تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه با بیان اینکه با این روند تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت، گفت : متاسفانه هیچ کس دلسوز این مجموعه تفریحی نیست.

تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت

محمدرضا نقدی متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه با اشاره به تداوم شرایط نابسامان مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر، گفت : از حدود چند ماه پیش که این سراب خشک شد، توریستی آن هم تقریبا رو به تعطیلی رفت.

وی با بیان اینکه اصلی ترین عامل جذب توریست در این مجموعه یعنی سراب کماکان خشک است، افزود: صدور مجوز حفر چاه های عمیق در زمین های اطراف سراب یکی از اصلی ترین دلایل خشک شدن سراب است، چراکه برداشت بسیار بی رویه ای از آب های زیرزمینی دارند.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر ادامه داد: بعضی از زمین های اطراف سراب به کشاورزان غیربومی اجاره داده شده که آن ها هم برای اینکه بیشترین عایدی را کسب نمایند، کشت های آب بر و چندباره انجام می دهند.

وی افزود: چندی پیش اداره آب هر کدام از این چاه ها را به علت برداشت بی رویه حدود 100 تا 200 میلیون تومان جریمه کرد، اما باتوجه به اینکه کشاورزان در این زمین ها کشت های چندباره انجام می دهند و سود خوبی عایدشان می گردد، این رقم جریمه چیزی برایشان نیست.

نقدی توضیح داد: حتی در چند روز گذشته هم که بارندگی داشتیم، علیرغم اینکه هوا بارانی بود، اما کشاورزان بازهم زمین های خود را با آب چاه آبیاری می کردند.

وی با بیان اینکه خشک شدن سراب تا حدود زیادی توریستی آن را از بین برده، گفت: همه توریستان برای تماشا سراب و زیبایی این پهنه آبی می آیند، اما حالا که دیگر سرابی نیست، توریست چندانی در این مجموعه نداریم.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر گفت: در ایام عید سال جاری که سراب هنوز خشک نشده بود، گا ها روزانه تا پنج هزار نفر هم بازتماشاماینده از مجموعه داشتیم، اما حالا هفته ای 50 توریست هم نداریم.

وی با بیان اینکه تنها دو ماه تا خاتمه قراردادش برای اجاره این مجموعه به جای مانده، گفت: از خرداد که سراب کم کم خشک شد، این مجموعه نه تنها دیگر سودی برایمان نداشت، بلکه هر ماه تا حدود 30 میلیون تومان هم از جیب برایش هزینه نموده ام.

نقدی اجاره سالیانه ای که به دادگستری استان پرداخت نموده را حدود 700 میلیون تومان اعلام نمود و افزود: دیگر قصدی برای تمدید اجاره این مجموعه ندارم، چراکه همه بی خیال آن شده اند.

وی افزود: دادگستری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، آب منطقه ای و... هرکدام متولیان این مجموعه هستند، اما هیچکدام برای برون رفت آن از شرایط کنونی اش راه چاره نمی دهند و هرکس ساز خود را می زند.

متولی مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر با تاکید براینکه با این روند تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت، یادآورشد: تا زمانی که سراب نیلوفر شرایط خوبی داشت و عایدیزا بود، همه از آن سهم خواهی می کردند، اما اکنون که شرایط بغرنجی دارد، هیچکس زیر بار مسائل آن نمی رود .

وبلاگ تکنولوپ کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا چندسال آینده دیگر سراب نیلوفری وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید