کووَکس توزیع واکسن های کرونا را از ماه جاری میلادی شروع می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدیر ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت از شروع توزیع واکسن کرونای کووَکس با هدف یاری به کشورهای فقیر و در حال توسعه اطلاع داد.

کووَکس توزیع واکسن های کرونا را از ماه جاری میلادی شروع می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تکنولوپ، کیت اوبراین مدیر ایمن سازی سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود کشورهای فقیرتر می توانند دریافت و تزریق واکسن کووید-19 را در این ماه با برنامه و تصمیمی تحت حمایت این سازمان با هدف یاری به سرانجام همه گیری، شروع نمایند.

اوبراین در رویدادی مجازی گفت: کووَکس 6 میلیارد دلار جمع آوری نموده تا بتواند به 92 کشور فقیر و در حال توسعه دنیا که امکانات ضعیفی برای خرید واکسن دارند، یاری اقتصادی کند.

تا به امروز کشورهای ثروتمندتر از جمله انگلیس، اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا، سوئیس در صف دریافت واکسن از شرکت هایی از جمله فایزر، مدرنا و واکسن آکسفورد هستند.

WHO در تاریخ 31 دسامبر لیست استفاده اضطراری خود را به واکسن فایزر اختصاص داد و اکنون در حال آنالیز واکسن های آکسفورد و سینوفارم چین برای شرایط مشابه است و همچنین با مدرنا و موسسه گااقتصادیای روسیه در خصوص تصمیم خود مصاحبه نموده است.

اوبراین اضافه نمود: این مرکز به بیش از 2 میلیارد دوز واکسن دسترسی دارد. ما احتمالا اواخر ژانویه تحویل این واکسن ها را شروع خواهیم کرد، و در غیر این صورت توزیع واکسن مطمئنا اوایل یا اواسط فوریه انجام خواهد شد.

او گفت: تا به امروز حدود 15 سازنده واکسن داده هایشان را به WHO ارسال نموده اند و از آن ها خواسته شده است که از این الگو پیروی نمایند. ما انتظار داریم که در هفته های و ماه های آینده واکسن های اضافی را برای موارد اضطراری استفاده کنیم و این سرانجام ماجرا نیست.

اتحاد واکسن و ائتلاف نوآوری های آمادگی همه گیری نیز از کووَکس پشتیبانی می نماید. در مجموع 190 کشور مشمول این طرح هستند، از جمله کشورهای ثروتمندتر که خود سرمایه گذاری می نمایند.

ایران هم برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا از کووکس اقدام نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کووَکس توزیع واکسن های کرونا را از ماه جاری میلادی شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووَکس توزیع واکسن های کرونا را از ماه جاری میلادی شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید