فرش، نقاشی ایرانی در نمایشگاه بین المللی هنر آنکارا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، عصر ترکیه - نهمین نمایشگاه بین المللی نقاشی و آثار هنری ArtAnkara که در مرکز ترکیه در حال برگزاری است، شاهد یک اثر متفاوت هنری از ایران بود که برای نخستین بار در خارح از مرزهای کشورمان در معرض دید جهانیان نهاده شد.

فرش، نقاشی ایرانی در نمایشگاه بین المللی هنر آنکارا

فرش-نقاشی شیوه ابداعی نقاش معاصر ایران، الهام صباغ ملایی است که در آن فرش های قدیمی و فرسوده با هنر نقاشی و به شیوه ای خاص احیا و از زیر به روی دیوارهای خانه می روند و ماندگار می شوند.

الهام صباغ (پارلا موتلو) سال گذشته با برگزاری یک نمایشگاه در تهران این ابداع نوین را به دنیای هنر ایران معرفی کرد و اینک در بزرگ ترین رویداد هنری ترکیه که با حضور دهها کشور برگزار می گردد، یکی از فرش-نقاشیهایش را به معرض دید عموم گذاشته است.

به گزارش عصر ترکیه این اثر با استقبال هنرمندان ترکیه و سایر کشورها روبرو شده به گونه ای که بسیاری از بازدیدنمایندگان وقتی به این اثر متفاوت می رسند، درباره کم و کیف این روش نو پرس و چو می نمایند. از جمله تمر لونت که از استادان معروف هنر ترکیه است، دقایقی را به گفت و گو با خالق این اثر و کسب اطلاع درباره آن گذراند.

نمایشگاه بین المللی هنر آنکار در محل کنگره های هنری ATO و در مکانی به مساحت 17 هزار مترمربع در شهر انکارا در حال برگزاری است و الهام صباغ (پارلا موتلو) همراه با گالری موج و تنی دیگر از هنرمندان معاصر ایرانی از جمله نزار موسوی نیا در این نمایشگاه شرکت نموده است.

رو از زیر؛ یک انتها خوش برای فرش های که بی حرمتی دیدند (فیلم)

منبع: عصر ایران

به "فرش، نقاشی ایرانی در نمایشگاه بین المللی هنر آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش، نقاشی ایرانی در نمایشگاه بین المللی هنر آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید