معرفی 11مورد از معروف ترین مراکز خرید ارومیه

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دلتان هوای خرید کرده؟ خریدتراپی قانون نانوشته ای است که وقتی حالمان سرجایش نیست، به سراغش می رویم. احتمالا شما هم یک روزهایی برای بهتر شدن حالتان خرید می کنید. یک وقت هایی چیزهایی که لازم دارید می خرید، گاهی هم اگر مسافر شهر دیگری باشید، برای اطرافیان سوغاتی تهیه می کنید. در هر صورت، خرید، خرید است و هیچ جوره نمی توان ساده از کنار آن گذشت. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قرار است به مبحث شیرین خرید در شهر ارومیه و معرفی مراکز خرید ارومیه بپردازیم.

معرفی 11مورد از معروف ترین مراکز خرید ارومیه

Accordion 1 Title

مجتمع تجاری کیف و کفش رضا در خیابان امام ارومیه واقع شده است و یکی از درهای ورودی آن نیز در خیابان بعثت قرار گرفته است.

بازار شمالی ارومیه کجاست؟

بازارچه شمالی ارومیه در ابتدای خیابان شمالی، در جنوب غربی ارومیه قرار گرفته است و محلی برای خرید از اصناف مختلف از جمله پارچه فروشی، پوشاک، زرگری و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

بزرگترین مرکز خرید ارومیه کدام است؟

تورک مال بزرگ ترین مرکز خرید ارومیه است که در خیابان دانشکده قرار گرفته است.

مرکز خرید استادان کجاست؟

خیابان استادان ارومیه، یکی از خیابان های مهم ارومیه است که مراکز خرید، فروشگاه و بوتیک های زیادی برای خرید دارد. مرکز خرید استادان نیز در این منطقه قرار گرفته است.

چرا خرید در ارومیه مقرون به صرفه است؟

ارومیه یکی از شهرهای مرزی ایران است. در این شهر به خاطر همسایگی با کشور ترکیه، بسکمک از محصولات و اجناس خارجی با برندهای معتبر، راحت تر تهیه شده و در مراکز خرید ارومیه به فروش می رسند. خرید در ارومیه برای هر نوع سلیقه و نیازی راحت است، این شهر هم مجتمع تجاری های لوکس دارد، هم بازارهای قدیمی. اگر اهل ارومیه یا مسافر چند روزه این شهر هستید و جاهای زیادی برای خرید نمی شناسید، جای درستی آمده اید. قرار است در این مقاله به معرفی 11 مورد از معروف ترین مراکز خرید ارومیه بپردازیم تا بدانید محصولات باکیفیت را از کجا و با چه قیمتی تهیه کنید.

متاسفانه در سایت های مختلف هیچ عکس درست و باکیفیتی از مراکز خرید ارومیه وجود نداشت تا بتوانیم با شما به اشتراک بگذاریم. مجبور شدیم از عکس های محدودی استفاده کنیم و روی همکاری شما حساب کنیم. اگر اهل ارومیه هستید یا مسافر این شهر هستید و دوست دارید به تکمیل این مقاله کمک کنید، می توانید از طریق ایمیل یا بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

1- بازار خیابان آهندوست ارومیه

هرکسی که اهل ارومیه باشد، خیابان آهندوست را به خوبی می شناسد. این خیابان یکی از پررفت وآمدترین و قدیمی ترین خیابان های مرکز ارومیه است که به خاطر تنوع فروشگاه ها و مغازه هایی که دارد، به یکی از مهم ترین مراکز خرید ارومیه تبدیل شده است.

خیابان آهندوست که به نام بازار خیابان آهندوست ارومیه معروف است، پر از انواع و اقسام رستوران با غذاهای سنتی خوشمزه و فروشگاه های تخصصی لوازم خانگی است. اگر قصد تهیه جهیزیه و خرید لوازم خانگی از جمله سیستم صوتی، تصویری، ظرف و ظروف آشپزخانه و… داشتید، حتما می توانید لوازم مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تهیه کنید.

آدرس بازار آهندوست ارومیه: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان آهندوست

بازار خیابان آهندوست ارومیه روی گوگل مپ

2- مجتمع تجاری تورک مال

تورک مال یکی از لوکس ترین مراکز خرید ارومیه است که اگر قصد خرید در ارومیه داشته باشید، حتما باید به آن سر بزنید. این مجتمع تجاری، تفریحی در سال 1397 در مساحتی به زیربنای 40 هزار مترمربع افتتاح شد تا فضایی بی نقص، برای عرضه محصولات باکیفیت خارجی باشد.

تورک مال دارای 5 طبقه است و شامل بخش های مختلفی از جمله هایپر مارکت، فروشگاه و مغازه های ارائه کننده برندهای معتبر ترک، شهربازی مخصوص بچه ها، رستوران و فودکورت است.

البته با توجه به تازه تاسیس بودن این مجموعه، هنوز تعدادی از فروشگاه های تورک مال فعال نشده اند. تورک مال دارای پارکینگ طبقاتی است و لازم نیست نگران پیدا کردن جای پارک باشید. این مجتمع با توجه به محصولاتی که ارائه می کند، در دسته مراکز خرید گران قیمت قرار می گیرد.

آدرس تورک مال: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان دانشکده (شهید بهشتی)

تلفن: 33479117-044

مجتمع تجاری تورک مال روی گوگل مپ

3- مجتمع تجاری برلن از مراکز خرید ارومیه

مجتمع تجاری برلن که با نام پاساژ برلن نیز شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین مراکز خرید ارومیه به شمار می آید. این مجتمع اغلب دارای فروشگاه های پوشاک زنانه و مردانه و انواع کیف و کفش است. فروشگاه های این پاساژ، فاقد محصولات برند و خارجی است، برای همین بیشتر محصولات دارای قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولی هستند.

شاید ظاهر مجتمع تجاری برلن مانند پاساژهای لوکس تازه و امروزی نباشد، اما قیمت مناسب فروشگاه ها و کیفیت خوب محصولات، این پاساژ را به محل مناسبی برای خرید در ارومیه تبدیل کرده است.

دو طبقه پاساژ برلن به فروشگاه های پوشاک اختصاص دارد، یک طبقه آن خانه بازی مخصوص بچه ها بوده و سایر طبقات استفاده تجاری و مسکونی دارند. با وجود اینکه این مجتمع خیلی بزرگ نیست، شما می توانید خیلی از چیزهایی که نیاز دارید با کمی گردش بین مغازه های پاساژ پیدا کنید.

آدرس مجتمع تجاری برلن: آذربایجان غربی، ارومیه، شهرک فرهنگیان، خیابان اول شمالی، کوچه اول

مجتمع تجاری برلن روی گوگل مپ

4- مجتمع تجاری امیرکبیر

مجتمع تجاری امیرکبیر یا پاساژ امیرکبیر یکی مراکز خرید ارومیه است که سال های سال محلی برای خرید و گردش بوده است. با توجه به مجتمع های تجاری امروزی، می توان حدس زد که ممکن است این پاساژ سه طبقه، در نگاه اول چندان مجذوب کننده به نظر نرسد، اما واقعیت این طور نیست!

مجتمع تجاری امیرکبیر با توجه به موقعیت مکانی خود در مرکز شهر، در یکی از پررفت وآمدترین خیابان های ارومیه قراره گرفته است و روزانه بسکمک از مردم از آن خرید می کنند.

مغازه های مجتمع امیرکبیر شامل فروشگاه پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشگاه انواع فیلم و موسیقی است. در طبقه زیرهمکف، حوض بزرگی به همراه تزییانت گل و گیاه قرار گرفته است که مطمئنا از دیدن آن لذت ببرید.

با توجه به اینکه پاساژ امیرکبیر در مرکز شهر و در خیابان خیام که کاملا سنگفرش شده، قرار گرفته است، امکان یافتن جای پارک خیلی کم است و بهتر است از پارکینگ های عمومی محله های اطراف استفاده کنید. از جمله ویژگی های پاساژ امیرکبیر، دسترسی مناسب آن به منطقه ها مختلف شهر است.

آدرس مجتمع تجاری امیرکبیر: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان خیام جنوبی

مجتمع تجاری امیرکبیر روی گوگل مپ

5- پاساژ پاکو

پاساژ پاکو یکی از مراکز خرید ارومیه است که در چند سال اخیر افتتاح شده است. این پاساژ سه طبقه، فروشگاه های مختلفی از جمله انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و… دارا است که اغلب قیمت های نسبتا مناسبی دارند. برای همین پاساژ پاکو را می توان محل مناسبی برای خرید در ارومیه دانست.

آدرس پاساژ پاکو: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان شمالی، کوی اول

لوکیشن پاساژ پاکو روی گوگل مپ

6- پاساژ برلیان

پاساژ برلیان یکی از بازارهای ارومیه است که جزو قدیمی ترین مراکز خرید ارومیه به شمار میرود. این پاساژ 5 طبقه با ساختمانی نسبتا قدیمی در یکی از پررفت وآمدترین خیابان های شهر ارومیه، خیابان امام واقع شده است که طبقه زیرزمین، هم کف و طبقه اول آن مغازه های تجاری قرار دارند.

به خاطر قدیمی بودن ساختمان، راه پله های پاساژ شرایط خیلی مناسبی ندارد و طبقات بالا نسبت به طبقات پایین فعالیت و رونق کم تری دارند. اما طبقات پایین پاساژ برلیان، روزانه محل خرید بسکمک از مردم ارومیه است.

اغلب مغازه های پاساژ برلیان در حال فروش انوان عینک، زیروآلان تخصصی نقره، لوازم ورزشی ، فروشگاه روپوش پرستاری و پزشکی و… هستند اما به خاطر تعداد زیاد مغازه های عینک فروشی، پاساژ برلیان در میان مردم ارومیه با نام پاساژ عینک فروشی نیز شناخته می شود.

آدرس پاساژ برلیان: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام

پاساژ برلیان روی گوگل مپ

7- مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری طوبی نیز مانند بسکمک از مراکز خرید ارومیه در خیابان امام، در مرکز شهر واقع شده است. این مجتمع تجاری در میان بازارهای ارومیه که به تازگی افتتاح شده، یکی از پاساژهای نسبتا لوکس شهربه شمار میرود که دارای واحدهای تجاری مختلف از جمله فروش پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، زیروآلات، کیف، کفش و… است.

از جمله امکانات مجتمع تجاری طوبی، پارکینگ طبقاتی آن است که در خیابانی به شلوغی خیابان امام، موهبت بزرگی است. موقعیت جغرافیایی مجتمع تجاری طوبی به گونه ای است که اگر به قصد گردش و خرید به آن سر بزنید، به راحتی می توانید به پاساژها و بازارهای ارومیه، کافی شاپ ها و رستوران های اطراف مجتمع طوبی نیز سر بزنید.

آدرس مجتمع تجاری طوبی: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام، بعد از کوی هشتم

مجتمع تجاری طوبی روی گوگل مپ

8- پاساژ تاناکورا از مراکز خرید ارومیه

تاناکورای ارومیه یکی از مراکز خرید ارومیه است که از قدیم طرفداران زیادی داشته است و به یکی از مقاصد گردشگری مهم ارومیه تبدیل شده است. پاساژ تاناکورا جزو بزرگ ترین بازارهای فروش پوشاک دست دوم خارجی در کشور است که در طول سالیان با توجه به شرایط، تغییرات زیاده داشته است.

اجناس موجود در تاناکورای ارومیه انواع لباس ها زنانه، مردانه، بچگانه، لوازم ورزشی، کیف و کفش دست دوم یا استوک با برندهای مطرح خارجی هستند که با قیمت های مناسب فروخته می شوند.

درست است که ما با نام پاساژ تاناکورا این مرکز خرید را به شما معرفی می کنیم، اما واقعیت این است که تاناکورای ارومیه بیشتر شبیه بازاری با چند راسته و مغازه های مختلف است تا تصور مشترکی که همه از پاساژ داریم.

چند راسته اول مختص فروش لباس یا پوشاک و راسته آخر به طور اختصاصی به فروش کیف، کفش و لوازم ورزشی می پردازد. البته امروزه تعدادی از مغازه های تاناکورا محصولات خارجی دست اول و نو نیز به مشتریان ارائه می دهند.

پاساژ تاناکورا بعد از چند آتش سوزی مختلف در دوره های مختلف بازسازی شده است وبا توجه به اینکه گشتن در بازار تاناکورا حتما چند ساعتی وقت شما را می گیرد، بهتر است بدانید تاناکورای ارومیه دارای سرویس بهداشتی و پارکینگ روباز است.

آدرس تاناکورای ارومیه: آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده ارومیه به اشنویه

پاساژ تاناکورا روی گوگل مپ

9- پاساژ آذربایجان

پاساژ آذربایجان یا مرکز خرید آذربایجان یکی از مراکز خرید ارومیه است که دارای واحدهای تجاری از جمله فروش پوشاک، بدلیجات، لوازم و قطعات موبایل و… است. بیشتر می توان گفت که طبقات اولیه و هم کف این پاساژ فعال است و طبقات بالایی رونق چندانی ندارند.

قیمت اجناسی که در مرکز خرید آذربایجان به فروش می رسد مناسب بوده و دسترسی آن به خیابان سنگفرش خیام و فروشگاه های اطراف نیز موقعیت مناسبی برای این پاساژ ایجاد کرده است. پاساژ آذربایجان پارکینگ ندارد، اما در زمان های مناسب می توانید ماشین خود را در خیابان های اطراف پارک کنید.

آدرس پاساژ آذربایجان: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان خیام، فلکه خیام

دسترسی: موقعیت مرکز خرید آذربایجان به گونه ای است که دسترسی به آن از چند خیابان مختلف از جمله خیابان خیام جنوبی، فلکه جهاد و باکری امکان پذیر است.

پاساژ آذربایجان روی گوگل مپ

10- بازارچه مرزی سِرو

بازارچه های مرزی، مراکز خریدی هستند که در منطقه های نزدیک به مرز فعالیت داشته واجناس وارداتی را با قیمتی مناسب تر در اختیار خریداران قرار می دهند. بازارچه مرزی سرو یکی از بازارهای ارومیه است که در جاده شهرستان سرو در ارومیه قرار گرفته است.

این بازار یکی از مراکز خرید ارومیه است که از چندین مغازه کنار هم تشکیل شده است. این بازارچه محل فروش پوشاک زنانه و مردانه ترک، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی بسته بندی شده با برندهای معتبر است.

بازارچه مرزی سرو، فضایی باز به عنوان پارکینگ روباز داشته و با محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، طرفداران زیادی در میان مردم ارومیه و گردشگران دارد.

آدرس بازارچه مرزی سرو: آذربایجان غربی، سرو، 55 کیلومتر به طرف گمرک سرو

بازارچه ترکیه روی گوگل مپ

11- مراکز خرید ارومیه در خیابان استادان

خیابان استادان ارومیه یکی از محله های لوکس و معروف ارومیه است که بسکمک از مراکز خرید ارومیه در منطقه دانشکده و خیابان استادان قرار گرفته اند و بسکمک از اهالی ارومیه هرروز برای گردش و خرید به این مراکز خرید و بوتیک های خیابان استادان سر می زنند.

با توجه به اینکه تعداد مجتمع تجاری های استادان بسیار زیاد است، به جای معرفی تک به تک آن ها، لیستی کامل از نام مجتمع های تجاری در اختیار شما قرار می دهیم تا یک روز کامل از برنامه خود را به گردش در این خیابان اختصاص دهید.

بهتر است درباره رده قیمتی اجناس این مراکز از قبل به شما اطلاع بدهیم که به خاطر موقعیت مکانی و خارجی بودن اجناس، قیمت ها بالاتر از سایر بازارهای ارومیه خواهد بود.

تعداد زیاد بوتیک ها و فروشگاه های خیابان استادان در نگاه اول حسابی توجهتان را جلب می کنند. از جمله مجتمع های تجاری این منطقه، می توان به مجتمع تجاری میلاد نور، مرکز خرید ژابیز، مجتمع تجاری عازمی، مرکز خرید پردیس و مجتمع تجاری استادان… اشاره کرد. هر کدام از این مراکز محلی برای خرید انواع پوشاک با برندهای خارجی، لوازم دکوراسیون منزل، کیف، کیفش، لوازم آرایشی بهداشتی و… هستند.

البته لازم به ذکر است بخشی از مغازه های بعضی از مراکز خرید هنوز غیر فعال هستند، بنابراین بهتر است از دیدن آن ها تعجب نکنید.

برای خرید باید حسابی راه بلد باشید!

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله دادیم، تا اینجای کار حسابی راه بلد شده اید. خرید از ارومیه کار سختی نیست، فقط باید درست بدانید که برای خرید چه چیزی، بهتر است کجا بروید، که البته حالا با خواندن این مقاله می دانید. به طور کلی تجمع مراکز خرید ارومیه در بعضی از منطقه ها و خیابان های شهر مثل خیابان استادان، منطقه دانشکده یا خیابان امام بیشتر است. با توجه به منطقه و نوع اجناس، رده قیمتی محصولات فرق دارد، بهتر است بدانید رده بندی قیمت در منطقه ها بالای شهر مانند خیابان استادان بالاتر از منطقه ها مرکز شهر است.

در نهایت با توجه به تجمع مراکز خرید، اگر تصمیم بگیرید به یکی از مراکز خرید سر بزنید، احتمالا فرصت خواهید داشت به مجتمع های تجاری یا بازارهای اطراف هم سری بزنید. ارومیه شهری خوش آب وهوا با مردمانی خونگرم و صمیمی است، هر جا از راستا خود دچار مسئله ای شدید می توانید روی مهمان نوازی آن ها حساب کنید.

منبع: علی بابا

به "معرفی 11مورد از معروف ترین مراکز خرید ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 11مورد از معروف ترین مراکز خرید ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید