فناوری فوق پیشرفته ماشین های برقی در آیفون نو

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دیجیاتو نوشت: گزارشی تازه می گوید سری آیفون 15 اپل احتمالاً از فناوری باتری خودروهای برقی بهره خواهد برد که در آن اجزای باتری به صورت یک پشته کار گذاشته می شوند تا تراکم انرژی و طول عمر بیشتری داشته باشد.

فناوری فوق پیشرفته ماشین های برقی در آیفون نو

چند روز پیش شایعه شده بود که گلکسی S24 اولترا هم احتمالاً از باتری مشابهی استفاده خواهد نمود.

براساس گزارش یک منبع مطلع در توییتر به نام RGcloudS، سری آیفون 15 از فناوری باتری پشته ای استفاده خواهد نمود. در این فناوری از تکنیکی به نام ورقه سازی برای فراوری باتری ها استفاده می گردد. در این تکنیک قطعات و جدانماینده آن ها به جای رول شدن، در لایه های زیگ زاگی تا می شوند. با این کار فضای کمتری هدر می رود و می توان ظرفیت باتری را افزایش داد.

به علاوه، باتری های پشته ای می توانند تراکم انرژی بالاتری داشته باشند. گرما هم به جای اینکه در یک ناحیه متمرکز گردد، به شکلی یکسان تر در بین سلول ها توزیع می گردد. درنتیجه عمر باتری افزایش می یابد.

خودروهای برقی اتکای زیادی به این باتری های پشته ای دارند، چون این باتری ها می توانند خروجی توان بالایی ارائه نمایند و سرعت شارژ بالایی داشته باشند. بعلاوه تراکم انرژی در آن ها بیشتر است. باتری های پشته ای در محصولات پزشکی، هوافضا، هوانوردی و دستگاه های ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر هم دیده می شوند.

سرعت شارژ باتری آیفون 15 هم می تواند افزایش یابد

از سوی دیگر، این کاربر ادعا می نماید که نشانه های پشتیبانی اپل از شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی سیم 20 واتی با مگ سیف را دیده است، اما هنوز نمی تواند با اطمینان بگوید که این تغییرات در آیفون 15 رخ خواهد داد یا آیفون 16. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون 14 پرو مکس به 29 وات و شارژ بی سیم با مگ سیف به 15 وات می رسد.

منبعی که این گزارش را منتشر نموده است، عمدتاً درزمینه افشای اخبار اندروید فعالیت می نماید، درنتیجه نمی توانیم با اطمینان بگوییم که گزارش او درباره آیفون های بعدی تا چه مقدار می تواند صحیح باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فناوری فوق پیشرفته ماشین های برقی در آیفون نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری فوق پیشرفته ماشین های برقی در آیفون نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید