آیا حاضرید در شیب دار ترین خیابان مسکونی جهان زندگی کنید؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خیابان بالدوین در نیوزیلند، شیب دارترین خیابان مسکونی دنیا است. بله، مردم واقعا در طول آن زندگی می نمایند و زندگی آنها به این صورت است:

آیا حاضرید در شیب دار ترین خیابان مسکونی جهان زندگی کنید؟

خیابان بالدوین

خیابان بالدوین از تپه سیگنال بالا می رود که به اوتاگو هاربر در شهر دنیدن نیوزیلند مشرف است.

بالدوین، شیب دارترین خیابان دنیا

این خیابان دارای ضریب زاویه 1/5 است که باعث می گردد حتی از خیابان معروف لامبارد در سان فرانسیسکو نیز شیب دارتر باشد. بالدوین از 30 متر بالاتر از سطح دریا آغاز می گردد و تا 100 متر بالاتر از سطح دریا ادامه دارد. اگر شما هم دست به کار محاسبه شده اید، باید بگوییم که بله، این مقدار، به معنی 19 درجه انحراف یا 35 درصد شیب است.

خیابان پر تصادف

هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بالدوین، شیب دارترین خیابان دنیا گردد. نقشه کشی به نام چارلز کتل، نقشه شهر دنیدن را روی کاغذ آورد بی آنکه کوچک ترین توجهی به شیب تند تپه هایش داشته باشد. بسیاری دیگر از خیابان هایی که طراحی نموده بود، اصلا به مرحله اجرا نرسیدند. بهتر است بپذیریم که چارلز کتل چندان در شغلش پیروز نبود.

مکانیسم دائمی

خیابان بالدوین به جای آسفالت از بتن پوشیده شده است که در نیوزیلند مرسوم تر است. قیر ذوب شده و به اطراف خیابان سرازیر می گردد.

پیاده روی همانند ورزشی سنگین

طول خیابان چیزی در حدود 350 متر است. واقعا هم متراژ کمی محسوب می گردد، اما طی کردن آن، ممکن است بیش از 10 دقیقه وقت شما را بگیرد. وقتی به آنجا رسیدید، کمی استراحت کنید. نگران نباشید یک چشمه آن بالا منتظرتان است.

رابطه عشق و نفرت

کسانی که در خیابان بالدوین زندگی می نمایند، تا دلتان بخواهد علت دارند تا هم عاشق این خیابان باشند و هم از آن به شدت متنفر.

مناسب برای پرورش اندام

یکی از ساکنان این محل، از شیب تند آن برای کم کردن وزن خود استفاده می نماید. او اغلب روزها، حداقل 30 مرتبه خیابان را بالا و پایین می رود.

جاذبه جهانگردی

درجه شیب تنها علتی نیست که باعث می گردد شما دلتان نخواهد در خیابان بالدوین ساکن شوید. جهانگرد های فراوانی تمام مدت به این خیابان می آیند تا از آن تماشا نمایند و آغاز به شکلک درآوردن و عکس گرفتن در دور و اطراف این تپه شیب دار می نمایند. چنانچه به خیابان بالدوین بروید، احتمالا سو بالدوین را دیدار خواهید کرد. او عاشق دیدار با افراد گوناگون است و هر وقت که پایش را از خانه اش بیرون می گذارد، می تواند با کسانی که از آن طرف دنیا آمده اند به گفت و گو بنشیند.

شیب نوردی

هر روز، تعدادی از جهانگرد ها تنها به این علت به خیابان بالدوین می آیند که ببینند آیا می توانند از آن بالا بروند یا خیر. برخی از آنها حتی سعی می نمایند با دوچرخه طول آن را طی نمایند و برخی دیگر دویدن را امتحان می نمایند.

فضای پر نشاط

مسابقه یافا هر سال در ماه جولای در این خیابان برگزار می گردد. حدود 30000 یافای بسیار بزرگ که نوعی شیرینی است، از بالای خیابان به پایین، غلتانده می گردد. هر کدام از آنها دارای یک شماره مخصوص می باشد و عایدی این مسابقه صرف امور خیریه می گردد.

نمای از بالا

اگر بتوانید خودتان را به بالای تپه برسانید، برنده شده اید. در بالای خیابان، دیوارنمایی وجود دارد که به وسیله یکی از ساکنان نقاشی شده است. گفته می گردد اگر به آن نقطه برسید یکی از ساکنان به شما گواهی ویژه ای خواهد داد.

بازگشت

هنرمندی که این دیوارنما را نقاشی نموده است می گوید که سخت ترین قسمت آن، راندن هر روزه ماشین به سمت بالای خیابان بوده است. این مسئله ممکن است به ماشین او، صدمه ای جدی وارد نموده باشد. این مشکل وسایل نقلیه، احتمالا برای تعداد زیادی از ساکنان خیابان بالدوین صادق است.

صعود آسان

مجبور نیستید طول خیابان را قدم بزنید. خیابان بالدوین به جالی پیاده رو، به پله هایی مجهز است که شما می توانید شیب خیابان را با آنها ساده تر طی کنید.

منبع: کجارو / allday.com

به "آیا حاضرید در شیب دار ترین خیابان مسکونی جهان زندگی کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا حاضرید در شیب دار ترین خیابان مسکونی جهان زندگی کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید