گردهمایی خاطره ها ، از شبیه داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، آدمی گاهی عاشق تکه ای فلز می گردد و طوری به آن دل می بندد که به مانند فرزند برایش عزیز است. خودرو اما انگار فقط تکه ای آهن نیست و روح دارد. روحی که برای هر خودرو فرق دارد و اوست که با صاحب خود ارتباط می گیرد و در دلش جای دارد. بروز این عشق را می شد در همایش خودروهای کلاسیک که انگار گردهمایی خاطره ها بود دید.

گردهمایی خاطره ها ، از شبیه داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک

بنز گردهمایی خاطره ها

وبلاگ تکنولوپ - رضا نوروزی: آدینه 19 ام خرداد ماه در مجموعه پیست آزادی بنزهایی به مهمانی آمدند که هرکدام کوله باری از خاطره را با خود همراه داشتند و آمده بودند که آن را بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارند.

کلوب های مختلف هر کدام در بخشی از پیست گرد هم جمع بودند و خودروهای آن کلوب هم به مانند سربازان در صفی مرتب به خط شده بودند. صاحبان خودروها هم زیر سایه بان ها دور هم به مصاحبه می پرداختند.

کلوب بنزسواران

یکی از پررنگ ترین کلوب ها در این همایش کلوب بنز سواران ابران بود که خودروهاب خاصی در آن حضور داشتند. یکی از این بنزها یک بنز اتاق معماری (115) سفارش آمریکا با سپرهای ویژه بود. جلال کاشفی مالک خودرو، این بنز مجذوب کننده را از سال 1354 به برترین نحو نگهداری نموده بود.

گردهمایی خاطره ها / بنز 115 مدل 200 سفارش آمریکا

تودوزی آبی رنگ و هم رنگ بدنه بدون بازسازی به همراه پرده های آبی خودنمایی می کردند. این بنز جزو معدود بنزهای دارای آمپر نمایش دور موتور بود که در جای ساعت و در قسمت کلاستر (پشت آمپر) قرار داشت. ساعت نیز به قسمت پایین داشبورد و زیر آرم 200 منتقل شده بود.

گردهمایی خاطره ها / بنز 115 مدل 200 سفارش آمریکا

شیوداق یا همان Schiebedach با تلفظ صحیح شیبه داخ که در زبان آلمانی به معنی سانروف و سقف بازشو است از امکانات جالب این خودرو بود که مالک خودرو علاقه ویژه ای به آن داشت و به خاطر استفاده از این آپشن تنها در هوای صاف و آفتابی خودرو را استارت می زد و حرکت می داد. جعبه آچار این خودرو همان جعبه آچار فابریک بنز بود که آرم حک شده بنز روی تمام آچارهای آن، حس کیفیت و اصالت بنز را به خوبی منتقل می کرد.

کلوب مینی سواران

مینی نمادی از تفکر مالی دهه 60 میلادی انگلستان بود که تا حدود سال 2000 فراوری آن ادامه داشت و با تیراژی 5،387،862 عددی یکی از پرتیراژترین خودوهای تاریخ محسوب می گردد.

اما این خودروی پرتیراژ و پر افتخار در ایران هواداران دو آتیشه ای دارد که در کلوب مینی سواران دور هم جمع شده اند و با عشق خودروی خود را به نمایش گذاشته اند.

گردهمایی خاطره ها / مینی و کلاب من

تعدادی از مینی های حاضر در همایش به سبک مینی معروف شخصیت مستربین و عروسک او یعنی تدی بازسازی شده بودند. عروسک تدی در فیلم های مستربین، اکثراوقات در گوشه شیشه عقب سمت چپ خودرو قرار داشت.

سایر خودروهای حاضر در همایش

در گوشه دیگر پیست یک ایمپالا کروک قرمز رنگ پارک بود که با تودوزی سفید خودنمایی می کرد. هواداران ایمپالا معتقدند که این خودرو با الهام از هوایپما طراحی شد.

گردهمایی خاطره ها / شورولت ایمپالا

گردهمایی خاطره ها / شورولت ایمپالا

در کلوب بلیزر سواران اما یک ون بلیزر دیده می شد که در سینمای ایران نماد باندهای خلافکار است. البته که ابهت این خودرو شاید علت این انتخاب بوده است.

گردهمایی خاطره ها / ون بلیزر

مزدا 323 شاید در دید خیلی ها یک سدان شهری میانه و کم استهلاک باشد که در بازار دست دوم گزینه مناسبی برای خرید است. اما عاشقان این خودرو نظر دیگری دارند و در کلوب خود هر نوع ارتقایی را برای خودروی خود انجام می دهند.

گردهمایی خاطره ها / مزدا 323

ژورت و ژادیلاک لقب های جالب هواداران ژیان مهاری برای این خودرو در ایران است. خریداران ژیان مهاری این خودرو را معمولا نه به علت علاقه و صرفا به علت قیمت پایین و کاربردی بودن آن خریداری می کردند و به همین دلیل با ترکیب نام ژیان و خودروی مورد علاقه خود، آن را نام گذاری می کردند. ژیان موتوری دو سیلندر با حجم 700 سی سی داشت که صدای خاصی فراوری می کرد و برای صاحبان فعلی این خودرو یکی از موارد مورد علاقه است.

گردهمایی خاطره ها / ژیان مهاری

گردهمایی خاطره ها / ژیان مهاری

بردیا مالک این ژیان نام ژورت را برای آن گذاشته بود و یک بوق شیپوری بامزه هم برای آن زیر فرمان نصب نموده بود.

گردهمایی خاطره ها / بوق بامزه ژیان مهاری

پژو 205 در مدل گت یکی از معروف ترین خودروهای دوره خود در مسابقات رالی بود. اما پژو 205 در ایران واردات چندانی نداشت و موارد محدودی وارد ایران شد. در کلوب 205 سواران، چند مدل پژو 205 گت حاضر بودند.

گردهمایی خاطره ها / پژو 205

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان

گران ترین خودرو ایران ؛ غرش اشباح در خیابان

منبع: بیت ران

به "گردهمایی خاطره ها ، از شبیه داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی خاطره ها ، از شبیه داخ بنز تا ژوروت در همایش خودروهای کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید