نانوحفره به یاری دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت دندانی می آید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، برای کاهش شکست در فرآیند کاشت ایمپلنت های دندانی، روش جدیدی ارائه شده که در آن از نانوحفره برای تثبیت بهتر ایمپلنت در لثه استفاده می گردد.

نانوحفره به یاری دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت دندانی می آید

به گزارش گروه فناوری وبلاگ تکنولوپ، دستاورد های اخیر محققان دانشگاه کوئینزلند نشان می دهد که احتمالا می توان از فناوری نانو برای موفقیت درازمدت ایمپلنت های دندانی استفاده کرد.

کاران گوالاتی از محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کوئینزلند می گوید که اصلاح ایمپلنت های دندانی با نانوحفره می تواند به محافظت از این ایمپلنت ها و افزایش شانس موفقیت در کاشت ایمپلنت یاری کند.

گوالاتی اضافه کرد: پیوند ضعیف میان ایمپلنت و بافت اطراف آن، یکی از دلایل شکست در کاشت ایمپلنت های دندانی است. اگر فضای اطراف ایمپلنت بعد از کاشت در لثه به خوبی پر نگردد، باکتری ها می توانند وارد این فضا شده و موجب عفونت لثه شوند. راه حل ساده ما، استفاده از نانوحفره است که دارای سوراخ هایی در مقیاس نانومتری بوده که در حدود 40 تا 80 نانومتر قطر دارند. این نانوحفره ها برای پوشاندن سطح ایمپلنت استفاده می شوند. یافته های ما نشان می دهد که بافت نرم به خوبی به سطح این نانوحفره متصل می گردد؛ در نتیجه، بافت نرم موجب پرشدن بهتر فضای میان ایمپلنت و لثه می گردد.

وی توضیح داد: شکست در فرآیند ایمپلنت دندان در سال در استرالیا بار مالی سنگینی ایجاد می نماید. میزان شکست کاشت ایمپلنت دندانی به طور کلی 5 تا 10 درصد است و برای افراد سیگاری این رقم تا 20 درصد نیز می تواند باشد. نارسایی در بیماران مسن، افراد غیرسیگاری مبتلا به مسائل بهداشت دهان و دندان و همچنین کسانی که دندان های ضعیف دارند بیشتر است. افراد مبتلا به دیابت و پوکی استخوان نیز بیشتر دچار مشکل می شوند.

از نظر مالی، شکست در ایمپلنت دندان منجر به پرداخت هزاران دلار بیشتر از هزینه کاشت دندان می گردد. بنابراین، این پیشرفت در کاهش شکست ایمپلنت های دندانی گامی موثر و اساسی در بهبود سلامت دندان و دهان برای جامعه است که در آن از فناوری نانو استفاده شده است.

گوالاتی امیدوار است که آزمون های بالینی روی این فناوری سال آینده شروع گردد. ما دستورالعمل ها و روش های درمانی را بهینه کردیم و اکنون آماده هستیم تا تحقیقات را به واقعیت تبدیل کنیم. ما در حال حاضر به دنبال بودجه ای هستیم که بتوانیم تجهیزات مورد احتیاج را خریداری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوحفره به یاری دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت دندانی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوحفره به یاری دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت دندانی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید