بخش آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت و ظرفیت قابل توجهی برای ناشران است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مریم سادات ظهوریان، مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به برنامه های این انجمن برای هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، گفت: سال جاری برگزاری نمایشگاه آنلاین و فیزیکی فرانکفورت به صورت محدود برنامه ریزی شده؛ بنابراین غرفه ایران، بسیار کوچک شده است. با توجه به اینکه حجم کارها فشرده است، تصمیم گرفتیم نمایندگی خود در این دوره را به آژانس های ادبی بدهیم.

بخش آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت و ظرفیت قابل توجهی برای ناشران است

وی اضافه کرد: مقرر شده است، آژانس ادبی دایره مینا نماینده برنامه های انجمن فرهنگی زنان ناشر در هفتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت باشد.

ظهوریان با بیان اینکه برنامه های بخش آنلاین در ایران از سوی کارشناسان انجمن دنبال می گردد، اسم کرد: اکنون ناشران در حال تکمیل ثبت اطلاعات، کتاب ها و ارسال فرم های نمایشگاهی هستند تا بتوانیم کارها را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به پیگیری ارتباطات انجمن با ناشران بین المللی هم گفت: از دو سال قبل بعضی پیگیری ها و تعاملات به علت محدودیت های کرونایی ناتمام به جای مانده بود، در این زمینه همه ارتباطاتی که پیش از این داشتیم با آژانس ادبی هماهنگ نموده ایم تا در دیدارهای حضوری دنبال گردد.

ظهوریان بعلاوه به اثرات شیوع کرونا در عرصه های مختلف، گفت: طی دو سال اخیر کرونا در همه حوزه ها اثر گذاشت و بسیاری از حوزه ها را محدود کرد اما به نظرم در عرصه فرهنگی مثل نمایشگاه کتاب فرانکفورت علاوه بر محدودیت ها، یکسری ظرفیت و فرصت مثل بخش آنلاین ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت آنلاین یکی از این فرصت ها و اتفاق های خوب در عرصه فرهنگی بوده است، ادامه داد: در سال های قبل مشکلاتی مثل تامین اعتبار و بودجه برای حضور در نمایشگاه فیزیکی همیشه برای بسیاری از ناشران وجود داشته است اما اکنون با تقویت بخش آنلاین نمایشگاه، بسیاری از ناشران امکان حضور در نمایشگاه را دارند.

ظهوریان یادآور شد: همین موضوع، سبب توسعه و تقویت حوزه های مختلف نشر می گردد تا ناشران فقط به توسعه کسب و کار خود در داخل مرزهای کشور بسنده نکنند و فعالیت های آنلاین ناشران با سایر کشورها هم توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش آنلاین نمایشگاه فرانکفورت سال جاری نسبت به سال گذشته تقویت شده است، گفت: این بستر نه فقط برای نمایشگاه فرانکفورت بلکه برای سایر نمایشگاه ها هم در حال تقویت است، همان طور که سال گذشته هم در ایران نمایشگاه کتاب تهران به صورت آنلاین برگزار گردید، و توفیقات زیادی کسب کرد.

ظهوریان مزایای برگزاری آنلاین نمایشگاه کتاب را برای خرید و فروش رایت کتاب ها موثر دانست و گفت: اکنون که زمینه ای فراهم شده است تا ناشران در فضای آنلاین، به صورت حرفه ای با یکدیگر ارتباط داشته باشند باید از این فرصت بهر ه مند شد. انجمن فرهنگی زنان ناشر برای حضور آنلاین خود در سایر رویدادها و نمایشگاه های آنلاین هم برنامه های مختلفی در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بخش آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت و ظرفیت قابل توجهی برای ناشران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش آنلاین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصت و ظرفیت قابل توجهی برای ناشران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید