آماری از چاقی دوران کودکی که ممکن است شما را شوکه کند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، این مقاله در رابطه با آمار دوران کودکی و نحوه تبدیل این موضوع به یک مشکل حاد در آمریکا اطلاعاتی ارائه شده است. درک اهمیت موضوع می تواند به ما در رابطه با شناخت بیماری های مرتبط با چاقی یاری می نماید.

آماری از چاقی دوران کودکی که ممکن است شما را شوکه کند

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

این مقاله در رابطه با آمار دوران کودکی و نحوه تبدیل این موضوع به یک مشکل حاد در آمریکا اطلاعاتی ارائه شده است. درک اهمیت موضوع می تواند به ما در رابطه با شناخت بیماری های مرتبط با چاقی یاری می نماید.

واقعیاتی در رابطه با چاقی دوران کودکی

بر اساس سازمان دنیای بهداشت، بیشتر جمعیت های دنیا در کشورهایی کشورهایی زندگی می نمایند که چاقی بیشتر از سوء تغذیه باعث مرگ و میر آن ها می گردد.

چاقی به یک نگرانی عمده برای بزرگسالان و بچه ها تبدیل شده و این نگرانی در چند دهه گذشته در آمریکا افزایش یافته است. چاقی به یک واقعیت قابل توجه در جامعه آمریکا تبدیل شده و در طول 30 سال گذشته اوضاع بدتر شده است. آمارهای مربوط به چاقی دوران کودکی هشدار دهنده بوده و این آمارها از سازمان های دولتی و سلامت فدرال به دست آمده که بر روی اصلاح سلامت و ایجاد آگاهی در رابطه با این مشکل پزشکی متمرکز می باشد. قبل از پرداختن به داده های چاقی جمع آوری شده از منابع مختلف دانستن دلیل چاقی دوران کودکی به منظور درمان این بیماری مهم می باشد.

علل چاقی

آمارهای مربوط به چاقی در بچه ها ارتباط نزدیکی بین عادات ناسالم غذا خوردن و افزایش چربی اضافی بدن ایجاد نموده است. در واقع، عادات غذا خوردن ناسالم به اسم یکی از عوامل عمده چاقی دوران کودکی ذکر شده است. با غذاهای آماده به اسم بخش جدایی ناپذیر و غیر قابل اجتناب عادات غذایی، مشاهده افزایش قابل توجه در تعداد بچه های که از بیماری های مرتبط با افزایش وزن رنج می برند، تعجب آور نیست. مقصر بروز بحران سلامت در میان بچه ها آمریکایی چه کسی است؟ اولین و مهم ترین مقصر در این رابطه بعضی والدین بوده که هیچ زمانی را صرف ارائه غذای مناسب برای بچه ها خود و آموزش لازم به آن ها در رابطه با شیوه های صحیح خوردن غذاهای سالم نمی نمایند.

در نتیجه، در چنین خانواده هایی، بچه ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم تشویق به عادات ناسالم غذا خوردن می شوند. اگر والدین و بزرگ ترها بچه ها خود را تشویق به خوردن غذاهای پخته شده خانگی نمایند، انتظار می رود که بچه ها عادات غذا خوردن سالم را توسعه دهند. به طور خاص، علل و اثرات چاقی دوران کودکی باید با یاری متخصصین تغذیه درک شده و عادات غذا خوردن سالم در بچه ها پرورش یابد. در حالی که غذاهای ناسالم دلیل اصلی بروز چاقی می باشد، اما چندین علل اجتماعی، رفتاری و ژنتیکی بروز چاقی هم وجود دارد که باید آن ها را برای درک علل و درمان چاقی به خاطر داشت.

آمار

همانطور که در گزارشات وب سایت رسمی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سپتامبر 2014 منتشر شد، تقریبا 17 درصد و یا حدود 7/12 میلیون نفر از بچه ها و نوجوانان بین سنین 2 تا 19 سال از مشکل چاقی رنج می برند. چاقی در بچه ها به یک موضع چالش برانگیز برای پزشکان و والدین در سراسر آمریکا تبدیل شده است. به منظور درک شرایط فعلی، آمار منتشر شده به وسیله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را به منظور نشان دادن اهمیت این مساله در نظر بگیرید، درصد بچه ها بین سنین 6 تا 11 سال در آمریکا که از چاقی مفرط رنج می برند، از 7 درصد در سال 1980 به نزدیک به 18 درصد در سال 2012 افزایش یافته است. به طور مشابه، درصد نوجوانان بین سنین 12 تا 19 سال هم که مبتلا به چاقی هستند از 5 درصد تا تقریبا 21 درصد در دوره مشابه افزایش یافته است.

علاوه بر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، چندین سازمان غیر دولتی و موسسات پزشکی کوشش های خستگی ناپذیری جهت توسعه آگاهی و آموزش به بچه ها چاق انجام می دهند. آمارهای زیر از چندین منبع به دست آمده و تنها هدف آن توسعه آگاهی مردم در رابطه با شرایط فعلی بچه ها چاق در آمریکا می باشد.

تقریبا 30 درصد از بچه ها به صورت روزمره انواع مختلفی از غذاهای فست فود را مصرف می نمایند. در صورتی که مصرف غذاهای فست فود با چنین سرعت بالایی ادامه یابد، بچه ها در معرض خطر چاقی مفرط قرار خواهند گرفت.

بچه ها با مسائل چاقی از دیگر بیماری ها مانند افسردگی و اختلالات اضطراب اجتماعی هم رنج می برند. این امر به واسطه این واقعیت است که بچه ها چاق ممکن است نسبت به وزن خود احساس خجالت نمایند.

در سال 2012، بیش از 33 درصد بچه ها و نوجوانان دچار اضافه وزن شدند. با این حال، شیوع چاقی در بچه ها بین سنین 2 تا 5 سال به اندازه قابل توجهی از 9/13 درصد در سال 2003 - 2004 تا 4/8 درصد در سال 2011 - 2012 کاهش یافت. افزایش چاقی دوران کودکی در آمریکا در 30 سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

چاقی دوران کودکی در میان بچه ها پیش دبستانی که از خانواده های کم درامد بودند، غالب تر می باشد. اما مطالعات اخیر نشان می دهد که تنها 1 بچه در هر 7 بپش پیش دبستانی کم عایدی چاق هستند. چاقی در میان بچه ها پیش دبستانی کم عایدی آمریکا برای اولین بار در سال های اخیر کاهش یافته است.

نزدیک به 85 درصد از دختران بین سنین 12 تا 19 سال اندازه کلسیم کافی را در رژیم غذایی خود دریافت نمی نمایند. تقریبا 25 درصد از افراد بزرگسال چاق در دوران کودکی خود مبتلا به این اختلال بوده اند.

همانطور که در تحقیقات صورت گرفته به وسیله سازمان پیشگیری و کنترل بیماری نشان داده شد، تعداد بچه ها آمریکایی که از دستورالعمل های غذایی مناسب استفاده می نمایند، بسیار کم می باشد و تنها 40 درصد است.

در آمریکا، روندی مشاهده شده که نشان می دهد که بچه های که زمان بیشتری از وقت خود را صرف انجام بازی های کامپیوتری و خوردن غذاهای آماده، چاشنی ها، تنقلات و اسنک ها می نمایند، احتمال بیشتری برای بروز چاقی مفرط در آن ها مشاهده می گردد.

در یک مطالعه بیان شد که بیشتر بچه ها آمریکایی به طور منفی تحت تاثیر تلویزیون قرار گرفته اند و عادت خوردن غذاهای فست فودی و ناسالم در بین این بچه ها افزایش یافته است.

سبک زندگی پیشرفته در آمریکا یک عامل یاری نماینده به افزایش چاقی در افرادی است که زمان کافی برای طبخ غذاهای خانگی و پخته شده سالم را ندارند. رشد بچه ها در چنین خانه هایی به طور اتوماتیک متکی بر خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات می باشد. زندگی پرمشغله، برنامه کاری گیج نماینده و رونق مالی در آمریکا باعث شده تا فست فود یکی از بزرگ ترین تجارت ها در صنایع مواد غذایی بسته بندی شده باشد. افزایش قابل توجه آمار چاقی در طول چند سال گذشته به یک زنگ خطر برای همه ما تبدیل شده و توسعه آگاهی در خصوص چاقی و پیامدهای مربوط منفی آن به وسیله ارائه برنامه های پیشگیری می تواند روش مناسبی در نظارت بر عادات غذا خوردن سالم بچه ها باشد.

منبع: راسخون

به "آماری از چاقی دوران کودکی که ممکن است شما را شوکه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماری از چاقی دوران کودکی که ممکن است شما را شوکه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید