هشدار نسبت به افزایش مسمومیت با منوکسیدکربن تهران

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رئیس اورژانس تهران از افزایش موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران طی روزهای اخیر خبرداد.

هشدار نسبت به افزایش مسمومیت با منوکسیدکربن تهران

به گزارش ایسنا، یحیی صالح طبری به آمار موارد ناشی از گازگرفتگی در مرکز طی روزهای اخیر اشاره نمود و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر موارد مسمومیت های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که تنها در تهران و طی حدود 10 روز اخیر بیش از 120 مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه افزایش این آمار با کاهش دما در تهران بی ارتباط نیست، گفت: مونوکسیدکربن گازی بدون بو و رنگ است، به طوریکه وقتی کسی وارد این فضا می گردد هیچ بویی حس نمی کند و اکثریت فوت های ناشی از آن در زمان خواب اتفاق می افتد. این گاز 200 برابر بیشتر از اکسیژن، تمایل به ترکیب با سلول های خونی (هموگلوبین) را دارد و بنابراین سریعاً جذب خون انسان می گردد.

رئیس اورژانس تهران از شهروندان خواست که اگر در منزل، ویلا یا هر محیط بسته دیگری قصد استفاده از بخاری و حتی شومینه را دارند از باز بودن منافذ و خروجی هوا مطمئن باشند و از وسایل گازسوز ایمن و استاندارد استفاده نمایند. بعلاوه درصورت مواجهه با افراد مسموم بلافاصله آن ها را از فضا خارج و در و پنجره ها را باز نمایند چرا که برترین راه حل برای نجات افراد مسموم با گاز مونوکسید کربن، اکسیژن فراوان است.

منبع: فرارو

به "هشدار نسبت به افزایش مسمومیت با منوکسیدکربن تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به افزایش مسمومیت با منوکسیدکربن تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید