ببینید ، خانواده درجه 2، مخالفان سرسخت اهدای عضو!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شما، کارت اهدای عضو دارید؟ اگر ندارید بهتر است این ویدئو را تا سرانجام ببینید. ممکن است شما، نفر بعدی فهرست انتظار 25 هزار نفری دریافت عضو باشید.

ببینید ، خانواده درجه 2، مخالفان سرسخت اهدای عضو!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ آنلاین؛ در حال حاضر هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار افرادی که نیازمند پیوند عضو هستند اضافه می گردد. اما روزانه 7 تا 10 نفر از افراد این فهرست به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می نمایند.

فوتی ها بر اثر مرگ مغزی در ایران سالانه 5 تا 8 هزار نفر است که شایع ترین دلیل آن بر اثر تصادفات است و این درحافهرست که تنها 3 هزار نفرشان واجد شرایط اهدای عضو هستند و نکته مهم تر اینکه از میان آنها تنها خانواده های هزار نفر با اهدای عضو فرد فوت شده موافقت می نمایند.

یکی از مهم ترین مسائل پزشکان در روبرو با خانواده فردی که مرگ مغزی شده این است که بسیاری از افراد تفاوت مرگ مغزی را با کما متوجه نمی شوند و حتی خود پزشکان هم برای تشخیص این تفاوت نیازمند آزمایشهای دقیق هستند اما در صورتی که اعلام گردد فردی مرگ مغزی شده به این معناست که دیگر به زندگی بر نخواهد گشت و در واقع فوت شده است اما پذیرفتن مرگ با تصور اینکه قلب فرد مرگ مغزی شده همچنان در حال تپش است همچنان سخت است و خانواده ها اینطور تصور می نمایند که شاید معجزه ای رخ دهد و فرد نجات پیدا کند.

گزارش و تدوین: مهلا داریان

تصویر: مونا فاضلی

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، خانواده درجه 2، مخالفان سرسخت اهدای عضو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، خانواده درجه 2، مخالفان سرسخت اهدای عضو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید