حکمرانی مجازی، قانون تازه شبکه های اجتماعی در روسیه، الزام همه شبکه های اجتماعی به استقرار دفتر نمایندگی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرده است که به موجب آن تمام شبکه های اجتماعی بزرگ خارجی موظف به افتتاح دفاتری در روسیه خواهند بود.

حکمرانی مجازی، قانون تازه شبکه های اجتماعی در روسیه، الزام همه شبکه های اجتماعی به استقرار دفتر نمایندگی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ تکنولوپ به نقل از رویترز، مسکو امیدوار است این تصمیم شبکه های اجتماعی خارجی را مجبور به پاسخ گویی دقیق تر در قبال دولت این کشور کند. مقامات روسیه از مدتها قبل در پی افزایش کنترل شبکه های اجتماعی خارجی و کاهش وابستگی به آنها هم سایر شرکت های خارجی بوده اند.

روسیه تا به حال چندین بار شبکه های اجتماعی خارجی و به خصوص آمریکایی را به علت عدم پاکسازی محتوای غیرقانونی و ضددولتی جریمه کرده و در مواردی سرعت دسترسی به شبکه هایی مانند توئیتر را به نام مجازات کاهش داده است. هفته گذشته روسیه شکایتی را بر علیه آلفابت که گوگل زیرمجموعه آن است به علت نقض مصوبه مجلس این کشور در زمینه جلوگیری از نشت اطلاعات شخصی کاربران به خارج از روسیه، به جریان انداخت.

قانون نو شبکه های اجتماعی روسیه در مورد آن دسته از شرکت های فناوری خارجی اعمال می شود که حداقل نیم میلیون نفر کاربر در روسیه داشته باشند. این شرکت ها باید یک حساب شخصی را بر روی وب سایت رگولاتوری حوزه ارتباطات دولت روسیه موسوم به Roskomnadzor به ثبت برسانند و انواع جریمه ها مانند ممنوعیت دریافت آگهی های تبلیغاتی در انتظار متخلفان است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حکمرانی مجازی، قانون تازه شبکه های اجتماعی در روسیه، الزام همه شبکه های اجتماعی به استقرار دفتر نمایندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، قانون تازه شبکه های اجتماعی در روسیه، الزام همه شبکه های اجتماعی به استقرار دفتر نمایندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید