راه اندازی نسل بعدی کارخانه فراوری باتری خورشیدی در کوئینزلند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، پس از توسعه فناوری ساخت باتری های با دوام شرکت زیرو امیشنز دولوپمنتز در پی سرمایه گذاری خصوصی 30 میلیون دلاری برای ساخت کارخانه ای است که این باتری ها را فراوری کند.

راه اندازی نسل بعدی کارخانه فراوری باتری خورشیدی در کوئینزلند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تکنولوپ، پس از توسعه فناوری ساخت باتری های با دوام، سبزتر، کارآمدتر و ارزان تر، شرکت زیرو امیشنز دولوپمنتز (Zero Emissions Developments (ZED)) در پی سرمایه گذاری خصوصی 30 میلیون دلاری برای ساخت کارخانه ای است که این باتری ها را فراوری کند. این باتری ها با یاری مواد بازیافتی و ساختار هایی شبیه به گرافن فراوری می شوند.

این کارخانه فراوری محصولات حوزه انرژی های تجدیدپذیر استرالیایی، باتری های PowerCap را در جنوب شرقی کوئینزلند به وسیله شرکت پاورکپ (PowerCap Un Ltd) فراوری خواهد نمود.

برخلاف باتری های لیتیوم یونی که کاملاً از اجزای استخراج شده ساخته می شوند، باتری های پاورکپ از زباله های بازیافتی تبدیل شده به کربن گرافیتی برای ایجاد آند استفاده می نمایند. ZED از زباله های جمع آوری شده از کارخانه بازیافت خود در Bowen برای ایجاد ماده ای گرافن مانند استفاده می نماید.

باتری پاورکپ در انتها عمر خود 100 درصد قابل بازیافت است. این فناوری پیشرفته و طراحی شده استرالیایی همان چیزی است که دولت استرالیا روی آن حساب می نماید تا به تعهد خود مبنی بر عدم انتشار گاز های گلخانه ای تا سال 2050 عمل کند.

اسکات موریسون نخست وزیر و آنگوس تیلور، وزیر انرژی استرالیا در اکتبر سال گذشته برنامه بلندمدت کاهش انتشار گاز های گلخانه ای استرالیا را اجرا کردند. تیلور می گوید: استرالیا که در انرژی های تجدیدپذیر و برق ارزان و پاک در دنیا پیشرو است، برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای در بخش برق و سایر صنایع تمام کوشش خود را خواهد نمود.

با استفاده از کربن گرافیتی قابل بازیافت، باتری مانند یک ابرخازن غیر فارادی عمل می نماید که دو برابر بیشتر دوام خواهد داشت. باتری های پاورکپ ترکیبی از برهمکنش های فارادی و غیرفارادی (الکتروشیمیایی و الکترواستاتیکی) هستند که به شبه خازن ها معروف هستند. معماری الکتروشیمیایی این باتری ها به وسیله اکسید های فلزی و ساختار شیمیایی کربن گرافیتی دوپ شده منحصر به فرد ارائه می گردد. این معماری نامتقارن امکان چرخه عمر بیشتر را فراهم می نماید (حدود 20000 چرخه قبل از اینکه به کمتر از 80 درصد ظرفیت اولیه خود برسد) و بعلاوه ویژگی های شارژ و دشارژ بهبودیافته را برای کاربر فراهم می نماید.

باتری شبه خازن فلزی-اکسید-گرافیتی پاورکپ یک سیستم ذخیره انرژی پایدار است که دو تا سه برابر بیشتر از باتری های لیتیوم یون استاندارد دوام می آورد. نه تنها نسبت به باتری های سنتی ایمن تر، تمیزتر و ارزان تر است، بلکه چگالی انرژی معادل موجود در باتری های لیتیوم یون را تضمین می نماید و تا ده برابر چگالی توان بیشتری ارائه می نماید. این بدان معناست که انرژی به سرعت تحویل داده می گردد، که در هنگام استفاده در خودرو های الکتریکی این ویژگی اهمیت زیادی پیدا می نماید.

ال سافتی از محققان پاورکپ گفت: ما می دانیم که این فناوری به پیشرفت توانایی ما برای تکیه بر انرژی خورشیدی و فراوری خودرو های الکتریکی یاری می نماید. با ساخت باتری ها در استرالیا، می توانیم کیفیت باتری هایی را که فراوری می کنیم کنترل کنیم و همزمان برای استرالیایی ها شغل ایجاد کنیم. ما از کسانی که مایل به سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر با فناوری پیشرفته هستند استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی نسل بعدی کارخانه فراوری باتری خورشیدی در کوئینزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نسل بعدی کارخانه فراوری باتری خورشیدی در کوئینزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید