بیشترین آمار حوادث کوهستان به استان تهران اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به این که بیشترین ماموریت های امداد کوهستانی در استان تهران صورت گرفته از نجات 1800 نفر به وسیله امدادرسانان هلال احمر اطلاع داد.

بیشترین آمار حوادث کوهستان به استان تهران اختصاص یافت

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تهران با 187 مورد امدادرسانی کوهستان در صدر استان های پرحادثه کشور در حوزه کوهستان قرار گرفته است. پس از آن، دو استان مازندران و گیلان با 176 و 166 مورد امدادرسانی حادثه خیزترین استان ها در حوزه کوهستان در 6 ماه نخست سال جاری بودند.

وی ادامه داد: سال جاری به نسبت شش ماه نخست سال 1400، امدادرسانی در منطقه ها کوهستانی 15 درصد افزایش پیدا کرد.

مرادی پور اضافه نمود: از تعداد 1800 مورد امدادرسانی، 1575 مورد انتقال به منطقه ها امن، 551 انتقال به مراکز درمانی و 212 درمان سرپایی و در محل نیز انجام گرفت.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به فراوانی حوادث روی داده در محل حادثه گفت: 44 درصد از افرادی که به خدمات امدادی احتیاج پیدا کردند، دچار سقوط از ارتفاع شدند. 27 درصد از آن ها مفقود، 13 درصد نیز به علت بیماری های زمینه ای یا ناشی از صعود و 16 درصد نیز به دلایل متنوع دیگر احتیاج به دریافت خدمات امدادی کوهستان پیدا کردند.

وی با بیان این که ضرورت دارد تا شهروندان پیش از صعود به منطقه ها کوهستانی از شرایط آب و هوا اطلاع یابند، گفت: توجه به هشدار های سازمان های امدادی و سایر ارگان های مربوطه به صورت جدی باید در دستور کار کوهنوردان قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب دیدگان در حوزه کوهستان باشیم. جمعیت هلال احمر با حضور در منطقه ها کوهستانی کوشش می نماید تا در اسرع وقت به یاری حادثه دیدگان بشتابد.

وبلاگ تکنولوپ اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیشترین آمار حوادث کوهستان به استان تهران اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین آمار حوادث کوهستان به استان تهران اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید