اکس پنگ جی 6؛ با یکی از برترین شاسی بلند های چینی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، اکس پنگ یا شیائوپنگ موتور نام تولیدکننده خودرو های الکتریکی در کشور چین است که دفتر مرکزی آن در شهر گوانجو قرار داد و یک دفتر عملیاتی نیز در مانتین ویو کالیفرنیا (آمریکا) تاسیس نموده است.

اکس پنگ جی 6؛ با یکی از برترین شاسی بلند های چینی

به گزارش عصر ایران، این کمپانی فعالیت خود را از سال 2014 شروع نموده و در سال 2018 بالغ بر 3 هزار شغل ایجاد نموده است.

ر مطلب امروز سراغ محصول تازه اکس پنگ با نام جی 6 می رویم که در بازار چین از 29200 تا 38500 دلار قیمت دارد و با توجه به شرایط بازار چین، یک محصول گران قیمت محسوب می گردد.

جی 6 همچون بیشتر کراس اوور های تازه بازار جهانی، از چراغ های اصلی جلو بسیار باریک استفاده می نماید و قسمت سپر جلو نیز به بخشی یکپارچه با کل بدنه تبدیل شده است. شیب کوپه ستون آخر نیز یکی دیگر از مواردی است که این روز ها زیاد در طراحی کراس اوور ها مشاهده می کنیم.

چراغ های اصلی عقب در اکس پنگ جی 6 در مقایسه با سایر محصولات چینی به مراتب مجذوب نماینده تر طراحی شده اند و چشم انداز یکپارچه ای را ایجاد نموده اند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4753 میلیمتر در طول، 1920 میلیمتر در عرض و 1650 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. از جی 6 به عنوان رقیب چینی تسلا مدل 3 نام می برند.

رینگ های آلومینیومی استاندارد 20 اینچی وظیفه جابجایی اکس پنگ جی 6 با وزنی نزدیک به 2 تن را برعهده دارند.

فضای داخل کابین جی 6 جز برترین نمونه های بازار چین است؛ هم از منظر کیفیت مواد اولیه و هم از نظر طراحی مینیمال خلاقانه ای که همراه دارد.

نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم تفریح در مقدار 15 اینچی، نمایشگر 10 اینچی خطی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، شارژ بی سیم، تنظیم الکتریکی صندلی ها، 2 نگهدارنده لیوان در کنسول میانی، شارژ تایپ سی و اِی برای ردیف ها و... جز اولین مواردی هستند که هنگام حضور در کابین جی 6 متوجه آن ها خواهید شد.

سقف پانورامیک، سوکت 12 ولت، پشتیبانی از فرمان های صوتی و... نیز بخش دیگری از ویژگی های این کراس اوور چینی هستند.

اکس پنگ جی 6 در 5 تریم عرضه می گردد که نمونه پرچمدار با نام مکس از 2 موتور الکتریکی بهره می برد. اندازه خروجی این پیشرانه 480 اسب بخار است. خودرو طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت تمامی تریم ها روی 200 کیلومتر برساعت محدود شده است.

سایر تریم های اکس پنگ از تک موتور الکتریکی روی محور عقب استفاده می نمایند.

برد حرکتی با توجه به تریم از 580 تا 755 کیلومتر محاسبه شده است. برد حرکتی در تریم پرچمدار 700 کیلومتر است. باتری نیز با توجه به تریم از نوع لیتیم-یون فسفات و لیتیم خنک شونده با مایع استفاده شده است.

یکی دیگر از نقاط قوت اکس پنگ جی 6 به معماری 800 ولت آن مربوط می گردد که امکان شارژ سریع باتری را فراهم می نماید. با استفاده از شارژر 3 سی (همراه خودرو ارائه می گردد) تنها 10 دقیقه شارژ کافی است تا انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر در باتری ذخیره گردد.

منبع: فرارو

به "اکس پنگ جی 6؛ با یکی از برترین شاسی بلند های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکس پنگ جی 6؛ با یکی از برترین شاسی بلند های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید