سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای به منظور آگاه بخشی صحیح و مقابله با جریانات دروغ پرداز و فتنه انگیز به برخی شبهه ها و پرسش ها در خصوص رضا مراد صحرایی، رییس دانشگاه فرهنگیان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای در پاسخ به برخی شایعات درخصوص رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی شایعه کرده اند که سرپرست تازه آموزش و پرورش، قبلا نیروی حراست دانشگاه علامه بوده است، براین اساس در پاسخ باید گفت رضامراد صحرایی، هیچگاه نیروی حراست نبوده و عمده مسئولیت های وی، طبق رزومه اش معلمی و آموزشی بوده است. مسئول حراست دانشگاه علامه، فرامرز صحرایی بوده که هیچ نسبتی با رضامراد صحرایی ندارد.

همچنین عنوان شده است که سرپرست تازه آموزش و پرورش، سرقت علمی داشته است که در پاسخ باید گفت رضا مراد صحرایی، چهره ای کاملا شناخته شده در عرصه علمی است. صحرایی نه تنها هیچ پرونده ای مبنی بر سرقت علمی ندارد، بلکه در سال 96 بعنوان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، پیروز به کسب عنوان پژوهشگر برتر و پیش از آن، 2 دوره حائز عنوان دانشجوی نمونه کشوری شده است؛ عناوینی که طبعا نمی تواند به فردی با سابقه سرقت علمی تعلق بگیرد!

همچنین برخی ادعا کرده اند که سرپرست تازه آموزش و پرورش، بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است که در پاسخ باید گفت اگر نگاهی به رزومه دکتر صحرایی بندازیم؛ وی دارای مدرک دکتری زبان شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه اول کنکور و فارغ التحصیل رتبه اول با معدل 19.48، مدرک کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه 3 کنکور سراسری و فارغ التحصیل با رتبه اول و معدل 19.10 و مدرک کارشناسی آموزشی زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه، رتبه 34 کنکور سراسری و فارغ التحصیل رتبه اول با معدل 18.74 است. همچنین مولف دهها کتاب و مقاله است. با توجه به این رزومه بسیار قوی علمی، هیات علمی شدن وی کاملا موثق است.

برخی دیگر ادعا کرده اند که سرپرست تازه آموزش و پرورش، اصلا معلم نبوده و از شرایط معلمان خبر ندارد که در پاسخ به این موضوع عنوان می شود صحرایی، سابقه 15 سال تدریس به عنوان معلم رسمی آموزش و پرورش را در کارنامه خود بر عهده دارد. وی تربیت معلمی بود. در روستاهای کرمانشاه معلم ابتدایی چند پایه بوده و بعد از اخذ لیسانس زبان انگلیسی، معلم درس زبان انگلیسی در مدارس می شود.

برخی دیگر سوال کرده اند که سرپرست تازه آموزش و پرورش، چه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی دارد؟

در این خصوص پاسخ این است که صحرایی پایه گذار رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در مقطع دکتری بوده و توانسته مقام های متعددی را در جشنواره بین المللی فارابی، جشنواره ملی حرکت، جشنواره ملی رشد و جشنواره الگوهای نمونه تدریس، به دلیل خدمات و شایستگی های علمی، فرهنگی و آموزشی خود کسب کند.

همچنین برخی مدعی شده اند که در زمان مسئولیت وی در دانشگاه فرهنگیان، برخی از مدیران آموزش و پرورش، با رانت هیات علمی شده اند که این موضوع صحت ندارد.

افراد آگاه، از شرایط هیات علمی شدن اطلاع دارند. این افراد حتی درخواست اداری برای هیات علمی شدن نداده اند. دانشگاه فرهنگیان، به طور رسمی به این موضوع پاسخ داده که اطلاعیه آن در سایت دانشگاه فرهنگیان موجود است.

منبع: همشهری آنلاین

به "سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید