قیمت و مشخصات هیوندای کونا 2023؛ مینی کراس اوور مجذوب کننده بازار ایران

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مینی کراس اوور هیوندای کونا 2023 در تریم های SE و SEL از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بهره می برد و قادر است قدرتی معادل 147 اسب بخار با گشتاور 179 نیوتن متر را فراوری کند. در تریم N Line نیز از پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ GDi استفاده شده که قدرتی معادل 195 اسب بخار دارد.

قیمت و مشخصات هیوندای کونا 2023؛ مینی کراس اوور مجذوب کننده بازار ایران

وبلاگ تکنولوپ | آخرین لیست منتشر شده از خودرو های وارداتی به ایران در ماه های آینده نشان می دهد که در کنار برند های چینی، محصولاتی از برند های کره ای و ژاپنی نیز وجود دارد. یکی از مجذوب کننده ترین گزینه ها در میان این لیست، هیوندای کونا است. مینی کراس اووری که 5 سال قبل اولین نسخه هایش به بازار جهانی عرضه شد و اکنون جز محصولات محبوب کمپانی هیوندای است.

به گزارش وبلاگ تکنولوپ ، از قرار معلوم هیوندای کونا قرار است در ماه های آینده وارد بازار گردد. اما هنوز تعیین نیست که کدام خودروساز یا شرکت داخلی این مینی کراس را تهیه و به ایران بیاورد. هر چند در حال حاضر سایپا به عنوان یکی از بانیان اصلی وارد کننده خودرو های خارجی معرفی شده است.

اما احتمالا در کنار نارنجی پوشان جاده، ایران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و چند شرکت خودروساز خصوصی دیگر نیز آستین را برای واردات خودرو بالا زده اند. در خصوص هیوندای کونا نیز بعضی رسانه های داخلی مدعی اند که کرمان موتور این مینی کراس اوور را به ایران وارد خواهد نمود.

کونا 2023 هم اکنون در سه نسخه پایه، الکتریکی و اسپرت N و تریم های SE، SEL، N Line، و Limited به بازار های جهانی عرضه شده است. در این رابطه هیوندای بدون ارائه آمار دقیق مدعی است که فروش این محصول در نسخه ها و تریم های مختلف در همین ابتدا خوب بوده است.

البته جالب است بدانید که این کمپانی از نسخه 2024 این مینی کراس اوور رونمایی نموده و قرار است حدود یک سال دیگر وارد بازار گردد. اما تا آن موقع اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ما شاهد حضور نسخه 2023 در ایران خواهیم بود.

هیوندای کونا 2023 چه تعییناتی دارد؟

مینی کراس اوور هیوندای کونا 2023 در تریم های SE و SEL از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بهره می برد و قادر است قدرتی معادل 147 اسب بخار با گشتاور 179 نیوتن متر را فراوری کند. در تریم N Line نیز از پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ GDi استفاده شده که قدرتی معادل 195 اسب بخار دارد.

اما قدرتمندترین موتور در نسخه اسپرت کونا N به کار رفته است، یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ که قدرت خارق العاده 276 اسب بخاری را فراوری می نماید. قدرت تمام پیشرانه ها نیز به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو یا تمام چرخ ها منتقل می گردد.

در خصوص امکانات نیز هیوندای اعلام نموده که به شکل پایه تمامی نسخه از هدآپ، سنسور نقطه کور، کروزکنترل آداپتیو، کلاستر دیجیتال، نمایشگر 10 اینچی، شارژر بی سیم، گرم کن و سردکن صندلی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران و… بهره می برد. اما در نسخه های فول آپشن امکانات بیشتری ارائه شده است. اما بعید است این نسخه های گران قیمت وارد ایران شوند و همان دو تریم هیوندای کونا SE و SEL پایه در کشور عرضه گردد.

قیمت احتمالی هیوندای کونا 2023

در حال حاضر هیوندای کونا با قیمت پایه 21 هزار و 990 دلار در بازار های جهانی عرضه شده است و بالاترین قیمت برای تریم های نسخه استاندارد به 30 هزار و 300 دلار می رسد. اما به شکل میانه می توان پیش بینی کرد که دو تریم SE و SEL با قیمت مابین 22 تا 26 هزار دلار در ایران عرضه می گردد.

اگر به این رقم ها سود 15 درصدی را هم اضافه کنیم می توان پیش بینی کرد که هیوندای کونا با قیمت پایه حدودی یک میلیارد و 12 میلیون تومان تا یک میلیارد و 196 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

تصاویر هیوندای کونا 2023

منبع: فرادید

به "قیمت و مشخصات هیوندای کونا 2023؛ مینی کراس اوور مجذوب کننده بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت و مشخصات هیوندای کونا 2023؛ مینی کراس اوور مجذوب کننده بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید