با این اپلیکیشن اطلاعات کاملی درباره آنتن های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خیلی اوقات دوست داریم درباره آنتن BTS نزدیک خانه مان اطلاعات کسب کنیم. چقدر با نزدیک ترین آنتن موبایل همراه اول یا ایرانسل یا رایتل فاصله داریم؟ این آنتن دقیقا کجا است و در چه زاویه ای با ما قرار گرفته است؟ کدام باندهای رادیویی روی این آنتن موبایل فعال هستند و شرایط سیگنال دهی یا دریافت سیگنال گوشی ما چگونه است؟ در کدام نقطه قرار بگیریم؛ شرایط آنتن دهی بهتر می گردد و …

با این اپلیکیشن اطلاعات کاملی درباره آنتن های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید

بسیاری از کاربران حرفه ای نیز در هر نقطه جدیدی قرار می گیرند؛ سریعا دنبال برج های سلولی موبایل گشته و اطلاعات شان را جمع آوری می نمایند تا به تنظیم بهتر مودم، بتوانند اینترنت سریع تر و با کیفیت تری دریافت نمایند.

اپلیکیشن های زیادی برای یافتن آنتن های موبایل در سطح شهر و جمع آوری اطلاعات آن ها وجود دارد که برنامه NetMonster یکی از معروف ترین آن ها برای گوشی های اندرویدی و گوگل پلی است.

اپلیکیشن NetMonster برای شما نزدیک ترین برج های سلولی یا BTS را یافته و اطلاعات آن ها را نمایش می دهد. این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و کار با آن اصلا سخت یا پیچیده نیست و تقریبا هر کاربر یا دارنده گوشی تلفن همراهی می تواند بفهمد که در اطراف اش از نظر آنتن های موبایل چه خبر است.

در صفحه اصلی این برنامه، اطلاعات نزدیک ترین آنتن موبایل یافته شده به همراه سایر آنتن ها نمایش داده می گردد. شما با یک نگاه می توانید بفهمید این آنتن موبایل متعلق به کدام اپراتور است؛ کدام نسل موبایل است و روی چه باند رادیویی تنظیم شده است.

فاصله شما با آنتن، پارامترهای RSSI و RSRP و RSRQ و SNR آنتن موبایل را به شما نشان می دهد و می تواند شرایط آن ها را نیز به صورت گرافی به نمایش بگذارد تا بهتر تجزیه و تحلیل کنید شرایط آنتن دهی یا گیرندگی شما چگونه است.

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن NetMonster، نمایش دقیق محل آنتن موبایل روی نقشه است. شما می توانید در نقشه های گوگل این آنتن را مشاهده کنید یا نقشه های دیگری برای نمایش بهتر خیابان ها و کوچه ها انتخاب نموده و محل نصب آنتن موبایل را در آن ها ببینید.

این برنامه به طور دقیقی به شما می گوید چقدر با آنتن موبایل فاصله دارید و اگر پیاده بخواهید به سمت آن بروید یا از ماشین استفاده می کنید؛ چقدر زمان در راه هستید. همین طور، شعاع آنتن دهی BTS را به شما نشان می دهد تا بتوانید دریابید شما در این شعاع و محدود پوشش دهی قرار دارید یا خیر.

این اپلیکیشن اندرویدی، از همه فناوری های شبکه های تلفن همراه از جمله نسل های 2G و 3G و 4G و 5G پشتیبانی می نماید و حتی می تواند فرکانس های رادیویی شبکه های 5G NSR را تشخیص داده و روی نقشه نمایش دهد.

اگر احتیاج به جمع آوری اطلاعات درباره نزدیک ترین BTS به خودتان در یک منطقه را داشتید یا می خواستید نزدیک ترین انتن های موبایل را پیدا کنید؛ برنامه NetMonster تقریبا کامل است و همه چیز را به شما می گوید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "با این اپلیکیشن اطلاعات کاملی درباره آنتن های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اپلیکیشن اطلاعات کاملی درباره آنتن های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید