قرارداد تپه اشرف برای یک فصل بود

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: باید در سازمان میراث فرهنگی به مقدار بودجه گام برداریم. در موضوع تپه اشرف قرارداد یک فصل کاوش بسته شده بود که انجام و نتایج خوبی هم از آن حاصل شد. این مقاله در بخش قرارداد تپه اشرف و کاوش تپه اشرف می باشد.

قرارداد تپه اشرف برای یک فصل بود

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در مورد توقف قرارداد تپه اشرف اظهار کرد: در موضوع تپه تاریخی اشرف قرارداد یک فصل کاوش داشته ایم که این یک فصل کاوش اجرایی شد و به سرانجام رسید و باید برای ادامه عملیات تامین اعتبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید به این نکته توجه کرد که کاوش و باستان شناسی نیازمند تامین اعتبار هست، اضافه کرد: اگر قرار باشد اهداف پروژه تپه باستانی اشرف یکجا انجام گردد به چند میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر برای میراث فرهنگی مطالعات در باستان شناسی و کاوش، آنالیز علمی تحقیقاتی در پروژه های باستانی اهمیت بیشتری دارد و خوشبختانه در فصل قبل کاوش تپه اشرف آنالیز های علمی تحقیقاتی خوبی صورت گرفت و نتایج جدیدی نیز حاصل شد.

الهیاری با بیان اینکه ما باید در سازمان میراث فرهنگی در استان میراثی مثل اصفهان به میزان بودجه گام برداریم، توضیح داد: گاهی طرح بعضی از موضوعات نیازمند اطلاعات کاملی است، اینکه میراث فرهنگی پروژه ای را متوقف کند یا نکند اصلا چنین برخوردی نمی توان با پروژه های باستانی داشت بلکه ما باید براساس اولویت های باستانی حرکت کنیم.

وی در مورد دست کندهای زیرزمینی که در استان مدام اعلام می شوند که یافت شده اند، گفت: معتقد هستیم که دست کندها که با عنوان شهرهای زیرزمینی هم مطرح می شوند عرصه هایی هستند که همگی نیازمند کاوشند و باید براساس اولویت های پژوهشی فعال شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید نمود: زمانی که ما وارد مجموعه ای برای کاوش شدیم ابتدا باید ساز و کارهای حفاظتی از مجموعه را پیش بینی کنیم اما گاهی بعضی از اهالی محل یا منطقه برای ورود و پاکسازی مجموعه های دست کند اصرار بر مجوز دارند و زمانی که مجوز پاکسازی می گیرند و پیش می روند، اعلام می نمایند که میراث فرهنگی کمکی نکرد این در حالی است که ما براساس اولیت ها و بودجه باید پیشروی کنیم.

منبع: همگردی

به "قرارداد تپه اشرف برای یک فصل بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد تپه اشرف برای یک فصل بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید