آرت سنتر میزبان جزیره دکارت شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تهران (پانا) - نمایشگاه نقاشی های نزار موسوی نیا با عنوان جزیره دکارت در آرت سنتر کارش را شروع کرد.

آرت سنتر میزبان جزیره دکارت شد

به گزارش روابط عمومی آرت سنتر، نمایشگاه نقاشی های نزار موسوی نیا با عنوان جزیره دکارت در آرت سنتر افتتاح شد. این نقاشی ها فضایی متفاوت دارند و موسوی نیا آنها را براساس فلسفه دکارتی خلق نموده است.

نزار موسوی نیا درباره شیوه کارش در نقاشی می گوید: آثارم به نوعی تلفیقی از چند رشته هستند و فقط نقاشی نیستند. در کارهایم روایت یا داستانی وجود دارد، حضور ادبیات و فلسفه پر رنگ است. در بخش هایی تاثیرات سینما و تصویرسازی را می بینید. نوعی طنز تلخ(گروتسک) را می بینید. همه این ها را در نقاشی هایم می بینید و در نهایت خودِ نقاشی هم فضای اصلی را تشکیل می دهد که همه این ها را در بر می گیرد.

او ادامه می دهد: در نهایت شما نمی توانید بگویید این اثر فقط فلسفه یا فقط داستان است. از همه این ها استفاده نموده ام تا هر اثر دنیای خودش را بسازد.

موسوی نیا درباره ایده این نمایشگاه و تاثیر فلسفه دکارت در آثارش می گوید: ایده این نمایشگاه از فلسفه دکارت فیلسوف بزرگ قرن هفدهم اروپا شکل گرفته است. ابتدا مخاطب باید فلسفه دکارت را بشناسد و در گام دوم نقاشی ها سعی می نمایند برخلاف نظریه دکارت عمل نمایند. این نقاشی ها آنچه دکارت درباره درک عالم تعریف می نماید را به شوخی می گیرند و به شکلی سعی می نمایند ضد نظریه دکارت عمل نمایند.

نزار موسوی نیا متولد 1358 در آبادان است. او نمایشگاه های بسیاری را در سال های گذشته برگزار نموده که از جمله آنها می توان به نمایشگاه های انفرادی او در گالری دی 1384، گالری ماه 1388، گالری ماه 1389، گالری ماه 1390، گالری ایام دبی 2012 و گالری خاک 1394 اشاره نمود.

آثار او در حراجی های مطرح هنری در دنیا چکُش خورده اند که از جمله می توان به حضور آثار او در حراج Sothebys-London 2008 و Sothebys-London2010 اشاره نمود.

بعلاوه آثار او چهار بار در حراجی هنر مدرن معاصر تهران و حراجی The young collection action bougainvillea و Art Dubai حضور داشته اند.

نزار موسوی نیا تا کنون در بیش از 100 نمایشگاه خارجی و داخلی شرکت نموده است.

نمایشگاه نقاشی های نزار موسوی نیا از 19 تا 29 آذر برپا خواهد بود و علاقه مندان به هنر، هر روز از ساعت 11 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه می توانند از این نمایشگاه به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145 باغ انجمن خوشنویسان تماشا نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آرت سنتر میزبان جزیره دکارت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرت سنتر میزبان جزیره دکارت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید