95 درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز توسعه مکانیزسیون کشاورزی گفت: 95 درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود.

95 درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود

به گزارش سرویس اقتصادی وبلاگ تکنولوپ، کامبیز عباسی افزود:در حال حاضر 95 درصد ماشین آلات و ادوات کشاورزی موجود در کشور تولید داخلی است که نشان از توانایی بالای ایجاد شده در حوزه صنایع و ماشین آلات این بخش در میهن اسلامی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزسیون کشاورزی گفت: در عرصه فناوری، هوشمندسازی و مکانیزاسیون کشاورزی فرایند خوبی را در کشور مشاهده می کنیم.

وی یادآور شد: امسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را در اختیار استان های کشور قرار دادیم که از این میزان 80 میلیارد تومان سهم قزوین بوده است.

این مسوول ادامه داد: اعتبارات این بخش امسال نسبت به سال گذشته 2.5 برابر بیشتر شده است و پرداخت تسهیلات مکانیزاسبون با نرخ 12 درصد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال فروش نقدی تراکتور نیز در دستور کار قرار گرفت و بیش از 20 هزار تراکتور در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

این مسوول ادامه داد: افزایش قیمت تراکتور نیز افرایش قیمت تا پایان سال منتفی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه عموم ماشین آلات پرمصرف کشاورزی مورد نیاز کشاورزان در داخل تولید می شود، گفت: رفع انحصار در خیلی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در کشور شاهد هستیم که این موضوع به سود کشاورزی و کشاورزان بوده است.

وی گفت: به عنوان نمونه در حال حاضر 62 مدل پهپاد کشاورزی از سوی 12 شرکت به کشاورزان کشور عرضه می شود که بخش عمده ای از آنها تولید داخل هستند.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "95 درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید