مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 و برلیانس H330

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، امروزه به علت تنوع خودروهای چینی در بازار ایران، کار مشتریان برای انتخاب از میان آن ها بسیار مشکل شده است. در این بین اگر قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی را داشته باشید، این قضیه پیچیده تر نیز می گردد زیرا خودرویی که در پی آن می شد طبیعتا باید فاکتورهای مثبت زیادی داشته باشد.

مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 و برلیانس H330

در میان سدان های چینی موجود در بازار، جک J5 می تواند به عنوان یک گزینه مناسب محسوب شود اگرچه رقبایی نیز دارد که می توانند عرصه را بر آن تنگ نمایند. حال از این میان این رقبا، قصد داریم به مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 و برلیانس H330 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را زیر ذره بین قرار دهیم.

مقایسه جک J5 با ام وی ام 550

جک J5 به عنوان یک سدان چینی از طراحی مناسبی برخوردار است؛ به طوری که به راحتی می تواند بیشتر مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد. در نمای روبروی جک جی 5، چراغ های کشیده و زیبایی به چشم می خورد که در کنار جلوپنجره کرومی و خطوط حجم دهی روی کاپوت چهره نسبتا قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

نمای کناری این خودرو اگرچه ساده است ولی خط حجمی کشیده شده از چراغ های عقب تا گلگیر جلو و تا حدودی به یاری آن آمده است. ارتفاع خودرو نیز مناسب به نظر می رسد اگرچه میزان رینگ های 16 اینچی آن می توانست اندکی بزرگتر باشد. نمای عقب جی 5 نیز ساده طراحی ساده ای دارد.

در نقطه مقابل ام وی ام 550 واقع شده است که در نمای روبرو به لطف خطوط ملایم روی کاپوت، چراغ های بزرگ، جلو پنجره کرومی و سپر حجیم خود چهره ای عضلانی به خود گرفته است و در کمال تعجب طراحی قسمت عقب بسیار ناهماهنگ با قسمت جلو است و بین این دو به هیچ وجه هارمونی برقرار نیست که این موضوع به نمای کناری خودرو نیز ضربه زده است. بنابراین در مجموع می توان Jac J5 را خودروی زیباتری دانست.

با مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 در داخل کابین، متوجه متریال مقرون به صرفه قیمت و نه باکیفیت آن خواهید شد، اگرچه باز هم از بسیاری از خودروهای چینی بازار بهتر است. کنسول میانی فاقد نمایشگر لمسی است ولی در عوض انبوهی از کلیدها برای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع بر روی آن به چشم می خورد. جایگاه ها و روکش فرمان با نیز با چرم تزیین شده است. جایگاه ها راحت هستند و فضای کافی را نیز برای سرنشینان فراهم می نمایند.

نمای پشتی از جک J5

چری در طراحی داخلی ام وی ام 550 خوب عمل نموده و سعی داشته با نیم نگاهی به خوردوهای لوکس اروپایی تا حدودی فضای دلنشینی را برای سرنشینان فراهم کند. در داخل خودرو از پلاستیک بسیار هوشمندانه استفاده شده تا فضای کل کابین را تحت تأثیر خود قرار ندهد. جایگاه های این خودرو راحتی مناسبی دارد و سرنشینان جلو را به خوبی در بر می شود. در مجموع ام وی ام 550 در این قسمت بهتر ظاهر شده و رجحان محسوسی دارد.

هر دو خودرو از آپشن ها و امکانات مناسبی بهره می برند. جک J5 به امکاناتی مانند 2 عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم های ترمز ABS و EBD، سیستم صوتی با 6 بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم اتوماتیک تهویه مطبوع به خروجی برای سرنشینان عقب، آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن، جایگاه جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت و سانر وف اشاره نمود. ولی از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بی بهره است.

با مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 در می یابیم که از نظر ایمنی، دو خودرو در یک سطح قرار دارند. هر دو به 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز هستند و از سیستم های ترمز ABS و EBD بهره می برند. ترمز های جلو و عقب هر دو خودرو نیز دیسکی است با این تفاوت که در جک J5 از نوع دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شوندگی استفاده شده است.

جک جی 5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز است که می تواند 140 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. قدرت موتور از طریق یک گیربکس 4سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. صفر تا 100 این پیشرانه حدود 12.5 تا 13.5 ثانیه است و حدبیشتر سرعت آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

از طرفی ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری بهره می برد که می تواند 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. و برای انتقال نیرو به چرخ های جلو نیز از یک گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده تیپ ترونیک 7سرعته به صورت مصنوعی یاری می گیرد. شتاب صفر تا 100 و حدبیشتر سرعت این پیشرانه نیز همچون جک جی 5 خواهد بود.

هر دو پیشرانه با توجه به وزن کمتر جک جی 5 عملکرد مشابهی خواهند داشت. درمجموع جک جی 5 به علت استهلاک کمتر و بازار خرید و فروش مناسب، گزینه بهتری به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه ام وی ام 550 با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

نمای داخلی جک J5

مقایسه جک J5 با برلیانس H330

برلیانس H330 یکی از دیگر از سدان های چینی حاضر در بازار ایران است. این خودرو از نظر ظاهری شرایط مطلوبی دارد و به علت الگوبرداری از محصولات ب ام و تا حدودی چهره ای اروپایی به خود گرفته است. اجزای بدنه از هماهنگی خوبی برخوردارند و از ویژگی های مهم ظاهری این خودرو می توان به ترکیب مناسب چراخ های جلو در کاره جلوپنجره بزرگ و حجم دهی مناسب بدنه اشاره نمود. در نقطه مقابل جک J5 نیز از چهره قابل قبولی برخوردار است؛ اگرچه در مقایسه با برلیانس اندکی قدیمی به نظر می رسد.

کابین برلیانس H330 نیز از طراحی مناسبی برخوردار است. کابین اگرچه ارگونومی خوبی دارد ولی جنس متریال آن راضی نماینده نیست و از پلاستیک مقرون به صرفه قیمت بیش از حد در آن استفاده شده است. مسئله ای که جک جِی 5 نیز به آن دچار است. با این هر دو خودرو فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم شده و از این نظر مسئله ای احساس نمی شود.

اگرچه جک جی 5 به علت فاصله محور بیشتر اندکی در این زمینه شرایط بهتری دارد. ولی برلیانس از نظر فضای رجحان دارد فضای صندوق عقب در برلیانس 460 لیتر و در جک جی 5 415 لیتر است. هر دو خودرو از نظر ابعاد کلی نیز تقریبا شرایط مشابهی دارند، با این حال Jac J5 تنها چند سانتی متر بزرگ تر است.

با مقایسه جک J5 با برلیانس H330 از نظر امکانات رفاهی، در می یابیم که هر دو خودرو شباهت زیادی به یکدیگر دارند و از امکانات مشابهی مانند سان روف و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می برند. از رجحان های جک J5 می توان به سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها اشاره نمود. در البته برلیانس به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای مجهز است که در جک جی 5 به چشم نمی خورد.

هر دو خودرو از نظر تجهیزات ایمنی نیز بسیار نزدیک به هم هستند. 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و ترمز های عقب و جلو دیسکی به همراه سیستم ها ABS و EBD در هر د و خودرو موجود است. البته برلیانس H330 در این قسمت به یک آپشن ویژه مجهز است و آن هم باز شدن اتوماتیک قفل درها در هنگام تصادف است.

بیشترین تفاوتی که میان این دو خودرو دیده می شود در بخش پیشرانه آن هاست. برلیانس H330 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز است که توان فراوری 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور را دارد. در حالی که جک J5 از یک پیشرانه 1.8 لیتری بهره می برد و که قدرت و گشتاوری بیشتری معادل 140 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد. بنابراین می توان روی قدرت بیشتر جک جی 5 حساب باز کرد، در حالی که برلیانس H330 مصرف سوخت کمتری خواهد داشت.

هر دو خودرو نیز به یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک مجهز هستند. اما جعبه دنده برلیانس H330 از نظر کیفیت، دوام، هماهنگی با پیشرانه، استهلاک، نرمی تعویض دنده، هوشمند بودن و عملکرد دقیق در شرایط بهتری نسبت به جعبه دنده جک J5 اتوماتیک واقع شده است. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر، مطلب مقایسه برلیانس H330 با خودروهای مشابه را هم مطالعه کنید.

در مجموعه می توان گفت هر دو خودرو انتخاب خوبی هستند. با این حال جک J5 پیشرانه قدرتمندتری دارد و برلیانس H330 نیز خودروی زیباتری است. هر دو خودرو از نظر خدمات پس از فروش و تأمین قطعات نیز شرایط نسبتا مشابهی دارند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از خودروی جک J5 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ تکنولوپ، از آخرین قیمت خرید و فروش جک J5 در بازار کشور آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ تجربه سواری با کدام یک از خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 و برلیانس H330" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جک J5 با ام وی ام 550 و برلیانس H330"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید