جیوان جانوا درگذشت؛ دلیل مرگ بازیگر سرشناس ترکیه ای چه بود؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، جیووان جانوا، بازیگر سرشناس ترکیه در سن 67 سالگی درگذشت. او 15 روز قبل به دلیل دردی که در بازویش احساس می کرد، به بیمارستان رفت و پزشکان تشخیص دادند که توده ای در ریه او وجود دارد. اما جیووان جانوا پس از گذشت دو هفته با خاطر جمع اعلام نموده بود که خانواده اش کنار او هستند و احتمالا چند روز دیگر ترخیص می شود و به خانه بر می شود، ولی پس از چند روز به خانه ابدی اش رفت.

جیوان جانوا درگذشت؛ دلیل مرگ بازیگر سرشناس ترکیه ای چه بود؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، جیووان جانوا دو هفته قبل ویدیویی در صفحه اینستاگرام اش منتشر کرد که او را روی تخت بیمارستان نشان می داد. او در این ویدیو خطاب در پی کنندگان اش می گوید: خبری که قرار است به شما بدهم خوب نیست، اما احساس می کنم که مجبور به گفتن آن هستم.

او در این ویدیو ماجرا را این گونه تعریف می نماید: همه چیز از سال 2014 هنگام سرگردانی در اطراف ساحل شروع شد که در راه رفتن به کافه، روی یک سگ سیاه پا گذاشتم. حیوان هم بی اختیار پرید و مرا روی زمین انداخت و روی دست راستم افتادم. این افتادن منجر به مرگ استخوان، پارگی تاندون و تحلیل عضلانی ام شد.

جانوا در ادامه می گوید: پس از آن ام آر آی گرفته شد و دکتر گفت که شما به پروتز احتیاج دارید، اما من، چون پروتز نمی خواستم، بی توجهی کردم و از آن غافل شدم. تا اینکه 2.5 تا 3 ماه پیش، من درد وحشتناکی را تجربه کردم که مرا تا صبح بیدار نگه داشت. به بیمارستان مراجعه کردم و ام آر آی گرفته شد. پزشکان گفتند که بازویم به پروتز احتیاج دارد. اما الان شرایط تغییر نموده است و من در برنامه دوم هستم. چرا که درمرحله عکس برداری قفسه سینه معین شد که توده ای در ریه ام وجود دارد. من 15 روز است که در بیمارستان هستم. خانواده ام با من هستند. تا چند روز دیگر ترخیص می شوم.

جیووان جانوا کیست؟

جیووان جانوا، بازیگر مشهور تئاتر، سینما و تلویزیونی با نام کامل احمد جیووان جانوا در 28 ژوئن 1955 در آنکارا به جهان آمد. او در دوران دبستان نقش های کوچکی را در رادیو ساعت بچه ها به کارگردانی پدرش در رادیو آنکارا ایفا کرد.

پس از فارغ التحصیلی از کالج آنکارا نیز، او در تابستان 1974 در فیلم دوستان یلماز گونی به ایفای نقش پرداخت. در خصوص نویسندگی جانوا هم، او برای اولین بار نویسندگی را در سال 1968 با نوشتن فیلمنامه فیلمی به نام دیدار کور شروع کرد. این فیلمنامه در مسابقه فیلمنامه نویسی وزارت فرهنگ ترکیه، جز ده نفر برتر نهاده شد.

این هنرمند که در سریال ها و فیلم های تلویزیونی زیادی حضور داشته است، در سال 2006 برای بازی در نقش پلیس شکنجه گر در فیلم بازگشت به خانه برنده جایزه برترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم نارنجی طلایی آنتالیا شد.

در سال 2011 نیز کانوا جایزه پیروز ترین بازیگر سال را در جوایز تئاتر آفیفه برای بازی در نمایش دفن مردگان دریافت کرد.

آخرین نقش آفرینی جیوان جانووا نیز، بازی در سریال سه سکه بود که اخیرا پخش آن از شبکه شو تی وی ترکیه به انتها رسیده است.

منبع: فرارو

به "جیوان جانوا درگذشت؛ دلیل مرگ بازیگر سرشناس ترکیه ای چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیوان جانوا درگذشت؛ دلیل مرگ بازیگر سرشناس ترکیه ای چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید