ایرلاین کانتاس؛ کانگروی پرنده استرالیا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معرفی ایرلاین کانتاس

ایرلاین کانتاس(Qantas) یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان است که هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد. مقر اصلی هواپیمایی کانتاس در سیدنی استرالیاست و بیشتر پروازهای این شرکت از فرودگاه سیدنی که در حومه شهر واقع شده است، انجام می گردد. لگوی کانتاس، نماد معروف استرالیاست؛ کانگرویی که باعث شده کانتاس را گاهی کانگروی پرنده نیز بنامند. این هواپیمایی همیشه خدمات سطح بالایی به مشتریان ارائه می دهد و به عنوان یکی از لوکس ترین ایرلاین های جهان برای مسافران شناخته می گردد.

ایرلاین کانتاس؛ کانگروی پرنده استرالیا

تاریخچه ایرلاین کانتاس

ایرلاین کانتاس سال 1920 در استرالیا شروع به کار کرد؛ زمانی که پروازها با هواپیماهای کوچک اولیه انجام می شد. این ایرلاین با هدف توسعه پروازها و متصل کردن استرالیا به سایر نقاط جهان، پروازهای بین المللی را از 1935 شروع کرد؛ زمانی که دو کمپانی کانتاس و بریتیش امپریال یک شرکت نو به نام کانتاس امپریال ایرویز لیمیتد تاسیس کردند. با شروع جنگ جهانی دوم و استفاده از هواپیماهای کانتاس برای خدمات جنگی، نیمی از هواپیماهای کانتاس آسیب دید و از رده خارج شد.

کانتاس یکی از اولین هایی بود که با شروع دوره جت های بوئینگ سراغ این هواپیماها رفت. این ایرلاین بعلاوه اولین هواپیمایی به شمار می رود که از روی اقیانوس با جت مسافران را جابه جا کرد و در طول یک قرن گذشته، همیشه جزء یکی از ایمن ترین ایرلاین های جهان جای گرفته است. این هواپیمایی به تازگی طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان از پرت به لندن را با پیروزیت انجام داده است.

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان، از استرالیا به لندن

کلاس های پروازی کانتاس

ایرلاین کانتاس در پروازهای مختلف خود کلاس های پروازی متفاوتی برای مسافران ارائه می دهد. در پروازهای طولانی مدت به مقاصد پروازی بین المللی، چهار کلاس پروازی اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزنس و فرست کلاس ارائه می گردد و در پروازهای داخلی، تنها دو کلاس پروازی اکونومی و بیزنس ارائه می گردد. در بعضی پروازهای این ایرلاین نیز تنها کلاس پروازی اکونومی در نظر گرفته شده است.

فرست کلاس

سفر با فرست کلاس کانتاس تجربه ای لوکس و متفاوت برای مسافران رقم می زند. ترنسفر فرودگاهی و خدمات فرودگاهی ویژه برای مسافران فرست کلاس در فرودگاه های سیدنی، ملبورن، لندن، سنگاپور، هنگ کنگ و لس آنجلس ارائه می گردد. باجه چک-این جدا، گیت ورودی متفاوت و سالن استراحت ویژه از جمله خدمات ایرلاین کانتاس برای مسافران فرست کلاس است. کابین کاملا خصوصی با صندلی هایی که به طور کامل مسطح و تبدیل به تخت خواب می شوند، در اختیار مسافران قرار می گیرد. طول صندلی ها در این کلاس پروازی در هواپیماهای بوئینگ 747 برابر با 2 متر و در هواپیماهای ایرباس A380 برابر با 2 متر و 12 سانتی متر است.

بیزنس کلاس

مسافران بیزنس کلاس نیز همانند مسافر فرست کلاس کانتاس، از ترنسفر فرودگاهی و خدمات ویژه فرودگاهی برخوردار می شوند. کانتر چک-این مسافران بیزنس کانتاس جداست و این مسافران تا 90 دقیقه قبل از پرواز می توانند چک-این نمایند. کابین Skybed با صندلی هایی که تبدیل به تخت خواب می شوند در این کلاس پروازی برای مسافران فراهم شده است.

پریمیوم اکونومی

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی کانتاس، در پروازهای بین المللی ارائه می گردد و برای این مسافران نیز کانتر چک-این جدا و گیت ورودی جدا در نظر گرفته شده است. کابین مسافران پریمیوم اکونومی فضایی خصوصی با 32 تا 40 صندلی است؛ صندلی هایی که با ارگونومی بدن سازگارترند و فضای بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهند.

اکونومی

کلاس پروازی اکونومی در پروازهای بین المللی و طولانی مدت، صندلی هایی راحت تر در اختیار مسافران قرار می دهد. نمایشگر، هدفون و سایر امکانات صوتی تصویری نیز برای مسافران فراهم شده است.

مقاصد پروازی کانتاس

هواپیمایی کانتاس با ناوگان قدرتمند پروازی به کشورهایی در تمامی قاره ها از آمریکا و اروپا گرفته تا آسیا و آفریقا و خاورمیانه پرواز دارد. تقریبا به بیشتر نقاط جهان به خصوص در آمریکا و اروپا، می توان با کانتاس پرواز کرد.

ناوگان هواپیمایی کانتاس

ایرلاین کانتاس بیشتر از هواپیماهای بزرگ بوئینگ و ایرباس در ناوگان خود بهره می برد. این ایرلاین در حال حاضر 124 هواپیما دارد که شامل ایرباس A380، ایرباس A330، بوئینگ 787، بوئینگ 747، بوئینگ 737، بوئینگ 717 و بمباردیر دش 8 است.

حوادث پروازی کانتاس

هواپیمایی کانتاس در سال های 2014 و 2015 به عنوان ایمن ترین خط هوایی جهان انتخاب شد. حوادثی که این هواپیمایی در طول یک قرن فعالیت خود دریافت نموده بسیار اندک است. در این مدت در حوادث هواپیمایی کانتاس تنها 63 نفر کشته شده اند و نیمی از این حوادث منجر به مرگ نیز در زمان جنگ جهانی دوم و زمانی که کانتاس با متفقین همکاری می کرد، اتفاق افتاده است.

قدیمی ترین ایرلاین های جهان

لوفتهانزا، یک قرن حضور پیروز در صنعت هوانوردی

منبع: فلای تودی

به "ایرلاین کانتاس؛ کانگروی پرنده استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرلاین کانتاس؛ کانگروی پرنده استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید