اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور با حضور در مقابل ساختمان سازمان غذا و دارو نسبت به تصمیم این سازمان برای توزیع دارو های مخدر در داروخانه ها، معترض شدند.

اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تکنولوپ به نقل از کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، روز سه شنبه 18 خرداد 1400 تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در صدور ابلاغیه ای مبنی بر توزیع و عرضه دارو های مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

بعد از اینکه سازمان غذا و دارو به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازنگری در مصوبه واگذاری داروی مخدر به داروخانه که منجر به صدور مصوبه ممنوعیت مطلق عرضه دارو های مخدر در داروخانه شد و همچنین نامه معاون درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در توزیع دارو های مخدر بین مراکز درمان اعتیاد توسط دانشگاه ها را در پی داشت توجه نکرد حدود هزار نفر از درمانگران اعتیاد اقدام به تجمع اعتراض آمیز کردند.

افراد شرکت کننده در این تجمع ابلاغیه سازمان غذا و دارو را کاملاً مخالف با مصوبات و ابلاغیه های نهاد های بالادستی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و مصوبات هفتاد و پنجمین جلسه کمیته درمان آن ستاد مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه دارو های آگونیست در داروخانه ها دانستند و اعتراض شدید خود را به اقدامات فراقانونی سازمان غذا و دارو اعلام کردند.

در پی این اعتراض و پس از مذاکرات نمایندگان معترضان با مسئولین سازمان غذا و دارو توافق شد درمانگران تا روز یکشنبه آینده منتظر اقدام مسئولین در لغو نامه مذکور باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید