آخرین شرایط فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین شرایط فعالیت سامانه بارشی در این ستان را تشریح کرد.

آخرین شرایط فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

ولی بهره مند در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ تکنولوپ ضمن اعلام هشدار سطح زرد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آنالیز نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی با عبور سامانه ناپایدار طی 48 ساعت آینده جو استان کهگیلویه و بویراحمد ابری، در بعضی نقاط بارش های پراکنده و از اواخر وقت فردا با ورود موج تازه ناپایدار تا بعدازظهر روز سه شنبه بارش برف و باران در سطح استان پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: طی روز چهارشنبه کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه از عصر روز دوشنبه 27 دی ماه 1400 تا روز سه شنبه 28 دی ماه ادامه خواهد داشت و تداوم سرما تا اواسط هفته بعد خواهد بود.

بهره مند توضیح داد: در پی این سامانه بارشی، بارش باران و برف، گاهی با رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه ای، در اغلب منطقه ها سردسیری و کوهستانی بارش برف در نقاط مستعد بارش تگرگ و کاهش محسوس دما و یخبندان را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اختلال در تردد جاده ای با توجه به بارش باران و برف و وزش باد شدید به لحظه ای کولاک و برف در گردنه ها مهر و کاهش شدید تاخیر و احتمال لغو پروازها خسارت به تأسیسات ارتباطی و مخابراتی و از روز چهارشنبه 25 دی ماه به علت کاهش محسوس دما یخبندان در جاده های مواصلاتی و شهری و سرمازدگی باغات مرکبات در نواحی گرمسیر و محتمل می باشد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مردم این استان توصیه می گردد از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و کوهستانی اجتناب گردد، از صعود به ارتفاعات خودداری و از فعالیت های کوهنوردی اجتناب نمایند، نسبت به جمع آوری محصولات مرکبات در منطقه ها گرمسیری اقدام گردد و با توجه به احتمال سرمازدگی از هرس کردن درختان پرهیز گردد.

بهره مند بیان نمود: در 24 ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای 15.8 سانتیگراد گرمترین و شهر سی سخت با کمینه دمای 0.4 درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید