کتاب تاریخ ولایت مکری روانه بازار شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، به گزارشخبرنگار خبرنگاران در ارومیه، کتاب تاریخ ولایت مکری اثر کامران ثنائی، نویسنده سردشتی روانه بازار شد.

کتاب تاریخ ولایت مکری روانه بازار شد

این کتاب دربرگیرنده تاریخ کوردستان مکری شامل شهرستان های مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر، میاندوآب، نقده، اشنویه و ایلات این نواحی در یک دوره زمانی 450 ساله از زمان تشکیل میرنشین مکری در نواحی جنوب دریاچه ارومیه چند سال قبل از تشکیل دولت صفوی تا اواخر دوره قاجار است.

نویسنده کتاب کامران ثنائی با پیگیری سیر حوادث روزگار، تاریخ ولایت مکری را از لابه لای کتب و منابع تاریخی استخراج نموده و حقایق تاریخی را با استناد به منابع دست اول هر دوره و با بکارگیری اسناد و آرشیو دولت های وقت بیان نموده است.

کتاب تاریخ ولایت مکری برای اولین بار در چند جلد محدود در اواخر اسفند 1401 به بازار آمد و اکنون در دسترس علاقمندان واقع شده است، و این کتاب در 2 جلد از طریق انتشارات سها چاپ شدە است.

کتاب تاریخ ولایت مکری در کتاب فرشی های گزینگ، مهرگان، آگورا و رامان در مهاباد، کتاب فروشی های مکریان، حفیدی و امام شافعی در سردشت، کتاب فروشی مکریان در بوکان، کتاب فروشی دانش در پیرانشهر، کتاب فروشی نالوسی در اشنویه و کتاب فروشی خانی در سقز در دسترس است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب تاریخ ولایت مکری روانه بازار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ ولایت مکری روانه بازار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید