آنالیز گوشی گلکسی A34؛ تلفیقی از طراحی پرچم دار و عملکرد میان رده

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، سامسونگ پس از رونمایی و عرضه گوشی های هوشمند پرچم دارش یعنی سری گلکسی S23، این بار به سراغ به روزرسانی گوشی های هوشمند میان رده و مالی خود رفته و از چند گوشی هوشمند جدیدش رونمایی نموده که یکی از آن ها گلکسی A34 است. این محصول که به تازگی در فروشگاه آنلاین خبرنگاران موجود شده، از طراحی کاربرپسند و مشخصات فنی خوبی بهره می برد. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز گلکسی A34 سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز گوشی گلکسی A34؛ تلفیقی از طراحی پرچم دار و عملکرد میان رده

لیست محتوا

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ در یک نگاه

طراحی

نمایشگر و اسپیکر

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

دوربین

باتری و شارژدهی

جمع بندی و سخن پایانی

مزایای گلکسی A34 سامسونگ

معایب گلکسی A34 سامسونگ

مشخصات کلی گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ در یک نگاه

سامسونگ اواخر سال 1401 گلکسی A34 را به عنوان جانشین گوشی میان رده و بسیار پرفروش گلکسی A33 در اختیار کاربران قرار داد. قبل از اینکه به نقد و آنالیز بخش های مختلف گوشی هوشمند گلکسی A34 سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی هوشمند میان رده داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن روی کاغذ به چه صورت است.

نام گوشیگلکسی A34 سامسونگ
ابعاد و وزن 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی متر/ 199 گرم
مشخصات نمایشگرSuper AMOLED با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز، بیشینه روشنایی 1000 نیت - میزان 6.6 اینچی با تراکم پیکسلی 390 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 1080 در 2340 - نسبت تصویر 19.5:9 - نسبت نمایشگر به بدنه حدود 84.9 درصد - گوریلا گلس کورنینگ 5 به عنوان محافظ نمایشگر
گواهی ضد آب و ضد گردوغبارIP67: در عمق 1 متری آب تا 30 دقیقه دوام می آورد.
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم عامل و پردازندهاندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5 سامسونگ / پردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی

128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم

128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

دوربین ها 48 مگاپیکسلی اصلی با فوکوس اتوماتیک، با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال و با گگرددگی دیافراگم f/1.8 - دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 123 درجه - دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی13 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم برداریدوربین اصلی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری و شارژر باتری غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر ساعتی - 25 واتی شارژ
سایر مشخصاتبلوتوث نسخه 5.3 - حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر - دو سیم کارت - درگاه USB 2.0 - پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) - اسپیکر - پشتیبانی از OTG - شتاب سنج - ژیروسکوپ - قطب نما
رنگ های قابل عرضهمشکی، نقره ای، خاکستری و سبز

طراحی

در نگاه اول، طراحی گوشی هوشمند نو گلکسی A34 سامسونگ، ساده به نظر می رسد و همچون بیشتر گوشی های میان رده این غول کره ای با یک گوشی هوشمند تمام پلاستیکی بزرگ روبرو هستیم که ابعاد آن 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی متر است و وزن سبک حدود 200 گرمی آن به هیچ عنوان در استفاده های طولانی مدت برای کاربران دردساز نخواهد بود. اما اگر نگاه دقیق تری به طراحی این گوشی هوشمند میان رده بیندازید، احتمالاً به شباهت های آن با طراحی گوشی های پرچم دار سری گلکسی S23 سامسونگ پی خواهید برد که سنسورهای دوربین در پنل پشتی به صورت جداگانه در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. این گوشی هوشمند بسیار خوش دست است و بسیار گران تر از آنچه هست به نظر می رسد. بیشتر کاربران تصور می نمایند که شما نوترین و برترین گوشی سامسونگ (سری S23) را خریداری نموده اید و این موضوع می تواند یکی از نقاط قوت بسیار خوب این گوشی هوشمند میان رده محسوب گردد.

سامسونگ لبه های این گوشی هوشمند نو خود را مربعی شکل همراه با یک انحنای کوچک طراحی نموده است. از آنجا که این گوشی در دسته گوشی های میان رده قرار می گیرد، حاشیه های تقریباً زیادی اطراف نمایشگر آن دیده می گردد. اما نکته مثبت اینجاست که ضخامت این حاشیه ها نسبت به نسل قبلی بسیار نازک تر شده و در همه فریم ها این حاشیه ها ضخامت یکسانی دارند. دوربین سلفی نیز درون حفره نمایشگر قرار گرفته و دقیقاً وسط صفحه نمایش این گوشی تعبیه شده است. در فریم سمت راستی این گوشی هوشمند میان رده نو سامسونگ دکمه ی پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده می شوند. در فریم پایینی شاهد قرارگیری یک میکروفون، پورت شارژ USB-C و بلندگو هستیم. در فریم سمت چپ نیز درگاه سیم کارت به چشم می خورد.

این گوشی به طور همزمان از دو سیم کارت فعال پشتیبانی می نماید و همراه با کابل USB-C درون جعبه به کاربران تقدیم می گردد، البته طبق معمول آداپتور شارژ درون جعبه آن وجود ندارد. اگر جزو کاربرانی هستید که با یک دست خود از گوشی استفاده می کنید، کار کردن با گلکسی A34 حس بسیار خوشایندی را به شما القا می نماید. یکی از دیگر قابلیت های خوب طراحی این گوشی، پشتیبانی از گواهی IP67 است و این موضوع یعنی که شما می توانید از این گوشی هوشمند میان رده تا 30 دقیقه در عمق یک متری سطح آب بهره ببرید. این ویژگی در نسل قبلی این گوشی نیز وجود دارد. بعلاوه عدم وجود درگاه 3.5 میلی متری هدفون، را می توان یکی دیگر از جنبه های منفی طراحی گلکسی A34 مطرح کرد.

این گوشی هوشمند از درگاه کارت حافظه میکرو SD به صورت مشترکی با درگاه سیم کارت دوم بهره می برد که در صورت احتیاج می توانید فضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند را افزایش دهید. غول فناوری کره ای، میان رده نو خود در رنگ های مشکی، نقره ای، خاکستری و سبز عرضه نموده که هر کدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. در مجموع می توان گفت که گلکسی A34 سامسونگ از لحاظ طراحی، شباهت های بسیار زیادی به یک گوشی پرچم دار دارد و از این لحاظ بسیار منحصر به فرد است.

نمایشگر و اسپیکر

گلکسی A34 سامسونگ جدا از حاشیه های نسبتاً باریک اطراف نمایشگر، با یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت روانه بازار شده که برای یک گوشی در این رنج قیمتی، فوق العاده است. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد و قابلیت های بسیار خوبی نظیر تراکم پیکسلی 390 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 1080 در 2340 را به کاربران ارائه می دهد. سامسونگ نرخ رفرش ریت 90 هرتزی گلکسی A33 را در این گوشی به رفرش ریت 120 هرتزی افزایش داده تا نمایشگر این گوشی اسکرول بسیار روان تری را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر از گوشی هوشمند خود استفاده های عادی دارید، شاید تفاوت بین رفرش ریت 90 و 120 هرتزی برای شما خیلی محسوس نباشد. اما اگر از کاربران گیمر هستید، این قابلیت برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

به لطف قابلیتی به نام Vision Booster که سامسونگ سال گذشته با سری گوشی های گلکسی S22 معرفی نموده، روشنایی صفحه نمایش این گوشی هوشمند نو می تواند تا 1000 نیت افزایش یابد، بنابراین در زیر نور شدید آفتاب به هیچ عنوان با مسئله ای روبرو نخواهید شد و می توانید به راحتی از گوشی خود بهره ببرید. گوریلا گلس کورنینگ 5 که مقاومت بسیار خوبی در برابر آسیب های احتمالی و خط وخش ها دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. همه قابلیت های خوب پنل های AMOLED از نمایش رنگ ها به صورت پویا گرفته تا رنگ سیاه عمیق و زوایای دید گسترده، در این نمایشگر به وضوح قابل مشاهده هستند. نمایشگر این گوشی همچون گلکسی A54 می تواند حداقل 6.5 درصد از انتشار نور آبی را فیلتر کند. اگرچه صفحه نمایش این گوشی برخلاف بسیاری از رقبا از قابلیت HDR10+ پشتیبانی نمی نماید، اما تماشای محتواهای ویدیویی در آن بسیار لذت بخش است.

گلکسی A34 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برد که سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد و اثر انگشت شما را با دقت بالایی تشخیص می دهد. باید اشاره کنیم که نمایشگر گلکسی A34 را می توان یک صفحه نمایش پرچم دار در یک گوشی میان رده در نظر گرفت و مطمئناً از بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در این بازه قیمتی عملکرد بهتری دارد. این گوشی همچون گلکسی A33 از یک سیستم صوتی متشکل از دو اسپیکر بهره می برد که یکی از آن ها در فریم پایینی و دیگری در فریم بالایی قرار گرفته است. به طور کلی سیستم صوتی این گوشی عملکرد خوبی دارد و صدایی تفکیک شده و شفاف را به گوش کاربران می رساند، اما باس چندان قوی ندارد. سامسونگ در این گوشی از قابلیت فوکوس (Voice Focus) بهره برده تا نویز محیط اطراف کاربر را در هنگام برقراری تماس ها فیلتر کند، اما این قابلیت موجب شده تا بلندی صدا در حین تماس چندان قابل افزایش نباشد.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

سامسونگ که سال گذشته، گلکسی A34 را با پردازنده اگزینوس 1280 روانه بازار کرد، سال جاری اما رویکرد نوی را برای این گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است. این شرکت کره ای، از پردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 مدیاتک به عنوان مغز متفکر گلکسی A34 استفاده نموده که عملکرد بسیار خوبی دارد. بعلاوه باید به پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 نیز اشاره کنیم که در کنار تراشه مدیاتک به انجام وظیفه می پردازد. این تراشه 5G نو مدیاتک به دو هسته پرقدرت Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز مجهز شده که نسبت به نسل قبلی خود حدود 20 درصد از لحاظ عملکردی بهتر و قدرتمندتر شده است. 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی هوشمند نو در نظر گرفته شده که از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید و کاربران قادر خواهند بود تا فضای ذخیره سازی آن را تا حدبیشتر 1 ترابایت افزایش دهند.

گلکسی A34 به لطف پردازنده قدرتمندش اسکرول بسیار روان و بدون لگ وباگی را به کاربران ارائه می دهد و اپلیکیشن ها با سرعت بسیار خوبی اجرا می شوند. البته این موضوع به این معنی نیست که در این گوشی به هیچ عنوان با لگ وباگ روبرو نمی شوید. گاهی اوقات یک سری لگ وباگ دیده می گردد، اما به سرعت گذرا هستند و به هیچ عنوان در عملکرد کلی گوشی تأثیرگذار نخواهند بود. این گوشی مجهز به قابلیت بسیار کاربردی RAM Plus نیز است که از فضای ذخیره سازی گوشی برای افزایش مجازی میزان حافظه رم موجود استفاده می نماید تا اپ های بیشتری بتوانند در پس زمینه باز بمانند.

میان رده نو سامسونگ عملکرد گیمینگ بسیار خوبی دارد و نوترین بازی های روز جهان را بدون هیچ مسئله ای برای شما اجرا می نماید. البته در صورت استفاده زیاد از گوشی، شاهد داغ کردن آن خواهید بود، چراکه این گوشی میان رده از سیستم خنک نماینده قدرتمندی بهره نمی برد. به طور کلی، این گوشی برای کاربرانی قصد انجام کارهای سنگین مثل انجام بازی را دارند، انتخاب خوبی محسوب می گردد. گلکسی A34 از اینترنت نسل پنجم (5G) نیز پشتیبانی می نماید و از این لحاظ نیز حائز اهمیت است. سیستم عامل اندروید 13 به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نو سامسونگ نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 را اجرا می نماید. سامسونگ وعده دو ارتقای نرم افزاری بزرگ اندروید و چهار سال ارائه پک های امنیتی را به این گوشی هوشمند داده و این یعنی گلکسی A34 5G می تواند تا اندروید 15 را دریافت کند و تا سال 2027 از حفره های امنیتی در امان باشد.

دوربین

اگر گلکسی A34 را از لحاظ سیستم دوربین با گوشی نسل قبلی اش یعنی گلکسی A33 مقایسه کنیم، حداقل روی کاغذ تفاوتی بین این دو گوشی هوشمند وجود ندارد. در پنل پشتی میان رده نو سامسونگ ما شاهد قرارگیری سه سنسور دوربین هستیم که سنسور اصلی آن دقتی 48 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز به چشم می خورد.

با آنالیز دوربین اولترا واید شروع می کنیم. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی این گوشی در نور روز عکس های بسیار خوبی ثبت می نماید اما عکس های ثبت شده این گوشی در شب، نویز بسیار زیادی دارند. رزولوشن 8 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات زیاد در عکس های فوق عریض به میزان کافی بالا نیست و هنگام عکاسی در شب باید از حالت شب (Night mode) بهره ببرید. دوربین ماکرو در گوشی های میان رده معمولاً جنبه فانتزی دارند و این موضوع در خصوص دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی گلکسی A34 سامسونگ نیز به درستی صدق می نماید. کیفیت تصاویر این دوربین چندان رضایت بخش نیست و به طور کلی خیلی نمی توانید روی عملکرد مناسب این سنسور دوربین حساب باز کنید.

نقطه قوت بزرگ سیستم دوربین این گوشی، سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی است که در نور روز تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می نماید و و محدوده دینامیکی خوبی نیز دارد. این سنسور دوربین قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه باید به لرزش گیر اپتیکال این دوربین نیز اشاره کنیم که عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مناسب، عکس های بسیار خوبی می گیرد و نویز کمی در تصاویر آن دیده می گردد. طیف گسترده ای از حالت های عکاسی و فیلم برداری در این گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار گرفته است. به طور کلی، اگرچه سیستم دوربین این گوشی روی کاغذ فرقی با سیستم دوربین نسل قبلی ندارد، اما از لحاظ نرم افزاری با به روزرسانی های بسیار خوبی همراه شده است.

باتری و شارژدهی

بیشتر گوشی های هوشمند میان رده و حتی مالی سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نمایند و این موضوع در خصوص گلکسی A34 نیز به درستی صدق می نماید. از آنجایی که پردازنده مدیاتک این گوشی از لحاظ مصرف انرژی بهینه سازی شده است و انرژی زیادی مصرف نمی نماید، با یک بار شارژ کامل این گوشی می توانید در حالت عادی تا حدبیشتر 2 روز از آن بهره ببرید. اما اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که زیاد از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، باتری این گوشی می تواند حدبیشتر تا یک روز شما را در این زمینه همراهی کند. آنالیز ها نشان داده که این گوشی پس از یک ساعت و نیم بازی کردن، تماشای ویدیو در یوتیوب و سپس ضبط ویدیو به مدت یک ساعت و نیم با دیتای روشن، حدود 60 درصد شارژ داشته و این یعنی مجدداً باز هم می توانید از گوشی هوشمند خود در طول روز بهره ببرید.

گلکسی A34 سامسونگ از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید و این موضوع برای یک گوشی هوشمند میان رده قابل قبول است. این شارژر می تواند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند را در نیم ساعت حدود 45 درصد و در یک ساعت حدود 80 درصد شارژ کند. شارژ شدن کامل این باتری نیز به حدود یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارد که به نظر کمی طولانی است. اگر از شارژر 15 واتی برای شارژ کردن این گوشی بهره ببرید، باید برای شارژ شدن کامل آن حدود 2 ساعت منتظر بمانید. وقتی گوشی را به شارژ می زنید، تقریبی از مدت زمان فول شارژ شدن باتری را به شما نشان می دهد. این گوشی از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی نماید.

جمع بندی و سخن پایانی

گلکسی A34، میان رده نو سامسونگ است که قابلیت ها و امکانات پیشرفته ای را به کاربران ارائه می دهد و در مجموع می تواند از پس انجام همه کارهای سبک و سنگین کاربران به خوبی و بدون مشکل خاصی بر بیاید. این گوشی نمایشگر فوق العاده باکیفیتی دارد که از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. شارژدهی و قدرت پردازشی این محصول نیز بسیار خوب است و دوربین اصلی آن عکس های بسیار باکیفیتی را به ثبت می رساند. در رنج قیمتی گلکسی A34 می توان به رقبای خوبی نظیر شیائومی 11T و گلکسی A73 سامسونگ اشاره نمود که اولی دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارد و از سرعت شارژ 67 واتی نیز پشتیبانی می نماید. گوشی دومی نیز با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی روانه بازار شده است.

مزایای گلکسی A34 سامسونگ

  • نمایشگر Super AMOLED باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی
  • پردازنده قدرتمند مناسب برای اجرا انواع اپلیکیشن ها
  • سیستم دوربین در مجموع باکیفیت

معایب گلکسی A34 سامسونگ

  • نداشتن جک صدا
  • قیمت گران

آیا شما خرید این گوشی نو سامسونگ را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این گوشی هوشمند میان رده در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ تکنولوپ مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: SamMobile

سوالات متداول در خصوص گلکسی A34 سامسونگ

آیا دوربین گوشی گلکسی A34 سامسونگ از قابلیت فیلم برداری 4K پشتیبانی می نماید؟

بله. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد.

آیا گوشی گلکسی A34 سامسونگ برای اجرای اپلیکیشن های سنگین و بازی ها مناسب است؟

بله. این گوشی هوشمند میان رده پردازنده قدرتمندی دارد که از پس اجرای بازی ها و اپ های سنگین به خوبی برمی آید.

آیا گوشی گلکسی A34 سامسونگ ضد آب است؟

بله. این گوشی هوشمند از گواهی IP67 پشتیبانی می نماید و در عمق 1 متری آب تا 30 دقیقه دوام می آورد.

آیا گوشی گلکسی A34 سامسونگ جک 3.5 میلی متری صدا دارد؟

خیر. این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا ندارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز گوشی گلکسی A34؛ تلفیقی از طراحی پرچم دار و عملکرد میان رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی گلکسی A34؛ تلفیقی از طراحی پرچم دار و عملکرد میان رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید