عجیب ترین ساختمان های دنیا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، ساختمان های استاندارد با چهار دیوار و یک سقف صاف، اما گاهی از این ظاهر یکنواخت و همیشگی آن ها خسته می شویم. در این میان، معماران نیز با ارائه طرح های متفاوت و جالب، تنوعی در ساختمان ها ایجاد می نمایند تا خلاقیت و نبوغ خود را به نمایش بگذارند.

عجیب ترین ساختمان های دنیا

ساختمان هایی که در این لیست با آنها آشنا می شوید قوانین معمول معماری و طراحی ساختمان را کنار زده اند و ظاهر متفاوت و جالبی دارند که آنها را از سایر بناهای معمول، متمایز می نماید.

بیمارستان بادبان های سفید

تصویری که می بینید نه یک کشتی است نه یک قایق، بلکه بیمارستانی است که به شکل قایق طراحی شده است. طراح این ساختمان، Vasily Klyukin است، ساختمانی که هنوز ساخته نشده است. این بنا برای پروژه شهر مالی تونس طراحی شده و 63.7 میلیارد دلار هزینه دارد.

دفتر مرکزی گروه ING

تعداد ساختمان هایی که به شکل کشتی طراحی شده باشند، کم نیستند. دفتر مرکزی ING در آمستردام نیز شبیه به یک کشتی بزرگ شیشه ای است که آماده بر افراشتن بادبان ها است ساخته شده است.

معبد نیلوفری

با تماشا عکس این معبد که در شهر دهلی کشور هند قرار گرفته است، متوجه خواهید شد که چرا معبد نیلوفری نام گرفته است. بنای این معبد شبیه به گل نیلوفر طراحی شده است. گلی که در آیین های شرقی دارای معنایی عمیق و حائز اهمیت است.

ساختمانی به شکل سبد

این حقه نیست و ما هم اشتباه نمی کنیم. بنایی که می بینید ساختمان دفتر مرکزی شرکت Longaberger در اوهایو است که به شکل سبد طراحی شده است. سبدی بزرگ که می تواند واردش شوید و در آن قدم بزنید. حتما متوجه شدید که این شرکت تولیدکننده سبدهای چوبی است. در این ساختمان می توانید این سبدهای کوچک را که دقیقا شبیه به ساختمان هستند بخرید.

کتابخانه عمومی کانزاس سیتی

این کتابخانه عمومی شبیه به چندین جلد کتاب است که در کنار هم قرار گرفته اند کتاب هایی از چارلز دیکنز و ای بی وایت (E. B. White).

برج پیچنده، بنای مسکونی مدرن در سوئد

برج پیچنده (Turning Torso) بلندترین آسمان خراش کشور سوئد است. البته این برج حرکت نمی نماید اما ظاهر آن طوری طراحی شده که حرکت و چرخش را به فکر متبادر می نماید.

موزه Kunsthaus

برای تماشا این ساختمان عجیب که به وسیله پیتر کوک و کالین فورنیر طراحی شده باید به شهر گراتس (Graz) اتریش سفر کنید. تشخیص این مسئله که این بنا دقیقا شبیه به چیست بسیار سخت است. این ساختمان در واقع موزه هنرهای معاصر است و شاید شکل عجیب آن هم به همین علت باشد.

رستورانی با طراحی متفاوت

اگر در شهر نچیز (Natchez) در استان می سی سی پی هستید و دوست دارید بیرون غذا بخورید، سری به این رستوران تماشای بزنید که شبیه یک زن دامن پوش طراحی شده است. یک فروشگاه کادویی نیز در این ساختمان وجود دارد.

سازه متحرک Nerverwas Haul

این سازه متحرک خودرو در شهر والهو (Vallejo) استان کالیفرنیا قرار گرفته است. خبر خوب این است که می توانید این بنای متحرک را اجاره کنید.

کوره خورشیدی

این سازه که شبیه به یک آینه جالب و بزرگ طراحی شده در Odeillo فرانسه قرار گرفته است. این سازه در حال حاضر یک دستگاه انرژی خورشیدی غول پیکر است.

منبع: کجارو / allday.com

به "عجیب ترین ساختمان های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین ساختمان های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید