وحشت سرمایه دار ترین مرد جهان از اپلیکیشن جنجالی محبوب!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، زومیت نوشت: ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام نمود به علت تأثیرات احتمالی هوش مصنوعی بر تمدن بشر، دچار بحران وجودی شده است.

وحشت سرمایه دار ترین مرد جهان از اپلیکیشن جنجالی محبوب!

اگر از پیشرفت های چشمگیر اخیر در حوزه هوش مصنوعی نگران هستید، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر و تسلا و اسپیس ایکس، نیز همین احساس را دارد. این میلیاردر آمریکایی اخیراً توییتی منتشر نموده است که نشان می دهد دربرابر فناوری مذکور، دچار بحران وجودی شده است.

اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم، توییت اخیر ایلان ماسک درباره بحران وجودی هوش مصنوعی با توییت های دیگر او ارتباط چندانی ندارد. هوش مصنوعی اواخر سال گذشته با معرفی چت بات ChatGPT به طورعمومی دردسترس همه مردم دنیا نهاده شد و به یکی از برنامه های سریع ازنظر رشد تبدیل شد. در همین حال، مایکروسافت و گوگل نبردی سنگین را درباره آینده هوش مصنوعی و تأثیر آن روی موتورهای جست وجو شروع نموده اند.

به بیان بهتر، امکان دارد هوش مصنوعی تنها نقطه عطف سال 2023 نباشد و به تمدنی نو تبدیل گردد. علاوه براین، خطرهای بسیار جدی هوش مصنوعی و نبرد تسلیحاتی مبتنی بر این فناوری می تواند به بحران وجودی منجر گردد.

تعجب آور نیست که ببینیم ماسک درباره اضطرات ناشی هوش مصنوعی خود صحبت می نماید؛ زیرا اخیراً نقدها زیادی علیه OpenAI مطرح نموده است؛ شرکتی که خود یکی از بنیان گذاران آن بود و در سال 2018 به دلایلی از هیئت مدیره آن استعفا داد.

ماسک با انتشار توییتی خاطرنشان کرد:

OpenAI به عنوان شرکتی منبع باز تأسیس شد و نام آن به همین علت انتخاب شده است؛ شرکتی غیرانتفاعی برای خدمت به مردم. بااین حال، اکنون به منبعی بسته با تمرکز بر حداکثر سود تبدیل شده است و مایکروسافت آن را به طورمؤثر کنترل می نماید.- ایلان ماسک

به نوشته فیوچریسم، صحبت های اخیر ماسک درباره هوش مصنوعی، لحنی هشداردهنده به خود گرفته است و این موضوع به وضوح نشان می دهد مدیرعامل توییتر نگرانی هایی درباره احتمال نابودی تمدن با فناوری مذکور دارد.

به هرحال، ماسک همچنان اعتقاد دارد نگرانی های موجود درزمینه هوش مصنوعی در درازمدت ارزشش را خواهد داشت. او دادامه توییت های خود گفت:

با وجود همه نکات منفی درباره هوش عمومی مصنوعی (AGI) که به عنوان بحران وجودی در نظر گرفته می گردد، ترجیح می دهم زنده باشم و تأثیرات AGI را ببینم تا اینکه در گذشته زندگی کنم و به تأثیرات این فناوری بی توجه باشم.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "وحشت سرمایه دار ترین مرد جهان از اپلیکیشن جنجالی محبوب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت سرمایه دار ترین مرد جهان از اپلیکیشن جنجالی محبوب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید