تخفیف 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، به مناسبت روز ملّی خلیج فارس، اقامتگاه های بومگردی استان بوشهر خدمات خود را با 30 درصد تخفیف به گردشگران ارائه خواهند داد. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: همزمان با دهم اردیبهشت ماه و روز ملّی خلیج فارس در تاریخ های نهم، دهم و یازدهم اقامتگاه های بومگردی در سراسر استان با تخفیف 30 درصدی پذیرای گردشگران خواهند بود.

تخفیف 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس

ارغوان مهدی زاده، هدف از این کار را آشنایی بیشتر گردشگران با جاذبه های بالقوه گردشگری روستاها دانست و اضافه نمود: معرفی چگونگی فعالیت اقامتگاه های بومگردی و آشنایی با آداب و آئین های روستاها از دیگر اهداف این کار است.

اکولوژ (Eco-Lodge) یا همان اقامتگاه بومگردی، به فضایی اطلاق می گردد که امکان اقامت، مشارکت و کسب تجربه بر اساس سبک زندگی میزبان را برای بوم گردان فراهم می سازد.

ساختار اقامتگاه بوم گردی برگرفته از معماری سنتی منطقه میزبان و با بهره گیری از عناصر و مصالح بوم آورد بوده و بعلاوه مقدار، رنگ، شکل، بافت، مبلمان و حتی چیدمان آن بر پایه معماری پایدار محیط محور است.

گردشگران در تجربه بوم گردی، علاوه بر آشنایی با سنت ها و آداب و رسوم هر منطقه می توانند از طبیعت بکر هم لذت برده و آرامشی توصیف ناپذیر را تجربه نمایند.

اغلب اقامتگاه های بوم گردی خانه هایی قدیمی هستند که احیا و بازسازی شده و از جمله اهداف تأسیس آن ها نیز می توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش های سنّتی و بومی، یاری به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره نمود.

اقامتگاه بوم گردی مکانی است، جهت ماندن در دل فرهنگ و هنر ایران زمین برای انسان های مشتاق طبیعت و بوم گردی. از ویژگی های اقامتگاه بوم گردی می توان به طبخ غذاهای محلی و تهیه محصولات به شکل کاملا بومی، سازگار با محیط زیست، قرار داشتن در دل طبیعت، دارا بودن فضایی محبت آمیز، صمیمانه و شناخت رسم و رسومات و تمدن و تاریخ منطقه ها مختلف و روستا های ایران اشاره نمود.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "تخفیف 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید