آنالیز معافیت مالیاتی پزشکان و تغییر روش پلکانی افزایش حقوق در مجلس در شبکه افق

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش حقوق و دستمزد کارکنان، سربازان و معافیت مالیاتی اقشار پردرآمد شرح داد.

آنالیز معافیت مالیاتی پزشکان و تغییر روش پلکانی افزایش حقوق در مجلس در شبکه افق

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ تکنولوپ، در برنامه شب گذشته عیار، مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه بود که در رابطه با موضوع آنالیز حقوق و دستمزد سال 1401 مصاحبه کردند.

افزایش حقوق برای کارکنان، تورم برای همه

مجید انصاری در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه در افزایش حقوق سال آینده باید ملاک های مختلفی مدنظر قرار می گرفت تا شاهد افزایش تورم در جامعه نباشیم، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته حقوق کلیه کارکنان دولت افزایش خواهد یافت، اما فضای تورمی ناشی از آن، همه مردم و جامعه را در بر می گرفت که بایستی در این رابطه با دقت نظر بیشتری آنالیز ها انجام می شد.

وی اضافه نمود: در لایحه دولت افزایش حقوق میانه 10 درصدی را پیش بینی کردند که در کمیسیون تلفیق این امر ممنوعیت هر نوع افزایش خارج از قانون مورد تأکید نهاده شد و بیشترین شباهت با لایحه دولت وجود دارد و در نهایت نتیجه کمیسیون تلفیق به عدالت نزدیک تر بوده است، چون کف حقوق افزایش یافته است.

معافیت مالیاتی بالای پزشکان

به گفته این نماینده مجلس، نمی توانیم همزمان هم مقدار افزایش حقوق را کاهش داد و هم مالیات را بیشتر کرد؛ به همین علت سقف مالیاتی در کمیسیون تلفیق کاهش یافت تا به عدالت نزدیک شویم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: در قانون تازه برای آن دسته از پزشکان متخصص و فوق تخصص و بعلاوه دبیرانی که در منطقه ها کمتربرخوردار، صعب العبور و کوهستانی اشتغال دارند معافیت مالیاتی تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده و بیشتر پزشکان از این معافیت برخوردار نیستند.

کاهش سقف مالیاتی در کمیسیون تلفیق

انصاری یادآور شد: دولت در سال آینده سقف معافیت مالیاتی را 60 میلیون در سال در نظر گرفت که این رقم در کمیسیون تلفیق به مبلغ 67 میلیون و 200 هزار تومان رسید. در مجموع نظر کمیسیون با هدف کاهش فشار مالیاتی بر مردم مورد تایید نهاده شد.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل دولت سقف مالیات بر حقوق را 20 درصد در نظر گرفته بود، ولی مجلس آن را به 30 درصد رساند به همین علت روش افزایش پلکانی حقوق که مد نظر دولت بود، به وسیله کمیسیون تلفیق تغییر کرد به این علت که در کنار افزایش مالیات، کاهش مقدار افزایش حقوق را هم تصویب کرد.

افزایش حقوق سربازان از سال آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس نظر کمیسیون تلفیق، سال آینده سربازان وظیفه مجرد در منطقه ها غیرعملیاتی، حداقل 60 درصد حداقل حقوق را دریافت می نمایند؛ این رقم در منطقه ها عملیاتی 75 درصد و برای سربازان متاهل 85 درصد در نظر گرفته شده است.

برنامه عیار که با شعار محک مدیریت و اقتصاد ایران به آنالیز موضوعات مالی روز کشور می پردازد و کوشش می نماید تا جزئیات مسائل مالی جامعه را مورد آنالیز و موشکافی و تحلیل قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنالیز معافیت مالیاتی پزشکان و تغییر روش پلکانی افزایش حقوق در مجلس در شبکه افق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز معافیت مالیاتی پزشکان و تغییر روش پلکانی افزایش حقوق در مجلس در شبکه افق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید