستمال کاغذی روی مبل قرار دهید تا آب را به خود جذب کند. سپس تا یک روز کامل از نشستن روی مبل ها اجتناب کنید.

به خاطر داشته باشید که نشستن روی مبل مرطوب موجب ایجاد لکه های تیره روی مبل می گردد. برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری اقدام کنید.

سوالات متداول

دلیل اصلی کثیف شدن مبل چیست؟

ریختن انواع مواد غذایی و مواد رنگی روی مبل، نشستن گرد و غبار و بعلاوه رنگ دادن لباس به مبل از رایج ترین دلایل کثیف شدن مبل محسوب می شوند.

مهم ترین نکته در خصوص شستن مبل با سرکه چیست؟

برای شستن مبل با سرکه به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم روی مبل بریزید. بهتر است سرکه را با کمی آب رقیق کنید و سپس روی دستمال بریزید و سطح مبل را با آن تمیز کنید.

منابع: prohousekeepers، goodhousekeeping

منبع: افق کوروش

به "7 مورد برترین مایع شستن مبل رنگی و سفید در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد برترین مایع شستن مبل رنگی و سفید در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید