برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می شوند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می شوند.

برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می شوند

مصطفی مرزبان گفت: هفته فرهنگی تفرش به مناسبت 20 اردیبهشت، روز ملی تفرش در این شهرستان در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی شرح داد: تقارن هفته فرهنگی تفرش با اردیبهشت برترین فرصت برای معرفی یکی از جلوه های برجسته این شهرستان در حوزه گردشگری سلامت است و معرفی این شهرستان در حوزه گردشگری طبیعت و سلامت و بعلاوه معرفی رشته های مختلف صنایع دستی بویژه سوزن دوزی تفرشی که در لیست آثار ملی ثبت شده، در برنامه های هفته فرهنگی گنجانده شده است.

مرزبان گفت: این شهرستان به خطه نخبه پرور کشور معروفیت دارد که بیش از 600 تخبه در حوزه های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی تقدیم کشور و دنیا نموده و یکی از محورهای مهم هفته فرهنگی تفرش معرفی شایسته این شخصیت ها است.

او بیان نمود: برگزاری نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و صنایع دستی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی تفرش است و رسانه های ملی و صدا و سیما نیز در این هفته ظرفیت های فرهنگی تفرش را در دو بخش استانی و کشوری بر روی آنتن خواهد برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی یادآور شد: شهرستان تفرش که در فاصله 85 کیلومتری اراک واقع شده دارای چشم اندازهای طبیعی زیبا در منطقه ای محصور بین کوهها است که به وسیله گردنه گیان و نقره کمر به سایر راههای ایران متصل است.

مرزبان بیان نمود: تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و توسعه یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب، مردم مهمان نواز و جاذبه های فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران است.

منبع: همگردی

به "برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید