تایمر آبیاری آکوا گاردن؛ آبیاری بهینه گیاهان

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رپرتاژ آگهی- کاربر به راحتی می تواند در تایمر آبیاری اوربیت، آبیاری گیاهان و باغچه ها را زمان بندی کرده و میزان و شدت آبیاری را مشخص نماید. گفتنی است که تایمر آبیاری آکوا گاردن از نوع تایمرهای آبیاری آنالوگ می باشد. تایمرهای آبیاری آنالوگ فاقد صفحه نمایش بوده و شدت و مدت زمان آبیاری گیاهان و باغچه ها از طریق پیچ ها و ولوم ها مشخص می گردد.

تایمر آبیاری آکوا گاردن؛ آبیاری بهینه گیاهان

اهمیت تایمرهای آبیاری

امروزه از یک طرف به دلیل خشکسالی و کم آبی شدید در دنیا و به خصوص در کشوری مانند ایران که در منطقه کویری واقع شده است و توجه به این مسأله که بیشترین هدر رفت آب از طریق آبیاری باغ ها می باشد احتیاج به صرفه جویی در مصرف آب بیش از پیش احساس می گردد و از طرف دیگر به علت شاغل بودن اعضای خانواده به کار و تحصیل و حضور کمتر در منزل و یا رفتن به مسافرت های طولانی نگرانی در خصوص آبیاری گلدان های موجود در منزل و همچنین باغچه ها وجود دارد. اما این نگرانی ها با وجود ابزارآلات و وسایلی مانند ابزارآلات آبیاری اتوماتیک و به تبع از آن تایمرهای آبیاری مانند تایمر آبیاری آکوا گاردن به حداقل ممکن می رسد. به این صورت که گل ها و گیاهان به صورت اتوماتیک و منظم از طریق این ابزار آبیاری می شوند و امکان این مسأله که ابیاری آنها فراموش شده و یا به صورت نامنظم انجام گردد، به حداقل می رسد. یکی از مهمترین مزیت های آن هم صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری ابزاری است که آبیاری گلدان ها و باغچه ها را به اندازه و دفعات تنظیم شده توسط کاربر بر عهده دارد. در واقع کاربر در ابتدای استفاده از تایمر آبیاری، برنامه آبیاری گلدان ها و باغچه ها را اینکه هر چند روز یکبار در هفته و هر دفعه به مدت چند دقیقه یا ساعت انجام گردد را تنظیم می نماید، و پس از آن تایمر طبق دستور تنظیم شده آبیاری گل ها و گیاهان را به خوبی و دقت تمام بر عهده خواهد داشت و اینگونه کاربر دیگر هیچ نگرانی در خصوص آبیاری گیاهان و همچنین هدر رفت آب نخواهد داشت. از آنجا که آبیاری گیاهان از طریق تایمرهای آبیاری به صورت قطره ای انجام می گیرد لذا حتی قطره ای آب هم به هدر نخواهد رفت و همان طور که قبلاً ذکر شد در این خشکسالی فراگیر دنیای، خاطر کاربران از این جهت تماماً آسوده خواهد بود و حتی به تبع از اینکه در مصرف آب صرفه جویی می گردد لذا هزینه مصرفی آب هم به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

تایمر آبیاری آکوا گاردن و استفاده در سیستم های مه پاش

تایمر آبیاری آکوا گاردن یکی از انواع تایمرهای آبیاری اتوماتیک می باشد که هم به صورت تک خروجی و هم دو خروجی بسته به احتیاج مشتری در بازار عرضه می گردد. همان طور که ذکر شد تایمر آبیاری آکوا گاردن از نوع تایمرهای آبیاری اتوماتیک می باشد. این نوع از تایمرهای آبیاری رایج ترین نوع تایمرهای آبیاری هستند که برای آبیاری باغچه ها و گلخانه ها به کار می فرایند. کاربر به راحتی می تواند در تایمر آبیاری آکوا گاردن، آبیاری گیاهان و باغچه ها را زمان بندی نموده و میزان و شدت آبیاری را معین نماید. گفتنی است که تایمر آبیاری آکوا گاردن از نوع تایمرهای آبیاری آنالوگ می باشد. تایمرهای آبیاری آنالوگ فاقد صفحه نمایش بوده و شدت و مدت زمان آبیاری گیاهان و باغچه ها از طریق پیچ ها و ولوم ها معین می گردد. همان طور که قبلاً ذکر شد تایمر آبیاری آکوا گاردن به دو صورت تک خروجی و دو خروجی در بازار موجود می باشد. در مدل تک خروجی تایمر آبیاری آکوا گاردن در سیستم های مه پاش صنعتی استفاده می گردد، به دلیل اینکه تایمر آبیاری یک خروجی دارد یک برنامه به آن داده می گردد بدین معنی که تمام گل ها و باغچه طبق همین یک برنامه معین شده آبیاری خواهند شد. اما در نوع دو خروجیتایمر آبیاری آکوا گاردن، می توانید برای هر خروجی برنامه زمان بندی متفاوتی بر اساس تفاوت آبیاری گیاهانتان انجام دهید. به عنوان مثال اگر یک نوع از گیاهان شما از خانواده کاکتوس ها بوده و هفته ای یک بار به آبیاری احتیاج دارد یک خروجی را با برنامه هفتگی آبیاری تنظیم کنید و خروجی آن را به این گیاهان متصل کنید و در خصوص گیاهانی که روزانه به آبیاری احتیاج دارند، خروجی دیگر از تایمر آبیاری آکوا گاردن را به صورت روزانه تنظیم نموده و برای این گیاهان در نظر بگیرید.

تا حالا اسم شیر برقی هانتر را شنیدی؟

برای اتومات کردن سیستم آبیاری در زمین ها و باغهای کشاورزی به وسایلی زیادی چون شیر برقی احتیاج است. این وسیله عمل قطع و وصل اتوماتیک آب را انجام می دهد. در این متن ضمن آشنایی با نحوه عملکرد آن، در خصوص مدلهای شیر برقی هانتر که شرکت بازرگانی آب نیرو آنها را عرضه می نماید، صحبت شده است.

معرفی شیر برقی هانتر

یکی از محصولاتی که در بخش آبیاری اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار کاربردی است، شیر برقی است. این وسیله برای قطع و وصل اتوماتیک جریان ورودی از یک منبع آب بکار برده می گردد. لفظ شیر بعلت عمل باز و بسته کردن آن مانند شیر آب معمولی است و لفظ برقی بعلت عملکرد اتوماتیک آن تحت تأثیر جریان برق ورودی به آن می باشد. شیر برقی هانتر که ساخت کشور آمریکا است، از مدل­های معروف، پرفروش و با کیفیت شیر برقی به حساب می آید و برای کاربردهای آبیاری در باغات و زمین­های کشاورزی بسیار مناسب است. استفاده از این وسیله کار آبیاری زمین­های کشاورزی و محوطه­های سبز را آسان و بهینه­تر می نماید چرا که با تنظیم زمان قطع و وصل شیر می توان یک محدوده از زمین یا محوطه موردنظر را به صورت یک برنامه از پیش معین شده آبیاری کرد.

برای تهیه این وسیله کاربردی و مهم، می توانید از خدمات فروش شرکت آب نیرو بهره ببرید. آب نیرو یک شرکت بازرگانی است که کار تأمین و پخش انواع وسایل آبیاری کشاورزی را در ایران انجام می دهد. این شرکت مدل­های مختلفی از شیر برقی هانتر چون 1، 1.2 و 2 اینچی را با قیمت­های مقرون به صرفه در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

عملکرد شیر برقی هانتر

شیر برقی هانتر دارای یک راستا برای ورودی آب و یک راستا برای خروج آب می باشد. بین این دو راستا یک دریچه فلزی قرار گرفته است که باز و بسته شدن آن قابل کنترل است. در واقع این باز و بسته شدن دریچه را می توان از طریق اعمال جریان برق به شیر برقی انجام داد. اما چگونه؟ در داخل شیر برقی یک محفظه قرار گرفته است که یک بوبین در داخل آن قرار گرفته است. این بوبین شامل یک سیم پیچ است که به دور یک هسته فلزی پیچیده شده است که قابلیت جابجایی دارد و از بیرون توسط سیم برق تغذیه می گردد. زمانی که جریان الکتریکی به سیم وارد می گردد، از سیم­پیچی بوبین عبور می نماید و در هسته فلزی خاصیت مغناطیسی ایجاد می نماید. این هسته که در فاصله کمی با دریچه فلزی قرار گرفته است، در اثر عمل القا در دریچه خاصیت مغناطیسی ایجاد می نماید و بر طبق قانون لنز دریچه را به سمت خود جذب می نماید. در این حالت با حرکت دریچه راستا باز شده و جریان آب عبور داده می گردد. به همین ترتیب هر زمان که جریان برق قطع گردد، خاصیت مغناطیسی بوبین از دست می رود و باعث می گردد که دریچه فلزی نیز خاصیت مغناطیسی خود را از دست بدهد و توسط یک فنر به جای خود باز گردانده گردد. به این ترتیب با کنترل جریان برق ورودی به شیر آبی می توان عملکرد آنرا کنترل و مدیریت کرد.

ویژگی های شیر برقی هانتر آب نیرو

مدل های هانتر ارائه شده توسط آب نیرو ساخت کشور مکزیک بوده و قابلیت نصب اکیوست را برای تنظیم فشار بر روی و همچنینن قابلیت اتصال به کنترلر هانتر را نیز با خود دارند. در ادامه نمونه­هایی از آن معرفی شده است.

مدل شیر برقی 1 اینچی:

ورودی و خروجی این شیر برقی به اندازه 1 اینچ بوده و با فشار تنظیمی 0.5 تا 10 بار کار می نماید. جنسه بدنه این وسیله از پلی اتیلن بوده که بسیار مقاوم و مرغوب می باشد. این دستگاه با برق ورودی 24 ولت از نوع AC تقسیم می گردد و دبی خروجی آن قابل تنظیم بین 0.5 تا 9 متر مکعب بر ساعت می باشد.

شیر برقی هانتر 1 اینچی (مدل PGV)

مدل شیر برقی 2 اینچی:

ورودی و خروجی این شیر برقی به اندازه 2 اینچ فضا دارد و با فشار تنظیمی 0.5 تا 10 بار کار می نماید. جنسه بدنه این وسیله از پلی اتیلن بوده که بسیار مقاوم و مرغوب می باشد. این دستگاه با برق ورودی 24 ولت از نوع AC تقسیم می گردد و دبی خروجی آن قابل تنظیم بین 5 تا 34 متر مکعب بر ساعت می باشد. تفاوت های این مدل با مدل قبلی در اندازه دهانه و مقدار دبی خروجی می باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تایمر آبیاری آکوا گاردن؛ آبیاری بهینه گیاهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایمر آبیاری آکوا گاردن؛ آبیاری بهینه گیاهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید