اگر فیلم انتقام جویان: عصر اولتران روند فاز 3 دنیای مارول را مشخص می کرد چه می شد؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، فیلم انتقام جویان: عصر اولتران که دنیای سینمایی مارول تا حد زیادی آن را نادیده گرفت، در نهایت به یک فیلم مستقل تبدیل شد که رویدادهای آن پیامدهای مهمی برای فیلم های بعدی مارول نداشتند. اما اگر این فیلم بر روند حماسه ابدیت تاثیر می گذاشت چه می شد؟

اگر فیلم انتقام جویان: عصر اولتران روند فاز 3 دنیای مارول را مشخص می کرد چه می شد؟

استودیوی مارول چند ماه قبل از اکران عصر اولتران بخش قابل توجهی از برنامه های خود برای فاز 3 را در کامیک کان 2014 سن دیگو گفت، از جمله این که جاش برولین نقش تانوس را بازی خواهد نمود و نام فیلم انتقام جویان 3، جنگ ابدیت خواهد بود. مارول در زمان اکران عصر اولتران از قبل تعیین نموده بود که تانوس (نه اولتران) شرور بزرگ این حماسه خواهد بود اما به هر حال فیلم دوم انتقام جویان می توانست بر بقیه داستان حماسه ابدیت تاثیر بگذارد.

اولتران برای چندین دهه بخشی از کمیک های مارول بود و مینی سریال عصر اولتران در سال 2013 ساخته برایان مایکل بندیس، این شخصیت شرور را دوباره در رادار مخاطبان قرار داد و ثابت کرد که او پتانسیل این را دارد که ضدقهرمان کل دنیای مارول باشد. فیلم عصر اولتران به غیر از نامش، شباهت زیادی با خط داستانی کمیک عصر اولتران ندارد، چرا که دنیای سینمایی مارول در آن موقع از نظر تعداد کاراکترها و عناصری که می توانست از آن ها استفاده کند هنوز بسیار کوچک بود. با این حال، اولتران، حتی با وجود تانوس، این پتانسیل را داشت که نقطه عطفی برای دنیای سینمایی مارول باشد.

انتقام جویان: عصر اولتران شرایط لازم و کافی برای تنظیم روایت فاز 3 را داشت، چرا که اولتران یک شرور منحصر به فرد بود. خطوط داستانی زیادی درباره هر یک از انتقام جویان وجود داشت که می توانستند در طول فاز 3 روایت شوند اما بسیاری از آن ها یا دوباره به گونه ای دیگر تعریف یا به سادگی کنار گذاشته شدند. عصر اولتران در مقایسه با انتقام جویان موفقیت کم تری داشت و بسیاری از منتقدان این دنباله را تقلیدی از فیلم اول می دانند اما از طرفی دیگر با استقبال متفاوتی از سوی دیدنگران روبه رو شد. در ادامه کارگردانان فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، آنتونی و جو روسو برای کارگردانی فیلم انتقام جویان 3 انتخاب شدند و عصر اولتران در زمان اکران جنگ ابدیت، به حاشیه رفته بود. اگر مارول در تصمیمات خود در عصر اولتران پافشاری می کرد و آن خطوط داستانی را ادامه می داد، نه تنها جنگ ابدیت و پایان بازی، بلکه کل فاز 3 نیز تغییر می کرد.

جستجوی ثور برای سنگ های ابدیت به نتیجه می رسد

عصر اولتران با دیالوگ ثور درباره سنگ های ابدیت به پایان می رسد و او به جستجوی این سنگ ها می رود که می توانند قدرتی برای او به ارمغان آورند که وی نه تنها در زمین بلکه در بقیه دنیا نیز غوغا به پا کند. ثور پس از سواستفاده فکری واندا از او و توجیه شدن درباره خطرات سنگ های ابدیت، خط داستانی ضعیفی در عصر اولتران داشت. با این حال، او بعدا در ثور: رگناروک در فاز 3، به سادگی بیان می نماید که در جستجوی سنگ های ابدیت بوده و هیچ بینش خاصی درباره چگونگی روند جستجوی خود نداشته است. در واقع دنیای سینمایی مارول باز هم وقایع عصر اولتران را برای مخاطبان یادآوری می نماید.

اگر خط داستانی ثور در عصر اولتران پررنگ تر بود، داستان ثور: رگناروک به شکلی کاملا متفاوت روایت می شد. هلا هنوز در فیلم بود و ثور حداقل در فیلم ثور 3 در پی سنگ های ابدیت می رفت. ثور مطمئنا می دانست که وجود سه سنگ ابدیت (فکر، قدرت و واقعیت) به این معناست که سه سنگ دیگر نیز وجود دارند که باید آن ها را پیدا کند. شاید او در این ماجراجویی به ژاندار می رسید و قبل از جنگ ابدیت با نگهبانان کهکشان آشنا می شد.

هالک در ساکار

از بین تمام خطوط داستانی عصر اولتران برای فاز 3، حضور هالک در خارج از دنیا احتمالا می توانست برترین روند را داشته باشد. با این حال، رویارویی هالک با ثور در ابتدای فاز 3، با توجه به اهمیت ناپدید شدن هالک در پایان عصر اولتران، کمی ناسازگار است. اگر مارول واقعا قصد داشت که خط داستانی هالک را در عصر اولتران دنبال کند، برترین راه چاره ساختن فیلم پلنت هالک به جای ترکیب آن خط داستانی با ثور: رگناروک بود.

هالک در عصر اولتران حتی با وجود این که یاد گرفته بود در کنار انتقام جویان بجنگد اساسا باز هم خطری مهم برای تیم و کل سیاره محسوب می شد. پایان بندی عصر اولتران می توانست به فیلم پلنت هالک ختم گردد که در آن دیدنگران مبارزه بین بروس و هالک را دیدن می کردند و شاید بروس از بازگشت به زمین خودداری می کرد و دیگر چندان به هم تیمی هایش اعتماد نداشت. سرگذشت هالک در ساکار در حال حاضر در سریال شی هالک: وکیل دادگستری در حال آنالیز است و حتی شایعاتی درباره ساخت فیلم هالک در جنگ دنیای وجود دارد اما اگر مارول بر داستان عصر اولتران پافشاری می کرد، خیلی زودتر از این ها به این خطوط داستانی می رسید.

توسعه رابطه بروس و ناتاشا در جنگ ابدیت

بیشترین انتقادی که به فیلم عصر اولتران شد این بود که رابطه بین بروس بنر و ناتاشا رومانوف خیلی زود در ابتدای فیلم با رد و بدل شدن نگاهی کوتاه بین این دو شخصیت به پایان رسید. ادامه این رابطه در عصر اولتران بسیار مشکل ساز بود. اگر مارول تصمیم می گرفت که این خط داستانی را ادامه دهد ملاقات دوباره بروس و ناتاشا در جنگ ابدیت معنای خاصی پیدا می کرد.

بروس سال ها خارج از سیاره و ناتاشا نیز برای مدت قابل توجهی در حال فرار بود. این دو می توانستند رابطه خود را در طول جنگ ابدیت بازسازی نمایند که این قضیه لایه ای دیگر از تراژدی را به مرگ بیوه سیاه در پایان بازی اضافه می کرد.

نقش مهم تر ویژن در حماسه ابدیت

شخصیت ویژن در اواخر عصر اولتران به دنیا آمد و بسیار مورد توجه نهاده شد. مقدمات حضور ویژن در دو پرده اول فیلم فراهم شد و بیداری او همان چیزی است که اساسا دنیا را از دست اولتران نجات می دهد. ویژن به نوعی قوی ترین انتقام جو در طول رویدادهای عصر اولتران بود، زیرا در آن موقع واندا تازه آغاز به استفاده از قدرت های خود نموده و ثور هنوز نتوانسته بود پتانسیل کامل خود را بازیابی کند. ویژن هم چنین در عصر اولتران ثابت کرد که لیاقت بلند کردن میولنیر را هم دارد. با این حال، قدرت ویژن در فاز 3 نه تنها به شدت کاهش پیدا کرد، بلکه اهمیت او در داستان نیز کم رنگ تر شد.

اگر عصر اولتران بر روایت فاز 3 تاثیر گذار بود، ویژن هم چنان در میان قدرتمندترین و اصلی ترین انتقام جویان قرار می گرفت و به این ترتیب، نقش مهم تری در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دریافت می کرد و در فاز 3 از یک ماشین بی روح به فردی تبدیل می شد که می خواست در بین انسان ها زندگی کند. البته این روند در دنیای سینمایی مارول نیز مشهود است اما در خارج از صفحه نمایش اتفاق می افتد. سرنوشت این شخصیت هم چنان همان خواهد بود اما نقش او در حماسه ابدیت محدود به مک گافین نمی شد.

حمله مستقیم تانوس به انتقام جویان

تانوس در صحنه پس از تیتراژ فیلم عصر اولتران دستش را مشت می نماید و می گوید: پس خودم این کار را انجام خواهم داد. چندان تعیین نیست که وی دقیقا چگونه از نتیجه نبرد انتقام جویان با اولتران مطلع بود اما این صحنه نشان می دهد که تایتان دیوانه انتظار داشت تا قدرتمندترین قهرمانان زمین با اشتباهات خود نابود شوند. تانوس با شکست اولتران و عدم نابودی انتقام جویان، خودش به زمین می رود تا دشمنان قوی تر خود را قبل از جمع آوری سنگ های ابدیت موجود در این سیاره از بین ببرد. این خط داستانی در جنگ ابدیت به طور کامل رها شد و زمانی که تانوس پایان به زمین رسید، تنها یک سنگ برای جمع آوری به جای مانده بود.

خط داستانی تانوس در عصر اولتران می توانست ساختار جنگ ابدیت را کاملا تغییر دهد. تانوس به جای جستجوی سنگ های دیگر در سراسر کهکشان ابتدا به زمین می رفت و درگیری و نبرد مستقیم تری بین او و انتقام جویان روی زمین اتفاق می افتاد و احتمالا انتقام جویان نیز به تیم های کوچک تقسیم نمی شدند. با این حال، حتی نتیجه این نبرد انتقام جویان با تانوس نیز هم چنان مشابه نبرد واکاندا در جنگ ابدیت خواهد بود، زیرا تانوس باید در ابتدا برنده می شد تا هیجان و ریسک داستان پایان بازی بالا باشد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگر فیلم انتقام جویان: عصر اولتران روند فاز 3 دنیای مارول را مشخص می کرد چه می شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر فیلم انتقام جویان: عصر اولتران روند فاز 3 دنیای مارول را مشخص می کرد چه می شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید