خبرنگاران اعمال بسته های حمایتی در قراردادهای سرمایه گذاری بنادر

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تهران - خبرنگاران- معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی، از اعمال بسته های حمایتی در قراردادهای سرمایه گذاری در بنادر توسط بخش خصوصی اطلاع داد.

خبرنگاران اعمال بسته های حمایتی در قراردادهای سرمایه گذاری بنادر

به گزارش روز آدینه وبلاگ تکنولوپ به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری اضافه کرد: برای انعقاد قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی، مواردی نظیر توان مالی شرکت طرف قرارداد، دریامحور بودن ماهیت فعالیت شرکت و عدم مغایرت واگذاری ها با اسناد بالادستی مدنظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه این قراردادها گفت: نظارت بر اجرای تعهدات شرکت های سرمایه گذار به ویژه در زمینه تامین تجهیزات غیراستراتژیک و برنامه ریزی برای برطرف کمبود تجهیزات در بنادر به وسیله ظرفیت مازاد در بنادر دیگر از مهم ترین رویکردها در حوزه بندری است.

منتصر کوهساری با اشاره به ساماندهی و بهینه سازی فعالیت های بندری یادآور شد: برای این منظور، شاخص های ارزیابی و سنجه های فعالیت شرکت های دریایی و بندری جهت رتبه بندی ها، تهیه می گردد.

معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر با تاکید بر الزام شرکت های ترمینال اپراتور به بازاریابی و توسعه بازار برای افزایش بهره وری و ترافیک در ترمینال های در دست بهره برداری و افزایش درآمد، اضافه کرد: اجرایی سازی تعرفه های مصوب سال 1400 از ابتدای سال آینده، از اهم برنامه سال آینده محسوب می گردد.

این مقام مسوول با اعلام اینکه اجرایی سازی قرارداد اپراتور واحد ریلی در بنادر ریل پایه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، گفت: تسریع در خروج کالاهای متروکه و اساسی در بنادر، یکی از رویکردهای جدی سازمان بنادر است.

کوهساری با تاکید بر توجه به ایمنی و زیبا سازی محوطه های بندری، گفت: ضروری است تا مدیران بنادر به مواردی، چون صفافی و چیدمان مناسب کالا؛ تنظیفات صحیح تجهیزات محوطه بندری و نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محوطه های بندری توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

کاهش تخلیه و بارگیری کالا در همه بنادر جهان

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر حمل و نقل جهانی کالا و کاهش متوسط 16 درصدی عملکرد بنادر چین و افت 6 درصدی عملیات در بندر جبل علی امارات نیز گفت: به دنبال شیوع و انتشار بیماری کرونا، فرصت های تجاری در صنعت دریانوردی کاهش قابل توجهی پیدا کرد و نرخ بهره برداری از امکانات و زیرساخت ها، به عنوان مثال در چین، بین 20 تا 50 درصد نزول داشت.

وی با اشاره به کاهش متوسط 15 درصدی ورود هفتگی کشتی ها به بنادر در اروپا گفت: به دنبال گسترش ویروس کووید 19، خط کشتیرانی اروپا به چین حدود 51 درصد؛ خط کشتیرانی چین به اروپا 32 درصد؛ راستا اروپا به آمریکا 30 درصد و راستا آمریکا به اروپا حدود 38 درصد کاهش تردد داشته است.

بلااستفاده بودن بخش قابل توجه ظرفیت عملیاتی بنادر

کوهساری درباره تاثیر همزمان تحریم و کرونا بر حمل و نقل دریایی ایران گفت: بی استفاده بودن بخش قابل توجه ظرفیت عملیاتی بنادر، توقف کامل ترافیک در بخش گردشگری و مسافرت دریایی و وجود 56 درصد ظرفیت خالی و بلااستفاده با وجود 260 میلیون تن ظرفیت در بنادر بازرگانی، مهم ترین تاثیر منفی تحریم و کرونا بر حمل و نقل دریایی کشور است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعمال بسته های حمایتی در قراردادهای سرمایه گذاری بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعمال بسته های حمایتی در قراردادهای سرمایه گذاری بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید