ارتباط بین مصرف آویشن و فشار خون چیست؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، فشار خون به اندازه فشاری که به وسیله خون در جریان به دیواره رگ ها وارد می گردد، گفته می گردد. از عوامل ایجاد فشار خون بالا می توان به سن، وراثت، اضافه وزن، رژیم غذایی، دیابت و عوامل محیطی اشاره نمود. امروزه با توجه به سبک زندگی و دغدغه های متفاوت، فشار خون بالا در بسیاری از افراد دیده می گردد و به یک معضل تبدیل شده است. از جمله راه های درمان فشار خون، استفاده از گیاهان دارویی است. حتما در خصوص ارتباط بین مصرف آویشن و فشار خون حرف هایی شنیده اید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه استفاده از آویشن برای درمان این بیماری آشنا کنیم.

ارتباط بین مصرف آویشن و فشار خون چیست؟

آویشن و فشار خون

یکی از برترین راه ها برای کاهش فشار خون استفاده از آویشن است. آویشن سرشار از خاصیت های دارویی است که استفاده از آن برای مصارف درمانی به وسیله متخصصین طب سنتی پیشنهاد می گردد. این گیاه برای حمایت از سیستم ایمنی بدن، سیستم تنفسی و بعلاوه سیستم گوارشی و عصبی بسیار مفید است.

در بهبود فشار خون مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، پتاسیم و کلسیم بسیار موثر است و در مقابل، مصرف کم کردن مواد غذایی حاوی سدیم و چربی های اشباع شده، موجب کاهش فشار خون می گردد. بنابراین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، لازم است مصرف مواد غذایی حاوی سدیم که از همه مهمتر نمک است را محدود نمایند و به جای آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم مانند انواع میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

آویشن دارای پتاسیم بالایی است که برای مایعات و سلول های بدنی بسیار لازم است و به تنظیم فشار خون یاری می نماید. گونه خاصی از آویشن با نام Thymus linearis Benth وجود دارد که فقط در پاکستان یافت می گردد. با توجه به آزمایشات اجرا شده روی این گیاه به این نتیجه رسیده اند که این مصرف این گیاه باعث کاهش کلسترول و فشار خون می گردد.

نحوه مصرف آویشن

  • استفاده از آویشن در غذا. برترین روش استفاده از این گیاه دارویی، استتفاده از آن به جای نمک در پخت و پز غذا است.
  • مصرف کردن دمنوش آویشن. برای تهیه این دمنوش مقداری آویشن را در فنجان آب جوش ریخته و در آن را بگذارید تا دم بکشد. بعد از 5 دقیقه با صاف کردن دمنوش می توانید آن را میل کنید.
  • استفاده از عرق آویشن. این عرق را می توانید از عطاری ها تهیه کنید و یک تا سه مرتبه در روز بهره ببرید.

سایر خواص آویشن

از ترکیبات موثر موجود در گیاه آویشن می توان به آنتی اکسیدان ها و تیمول ها اشاره نمود که به آن خاصیت ضدعفونی نماینده و ضد قارچ داده اند. این گیاه دارای طبع گرم و خشک است و برای امراض های زیر مفید است:

1. توقف گلودرد و سرفه

آویشن خواص ضد میکروبی قوی دارد و یک سلاح جدی علیه گلودرد و سرفه محسوب می گردد. این گیاه یک اثر خوب در برابر مقاومت آنتی بیوتیکی ایجاد می نماید. نوشیدن دمنوش و چای آویشن در بهبود علایم سرماخوردگی و برونشیت موثر است.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

آویشن سرشار از ویتامین C است و بعلاوه منبع خوبی برای دریافت ویتامین A محسوب می گردد. از دیگر عناصر آن می توان به مس، فیبر، آهن و منگنز اشاره نمود. به همین دلیل آویشن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد.

3. درمان آکنه

آویشن، خاصیت ضدباکتریایی ویژه ای دارد. امروزه از این محصول طبیعی و ارگانیک برای مراقبت های پوستی استفاده می گردد. بعلاوه می توان از خاصیت های ضدقارچی و ضدعفونی نماینده آویشن، برای تهیه دهان شوی ها استفاده کرد.

4. خوش بونماینده ها

از روغن آویشن در صنعت عطر سازی و عطر درمانی نیز استفاده می گردد. این ماده با تاثیر روی فعالیت اعصاب، موجب بهبود خلق و خو و تقویت احساس سرحالی و شادی می گردد. حتی در فراوری دهان شویه ها و دئودورانت ها نیز این گیاه استفاده می گردد.

بعلاوه دیگر خواص آن درمان آفت، التهاب لثه و برطرف بوی بد دهان، دل پیچه، قطره قطره ادرار کردن، خرد کردن سنگ مثانه، تسکین دردها، درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک و ناراحتی های دستگاه گوارش می توان نام برد.

موارد منع مصرف آویشن

  • تیمول موجود در اسانس آویشن می تواند سبب سرگیجه، سردرد، تهوع، استفراغ و ضعف عضلانی و بعلاوه ممکن است سبب کاهش فعالیت قلب، دستگاه تنفسی و دمای بدن گردد.
  • آویشن می تواند روند انعقاد خون را با تاخیر روبرو کند. بنابراین کسانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند، از دو هفته قبل از عمل جراحی، نباید آویشن استفاده نمایند.
  • بعلاوه مصرف آن برای افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید توصیه نمی گردد.
  • ممکن است بعضی به آویشن و فرآورده های آن حساسیت داشته باشند، در این صورت نباید از این گیاه به صورت خوراکی یا موضعی استفاده نمایند.

به "ارتباط بین مصرف آویشن و فشار خون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین مصرف آویشن و فشار خون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید