ارائه خدمات تشخیصی کرونا ویروس سرعت گرفت

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، یکی از اولویت های این روزهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعال کردن پویش ملی مبارزه با کرونا ویروس با هم افزایی توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور است. این هدف هم در همکاری های مشترک معاونت علمی و فناوری با دیگر نهادها عملیاتی شده است.

ارائه خدمات تشخیصی کرونا ویروس سرعت گرفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تکنولوپ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت های این روزهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعال کردن پویش ملی مبارزه با کرونا ویروس با هم افزایی توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور است. این هدف هم در همکاری های مشترک معاونت علمی و فناوری با دیگر نهادها عملیاتی شده است.

یکی از این اقدامات، تقویت توان تشخیصی کشور برای شناسایی ویروس کرونا با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکار می کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تشخیص سریع بیماری در افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس، بسیار مهم است. در این زمینه، دسترسی به آزمایشگاه های مطمئن و مجهز به دستگاه های آنالیز ویروس، از اولویت بالایی برخوردار است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز با توجه به پوشش سراسری آزمایشگاه ها در کشور، توان خود را برای تأمین تجهیزات و آزمایشگاه برای این منظور به کار گرفته است.

بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری آزمایشگاه های عضو، تجهیزات کاربردی در شناسایی ویروس کرونا از آزمایشگاه های عضو شبکه جمع آوری و در فضاهای پیش بینی شده به صورت اتاق تمیز (Clean Room) مستقر می کنند تا امکان ارایه خدمات تشخیصی با حجم بالا به صورت متمرکز برای ستاد مبارزه با کرونا فراهم شود.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده است و تا کنون اطلاعات 600 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و آزمایشگاه های بخش خصوصی در سراسر کشور با بیش از 13هزار دستگاه را گردآوری و در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارائه خدمات تشخیصی کرونا ویروس سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات تشخیصی کرونا ویروس سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید